אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שניידר אלקטריק נכנסת לתחום עמדות טעינה לרכבי חשמל בישראל צילום: שניידר אלקטריק

שניידר אלקטריק נכנסת לתחום עמדות טעינה לרכבי חשמל בישראל

היצרנית הצרפתית תציע את העמדות שלה ליבואני רכב ולזוכים במכרזי משרד האנרגיה להקמת אלפי עמדות טעינה

11.09.2019, 11:06 | אודי עציון

מתחילת השנה עלו לכבישי ישראל רק כ-2,500 מכוניות חשמליות והיברידיות נטענות, אבל יצרניות זרות של ציוד טעינה לרכב חשמלי מזהות פוטנציאל בשוק הישראלי.

ל"כלכליסט" נודע כי שניידר אלקטריק הצרפתית הכריזה הבוקר על כניסתה לפעילות בתחום טעינת כלי הרכב בישראל, כספקית עמדות טעינה ומערכות ניהול עומסים. שניידר צפויה לפעול האמצעות הסניף הישראלי שלה, שפועל מאז 1999, מעסיקה כ-120 עובדים, ומעורבת בפרויקטי תשתיות, ביניהם ההקמה של מערך האנרגיה בנמל התעופה רמון בתמנע.

קראו עוד בכלכליסט

שניידר הכריזה על המהלך במסגרת אירוע החדשנות של החברה, שמתקיים הבוקר באולם הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות בכירים בעולמות החשמל, אנרגיה וטכנולוגיה. עמדות הטעינה של החברה משווקות תחת המותג EVlink, והחברה מנהלת מגעים למכירתן לגופים מקומיים העוסקים בהתקנה של עמדות טעינה.

תחנת טעינה לרכב חשמלי של שניידר אלקטריק, צילום: שניידר אלקטריק תחנת טעינה לרכב חשמלי של שניידר אלקטריק | צילום: שניידר אלקטריק תחנת טעינה לרכב חשמלי של שניידר אלקטריק, צילום: שניידר אלקטריק

הלקוחות העיקריים של עמדות ההטענה כרגע הם יבואני הרכב, שמספקים אותן לרוכשי מכוניות חשמליות והיברידיות נטענות, והחברות המקימות ומפעילות רשתות טעינה. אולם חלקן, כמו ג'ינרג'י ואפקון גם מייצרות בעצמן עמדות כאלה, ולאפקון שיתוף פעולה בתחום עם EVMETER הישראלית. בנוסף פעילות בארץ בתחום כבר ABL הגרמנית הפועלת ביחד עם EVEDGE של קבוצת יוניון, יבואנית טויוטה, ו-ABB השוויצרית-שבדית, שאפקון וצ'מפיון מוטורס כבר התקינו השנה שתי עמדות 150 קילוואט שעה, החזקות בארץ, בצוקים שבכביש הערבה ובמחניים שבצפון.

ההכרזה של שניידר אלקטריק מתבצעת על רקע ההיערכות המתקיימת בשוק הרכב הישראלי לכניסה המסיבית של הרכבים החשמליים. על פי נתוני משרד האנרגיה לסוף שנת 2018 עולה כי מספר כלי הרכב החשמליים בכבישי ישראל הינו פחות מאלף, בזמן שישנם כ-100 אלף רכבים היברידיים. לפי תוכניות משרד האנרגיה בשנת 2025 אמורים כרבע מכלי הרכב שיימכרו בישראל להיות מונעים בחשמל, וההערכה הממשלתית מדברת על צורך בהקמתן של כ-150 אלף עמדות טעינה פרטיות ו-13 אלף עמדות טעינה ציבוריות. כפי שנחשף ב"כלכליסט", השנה פרסם משרד האנרגיה את הזוכים בשלושה מכרזים להקמת 2,500 עמדות טעינה איטית (AC) חדשות ב-148 אתרים שיוקמו עד סוף 2020, וב-110 עמדות טעינה מהירה (DC), תוך סבסוד של המדינה לרשויות מקומיות, מרכזים מסחריים, תחנות דלק ומעסיקים גדולים שיקימו את העמדות.

תאגיד שניידר אלקטריק הצרפתי פעיל בלמעלה מ-100 מדינות וב-2018 הגיעו הכנסותיו ל-25 מיליארד יורו. הוא מעסיק ברחבי העולם 150 אלף איש.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות