אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדוע חבילת סלולר של 12.5 שקלים צריכה להדאיג אתכם צילום: טל אזולאי

פודקאסט כלכליסט

מדוע חבילת סלולר של 12.5 שקלים צריכה להדאיג אתכם

קיצצנו לנו את החשבון בעשרות אחוזים, אפשר לעבור חברות בקלות, אנחנו מקבלים אינטרנט חופשי בכל מקום וללא הגבלה - אבל עדיין, אורות אזהרה בוהקים נדלקים מעל השוק הסוער בישראל. פודקאסט מנועי הכסף - פרק 72

05.09.2019, 17:26 | שי סלינס

שוק הסלולר בישראל בסערה - וזו סערה שלא התחילה היום או לפני חודש. נקודת ההתחלה שלה היתה אי שם לפני 7 שנים, עם כניסת שחקנים חדשים למגרש מפעילי הסלולר. בשלבים הראשונים הסערה היתה מושלמת, בעיקר לכיס שלנו - כמו הוריקן שמתהווה מעל הים ולא מגיע ליבשה ולא גורם לנזק. המחירים ירדו בצורה אגרסיבית, התחרות הביאה לשיפור משמעותי בשירות הלקוחות ומשפחה שהיתה רגילה לשלם מאות או אלפי שקלים בחודש, קיצצה את החשבון החודשי שלה בעשרות אחוזים.

אלא שמאז ועד היום חברות הסלולר או יותר נכון 6 מפעילות הסלולר לא הצליחו להתאושש מהתחרות האגרסיבית. כמעט כל החברות יצאו למהלכים של התייעלות - מצמצום מצבות העובדים, דרך ניסיונות לשיפור השירותים ללקוחות ועד מעבר למשרדים במקומות זולים יותר על מנת לחסוך בהוצאות. אבל זה לא הספיק. החברות המשיכו לאבד משוויין בבורסה וניסו להמציא את עצמן מחדש עם ניסיונות חדירה לשוקים חדשים כמו הטלוויזיה.

   

בפרק ה-72 של פודקאסט מנועי הכסף עם אילנית שרף מנהלת מחלקת המחקר של פסגות ואורי גרינפלד הכלכלן הראשי, דיברנו על המצב המורכב של שוק הסלולר. עמדנו על הבעיות הקשות שמחירי הרצפה בשוק מעוררות, ניסינו להבין מדוע הצרכנים לא מסתערים על המבצעים החדשים ואיך בכל זאת החברות יכולות להרוויח מחבילות של 12.5 שקלים לחודש.

מדוע חבילת סלולר של 12.5 שקלים צריכה להדאיג אתכם
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאןמדוע חבילת סלולר של 12.5 שקלים צריכה להדאיג אתכם
תור בסניף של סאני, צילום: ג תור בסניף של סאני | צילום: ג'ניה פרוז תור בסניף של סאני, צילום: ג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



40 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
לא לדאוג להם
קודם כל הם מושקעים ותקועים איתנו ואין להם ברירה אלה להשתמש בחדשנות בתשתיות -עקב התחרות, דבר שני מדובר בקונצרנים גדולים של חברות רבות למשל דיסקונט שופסל וסלקום מחוברים ושהפעילות שלהם משולבת עם צהל ואין מה לדאוג שהם יפשטו רגל הכתבה הזאת רק ממחישה את הכוח שלהם
דור  |  08.09.19
38.
התיאוריה מסבירה את האינפלציה הנמוכה- תסתכלו על מודל שיפור טכנולוגי!!!
מאמצע שנות ה2000 במסחר המכוון קיבל תפנית ושידרוג (אי.בי, אמזון,פייסבוק,גוגל) כל אילו קיבלו תאוצה וחיזוק לסחר המקוון והורידו את המחירים בעולם שלא נדבר על מודלי הלואו קוסט שקמו באותה תקופה, יחד עם צניחת מחירי הנפט על השינוע נוצר השיפור הטכנולוגי המושלם שגרם לירידת מחירים עולמית
שמואל  |  08.09.19
37.
פעם היו מתקשרים אלי בערבית, היום כשאני מתקשר
עונים לי בערבית.. אז מה זה הגזענות הזו? לא זו לא גזענות, הם פשוט העבירו את מוקדי השירות מזמן כדי לחסוך בעלויות ואנחנו נאלצים לשלם על הרי לוקיישן בנציגים שבלי לפוע, לא ממש נותנים את רמת השירות שהיינו רגילים אליה אבל כדי להיות פוליטקלי קורקט, אנחנו לא מתלוננים
רפיק חרירי  |  08.09.19
לכל התגובות