אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלקטרה באמזון: תנסה להיות קניון של מותגים תחת חנות אחת צילום: אוראל כהן

אלקטרה באמזון: תנסה להיות קניון של מותגים תחת חנות אחת

אלקטרה תגבה מכל בית עסק החל מ-99 שקל, ובנוסף 15% מהמכירות, ותשלום נפרד עבור שירותי לוגיסטיקה

11.09.2019, 18:15 | אורנה יפת

אלקטרה מוצרי צריכה משנה מודל, וכעת היא מנסה לגייס עסקים שרוצים לפעול באמזון תוך שהיא מציעה להם למכור מוצרים דרך החנות שלה ולא לפתוח חנות עצמאית.

לפני כחודש השיקה החברה את weforce, מודל עסקי לפיו החברה תספק את כל השירותים לחברות ועסקים שירצו להקים חנות באמזון, ואלה ישלמו לה עמלה. כעת, טוענים באלקטרה כי 99% מבעלי העסקים לא מעוניינים בפתיחת חשבון באמזון, ולכן אלקטרה מציעה את עצמה כחנות שתיקרא אלקטרה מרקט ואשר תמכור מגוון מוצרים ולא רק את המותגים שלה.

"ברגע שהובהר לנו שרוב רובם של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים חוששים להיכנס לאמזון ולפעול באופן עצמאי, היינו חייבים לעשות חשיבה מחדש. לשכוח את כל המודלים שהכרנו עד היום בעבודה עם אמזון ולהמציא מודל חדש שיענה בצורה מיטבית על הצורך של בעלי העסקים בישראל", אמר אלי ונטורה, מנהל תחום האי קומרס באלקטרה.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צילום: אוראל כהן צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה | צילום: אוראל כהן צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צילום: אוראל כהן

לפורמט זה יתרונות וחסרונות. היתרון מבחינת הספק שהמודל הזה חוסך לו זמן וכסף אך לצד זאת, יש חסרונות. אם בעמוד של אלקטרה יש פידבק שלילי על אחד המוצרים, והחנות נסגרת, כל המותגים נפגעים. על כך אמר ונטורה לכלכליסט: "אנחנו לא נאפשר לזה לקרות. יש לנו מחסן ואנחנו דורשים מכל הספקים לשלח אלינו את הסחורה מראש למרלו"ג כך שלא נגיע למצב שיש לנו מחסור באתר של אמזון".

חסרון נוסף מבחינת הספק הוא שלמרות שלא פתח חנות עצמאית, הוא יידרש לאותן עמלות שאלקטרה קבעה במודל הקודם שאותו ביקשה לבצע - ה- weforce ומדובר בעמלות לא זולות. אלקטרה תגבה מכל בית עסק החל מ-99 שקל, ובנוסף 15% מהמכירות, ותשלום נפרד עבור שירותי לוגיסטיקה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
זה תמיד חוזר על עצמו הכישלון
אלקטרה מוצרי צריכה , עושה שנה מוצלחת כתוצאה מגורמי מקרו ולא חס וחלילה מניהול מדהים תמיד אחרי שמחליפים מנכ״ל ( השלישי ב 5 שנים ) ואחרי שנה עם תוצאות סבירות (במזל) ... מגיע המנכל החדש עם הברקה נוספת .. הפעם זה להמציא את הגלגל ולהיות חנות על חנות על ספק ועוד ספק באמזון ואז בעוד שנה ( תשמרו מה שכתבתי ) יסבירו לנו למה המיזם נסגר ולמה המנכל הלך והבא בתור יביא הברקה חדשה ... מזל ש אלקטרה קבוצה חזקה ואיתמר עושה דברים גדולים למעלה ואין לו זמן למכונות הכביסה וכשיתעוררו ... שוב יהיה מאוחר ... תרדו מהעץ
מכיר חי ונושם שנים את אלקטרה  |  13.09.19
2.
איפה רשות התחרות כאן?
למה צריך את הריכוזיות הזו שוב? כל הרעיון הוא שכולם יכולים להשתמש בפלטפורמה של אמזון אל תשתפו פעולה עם אלקטרה זה המתכון למנוע תחרות זה לא טוב לכם העסקים הקטנים ולא טוב לנו הצרכנים אתם תעלמו מהמפה אם לא תישארו עצמאים אם אתם מפחדים לטעות מול אמזון תקחו ליווי עסקי פרטי (לא ממעוף) כזה שיודע מה הוא עושה הוא יעבוד איתכם וילמד אתכם את השפה של אמזון עד שתעמדו על הרגליים לבד ותיפרדו ממנו ותהיו לעסק עצמאי מול אמזון ולא תינוק שצריך לינוק מגוף שאין לא שליטה עליו בשום צורה ועלול למצוא עצמו מנוצל לטווח מאוד ארוך
המבקר  |  12.09.19