אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת הלואו קוסט נורוויג'ן על סף קריסה - ביקשה דחייה בתשלום חובות צילום: שאטרסטוק

חברת הלואו קוסט נורוויג'ן על סף קריסה - ביקשה דחייה בתשלום חובות

החברה מבקשת להאריך בשנתיים את מועד החזרת התשלומים שלה לבעלי האג"ח, שעומדים על 380 מיליון דולר; ב-2012 הזמינה נורוויג'ן 222 מטוסים חדשים - העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריית התעופה של אירופה, שהשאירה אותה עם חובות גבוהים

03.09.2019, 16:08 | שירות כלכליסט
נורוויג'ן אייר, חברת התעופה המוזלת השלישית בגודלה באירופה, על סף קריסה בשל מחנק מזומן. החברה מבקשת להאריך בשנתיים את מועד החזרת התשלומים שלה לבעלי האג"ח, שעומדים על 380 מיליון דולר. במקביל, היא מציעה את מקומות הנחיתה שלה בגטוויק, שדה התעופה השני העמוס ביותר בלונדון, כערבות. "הם מנהלים את המשבר בצורה הטובה ביותר שהם יכולים, אבל הם על סף תהום", הגיב האנליסט דניאל רוסקה מברנסטין.

קראו עוד בכלכליסט

הקריסה מגיעה לאחר שהחברה חוותה צמיחה מהירה. ב-2012 כחלק מההכנות שלה לחדור לשוק הטיסות הטרנס אטלנטיות, נורוויג'ן הזמינה 222 מטוסים חדשים, העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריית התעופה של אירופה. אך ההתרחבות האגרסיבית הזו הותירה אותה עם רמות גבוהות של חובות וכמעט ללא מרחב תמרון למקרה של תקלות, ואכן היו תקלות. החברה נאלצה להפסיק את הטיסות בין אירלנד וצפון אמריקה בשל הקרקוע של 18 מטוסי בואינג 737 מקס שבבעלותה.

חברת התעופה נורוויג חברת התעופה נורוויג'ן אייר | צילום: שאטרסטוק חברת התעופה נורוויג

מניית החברה צנחה השנה ב-35%, וביולי הודיע המנכ"ל והמייסד ביורן קלוס, ששימש גם כבעל המניות הגדול ביותר של החברה, כי הוא פורש מתפקידו. בחברה עדין מחפשים אחר מחליף עבורו. עיכובים בתשלומים מחברות האשראי צמצמו את ההון שעמד לרשות החברה ברבעון השני של השנה ב-4 מיליארד קרונה (439 מיליון דולר) לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

על מנת להתמודד עם המצב בחברה מנסים לדחות את מועד תשלום אג"ח לפירעון בדצמבר 2019 לנובמבר 2021. אג"ח נוספות לפירעון באוגוסט 2020 ידחו לפברואר 2022. בחברה מתכוונים לקיים פגישה עם בעלי האג"ח ב-16 בספטמבר כדי לדון בהצעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
1 מטעה. שעת טיסה עולה בין 6K-$8K$
טיסה בA330 מישראל לאיטליה עולה כ$18K במטוס יש כ325 נוסעים כך שהעלות לכל מושב היא 55 דולר (45 יורו). כרטיס שעולה 50 יורו כבר מהווה רווח גולמי של 11% וזה בלי להוסיף עלות של מזוודות, אוכל, מושבים מועדפים, צ'קאין פרימיום וכדומה וכמובן סיבסוד ממשלתי
הגלשנית  |  04.09.19
15.
ל 1 שלא מבין...זה לא משנה כמה עולה הטיסה..מה שחשוב שהממשלות מסבסדות !
הרי כל הלואו קוסט מסובסד על ידי ממשלות כדי להזרים תיירים לערים (בעיקר לערים קטנות)...אתה בא לעיר משלם מלון אוכל במסעדות..שופינג..אתה מעיר את הכלכלה. לא סתם ריאנאייר רווחים של מיליארדים כל שנה ...כנל וויז..הם לא מפסידים. מי שלא יודע להתנהל נכון ימצא עצמו מחוץ למשחק . לואו קוסט כאן לנצח .
נתן  |  03.09.19
לכל התגובות