אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה למלא לכם במיכל - בנזין, סולר או חשמל? צילום: ג'ינרג'י

בלעדי

מה למלא לכם במיכל - בנזין, סולר או חשמל?

Ten תפעיל עמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי. הראשונה הוצבה בתחנה של הרשת בכפר–סבא. בחודש הראשון השירות יינתן חינם, ואז יעלה 75 אגורות לקילוואט שעה

04.09.2019, 11:47 | אודי עציון

לתדלק את הרכב בחשמל: ל"ידיעות אחרונות" נודע כי Ten היא רשת תחנות הדלק הראשונה בישראל שמתחילה להפעיל עמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי. בימים האחרונים כבר החלה לפעול עמדת טעינה מהירה ראשונה למכוניות חשמליות בתחנה של החברה בעתיר ידע, מתחם חברות ההיי־טק בכפר־סבא.

כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" לפני שנה, העמדות שיוצבו בשמונה תחנות של טן, מקריית־שמונה ועד אילת, הן של חברת ג'ינרג'י. בכל תחנה תהיה עמדה שתוכל להטעין במקביל שתי מכוניות בטעינה מהירה (DC), ושתיים בטעינה רגילה (AC). טן תעניק את השירות ללקוחות ללא עלות בחודש ההרצה. אחר כך יעמוד התשלום על 75 אגורות לקילוואט־שעה. עמדת טעינה מהירה יכולה לטעון 80% מקיבולת הסוללה של מכונית חשמלית בתוך חצי שעה עד שעה, תלוי בגודל הסוללה.

עמדת הטעינה החדשה, צילום: ג עמדת הטעינה החדשה | צילום: ג'ינרג'י עמדת הטעינה החדשה, צילום: ג

שר האנרגיה יובל שטייניץ הבטיח לאסור יבוא של מכוניות בנזין וחשמל עד 2030. בעיני גורמי המקצוע היעד הזה נחשב ללא ריאלי – לפי הערכות בענף הרכב לפחות מחצית מהמכוניות שייוצרו באותו מועד עדיין יצוידו במנועי בעירה פנימית – אך כבר כיום נוסעות בישראל כאלף מכוניות חשמליות, ובשנים הקרובות מספרן יזנק. כך, אף שהביקוש לשירותי תדלוק רגיל מובטח לעשורים הקרובים, הכנסת עמדת טעינה מבטיחה לקוחות נוספים לעסקים במתחם התחנה – שיבלו בהם ויוציאו כסף בזמן שמכוניתם נטענת.

לדברי מנכ"ל Ten, משה סרוסי, "בזמן הטעינה הלקוחות יוכלו ליהנות משירותי ערך נוספים, כמו רכישת מזון וקפה איכותיים ומוצרי נוחות אחרים במתחמים הקמעונאיים של הרשת. אנו פועלים כל העת להרחיב את מגוון הערוצים ופתרונות האנרגיה לכלל הלקוחות".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
זיהום אויר
רכבים חשמליים של ימיינו מיוצרים לפי תקן אירופי לקרינה.אני בטוח שרמת הקרינה שניפלטט מרכבים חשמליים נמוחה בהרבה מהקרינה שיוצאת מהמיקרוגל ומכשיר סלולרי.רמת זיהום אויר ברכבים חדשים שעובדים על סולר ובןזין גבוא בהרבה מאוד באבדל לרכבים חשמליים לפי פירסומות שונות.הכסף רב של הדלקים יוצא מהארץ ויכול להגיע בסופו של דבר לאירגוני טרור.בארץ אין בארות נפט.
פבלו  |  18.10.19
4.
החשמלית יותר מסוכן מסולר
כולם ניבהלים מה5G מרמת הקרינה שמכשיר סלולרי שתומך בו יוצא אבל למעשה לא מודעים לרמת הקרינה שיש בסוללות של רכבים הייברידים וחשמליות רבותי שאתם מושיבים את ילדכם בספסל האחורי ברכב אתם מטגנים. אותם מהקרינה שניפלט מהסוללה כמו לשים אותם במיקרוגל
אבי  |  04.09.19
3.
גם אם ייצרו מנועי בעירה פנימית למה אנחנו צריכים לקנות אותם?
שהנורווגים יקנו אותם. אה הנורווגים כבר קונים רק חשמליות מעכשיו. טוב אז גם אנחנו יכולים. צריך להשתמש במעבר לרכבים חשמליים בכדי להגדיל את התחרות בענף ואז נשלם כמו באירופה 30 אלף יורו אחרי מיסים ולא 42 אלף יורו שרוצים מאיתנו עכשיו. באירופה הם נתנו זיכוי במס למי שקונה במקום הפחתת מיסים שנשארת אצל היבואן
חם או יפת  |  04.09.19
לכל התגובות