אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת לונדון

מנכ"ל טנדם: "יישומי AI בבנקאות דיגיטלית משרתים את הלקוחות"

ריקי נוקס הסביר בוועידת הטכנולוגיה והחדשנות של כלכליסט בלונדון כי רק לאחר שילוב של יכולות AI במערכות הבנק הדיגיטלי שהקים, החלו להתבטא יתרונות מאגר הדאטה העצום שאסף

12.09.2019, 16:59 | אליחי וידל, לונדון

"הבעיה העיקרית עם שימושי AI היא האתיקה של הטכנולוגיה הזאת: כיצד אנחנו משתמשים בה לטוב או לרע - ובטנדם אנחנו מאמינים שהשימוש הנכון ביותר הוא לטוב, לטובת הלקוחות שלנו", כך אמר ריקי נוקס, מנכ"ל Tandem Bank, בוועידת Mind The Tech London 2019 שמתקיימת היום בלונדון, במסגרת הדיון: "אינטליגנציה מלאכותית - קץ העולם כפי שאנחנו מכירים אותו?"

לדברי נוקס, כדי להבין היכן אפשר לשלב יכולות אינטליגנציה מלאכותית - צריך להבין מה מניע את המודלים העסקיים של הבנקאות בכלל. בין היתר מדובר בזיהוי לקוחות בעלי ערך גבוה יותר עבור הבנק, או לקוחות בעלי יכולת החזר כספים טובות.

ריקי נוקס מנכ"ל Tandem Bank ועידת לונדון 2019 mind the tech, צילום: אוראל כהן ריקי נוקס מנכ"ל Tandem Bank ועידת לונדון 2019 mind the tech | צילום: אוראל כהן ריקי נוקס מנכ"ל Tandem Bank ועידת לונדון 2019 mind the tech, צילום: אוראל כהן

כמו כן, מהירות גבוהה של השירות ועלות נמוכה, זיהוי תרמיות וסקלביליות גבוהה במתן שירותים ואלו הם התחומים החשובים, לדבריו, שבהם טנדם בנק עושה שימוש מוגבר ביכולות אינטליגנציה מלאכותית. נוקס נודע כמי שמוביל מאמץ נועז לשבש מערכת בנקאית מבוססת בעלת מסורת של עשרות אם לא מאות שנים.

נוקס יצר בנק מבוסס מובייל עצמאי לחלוטין, וכך מציג תחרות חתרנית וצעירה לבנקים הגדולים והוותיקים. זאת, בין השאר, באמצעות כלים פשוטים לחיסכון וניהול כסף וגישה קלילה לתחום, נטולת הבירוקרטיות הכבדה של בנקים ותיקים.

נוקס ציין בדבריו כמה תהליכים טכנולוגיים חשובים שההתפתחות האדירה שלהם בשנים האחרונות נמצאת בלבה של הבנקאות הדיגיטלית. בין היתר ציין את החדירה של מחשוב ענן לתחום וציין כי בתחילת פעילות טנדם בנק, החברה אגרה נתונים אדירים של דאטה על הלקוחות ועל הפעילויות שלהם - מידע שהתגלה כחסר תועלת לחלוטין. לדבריו, רק לאחר שילוב של יכולות AI במערכות הבנק הדיגיטלי, היתרונות של הדאטה התחילו להתבטא.

נקודה נוספת שלדברי נוקס חשובה ביותר לבנקאות הדיגיטלית היא היכולת להתמקד בלקוחות עצמם ובריאקציה שבין האדם למכונה. "הבנק הדיגיטלי עובר אובריזציה", אמר נוקס, "כיוון שהוא מאפשר לנותני השירות להתמקד בלקוח ובצרכים שלו ולשפר בהתאם את השירותים".

נוקס ציין גם כי החל מסוף השבוע הנוכחי הרגולטור הבריטי מחייב את כל נותני השירותים הבנקאיים להעביר את כל הדאטה האפשרי שברשותם לכל חברת פינטק בעלת רישוי מתאים שתבקש זאת. "אנחנו, לשמחתי, אחד הגורמים הבודדים שיכולים למנף את התקנה הזאת - ואנחנו כבר מתכוונים להשתמש בזכות הזאת".

תגיות