אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
70% מהאמריקאים יקנו פחות בכריסמס - בגלל המכסים צילום: בלומברג

70% מהאמריקאים יקנו פחות בכריסמס - בגלל המכסים

נשיא ארה"ב דחה חלק מהמכסים על סין ל־15 בדצמבר אבל רוב האמריקאים כבר חוששים מהתייקרות מוצרים בעונת החגים. הפתרונות: צמצום עגלת הקניות או רכישות ברשתות זולות יותר. הקמעונאים יצטרכו להיזהר בגלגול המחירים

03.09.2019, 22:57 | שירות כלכליסט

עונת החגים האמריקאית בפתח ואיתה דהירת האמוק אל עבר הקניות והמתנות. אלא שהשנה נראה כי מלחמת הסחר הניטשת בין ארה"ב וסין תפריע לחגיגה, או לכל הפחות תשנה את דפוסי הצריכה.

קראו עוד בכלכליסט

מדו"ח חדש של חברת המחקר קורסייט ריסרץ' שפורסם באתר CNBC עולה כי בחודשים הקרובים האמריקאים ירכשו פחות פריטים מבעבר, או יעברו לרשתות זולות יותר כדי להמשיך לקנות באותו היקף מבלי לספוג את עליות המחירים שהקמעונאיות מגלגלות אל הצרכנים.

6 מכל 10 נסקרים במחקר שנערך בחודש שעבר טענו כי הם חוששים מהתייקרות קניות החגים בהשפעת מכסי היבוא האמריקאיים על סחורות מתוצרת סין. 22% מהנשאלים אמרו שיערכו את הקניות שלהם בחנויות זולות יותר מאלה שהם רגילים לקנות בהן, ו־70% העידו שיש בכוונתם להוציא את אותו סכום כסף שהם מוציאים מדי שנה. משמעות הדבר היא שעגלת הקניות שלהם פשוט תכיל פחות פריטים לעומת השנים הקודמות.

קניות, צילום: בלומברג קניות | צילום: בלומברג קניות, צילום: בלומברג

חששות הצרכנים מגיעים אף שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ניסה למזער את הפגיעה בקניות החגים. בחודש שעבר הודיע הנשיא האמריקאי כי חלק מהמכסים על סחורות סיניות שהיו אמורים להיכנס לתוקף בתחילת השבוע יידחו ל־15 בדצמבר "למקרה שחלק מהמכסים ישפיעו על הצרכנים האמריקאים".

אלא שניסיון ההתחשבות של טראמפ לא בדיוק ענה על הציפיות. מנתוני איגוד ההלבשה וההנעלה האמריקאי עולה כי 91.6% מהביגוד המיובא מסין כמו גם 68.4% ממוצרי הטקסטיל לבית ו־52.5% מהנעליים שמקורם במעצמה האסיאתית כבר נתונים למסי יבוא, מאז 1 בספטמבר.

"אנחנו חושבים שתוצאות הסקר שלנו צריכות להדליק נורה אדומה לקמעונאים שמתכננים לגלגל לצרכנים את עליות המחירים", אמרה מנכ"לית ומייסדת קורסייט דבורה ויינסוויג. "אפילו אם ההעלאות יהיו אחרי החגים, כי הרבה צרכנים לא מוכנים לספוג עליות מחירים".

קריאה זו רלבנטית במיוחד לוולמארט ואמזון, שלשעריהן הפיזיים והמקוונים צפויים להגיע מרבית הצרכנים. 78.9% מהנסקרים אמרו כי הם מתכוונים לקנות בוולמארט, רק מעט יותר מ־78.6% מהנשאלים שטענו כי יקנו באמזון. 68% מהמשיבים על הסקר העידו כי יערכו את הקניות לחגים בחנויות ובאינטרנט, ורק 4.7% סיפרו כי ירכשו רק באופן מקוון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות