אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת לונדון

כך משתמשת קבוצת צ'לסי בטכנולוגיה כדי להגיע לאוהדים בעולם

אדם פילד, שאחראי על ניהול החיבור הגלובלי בין הקבוצה ואוהדיה במדינות שונות, סיפר בוועידת הטכנולוגיה והחדשנות של כלכליסט על השווקים בהם היא פועלת. כמו כן, סיפר שבין העונות, משתמשת צ'לסי בפלטפורמת הווידאו שלה כדי להביא סיפורי שחקנים ולהילחם באנטישמיות

12.09.2019, 18:35 | מאיר אורבך, לונדון

אדם פילד מקבוצת הכדורגל צ'לסי מנהל את החיבור הגלובלי של הקבוצה עם האוהדים. "מעורבות אוהדים היא הדרך להגדיל את מספר האוהדים שלנו בעולם ולגבור לא רק על קבוצות הפרמייר ליג, אלא גם על ברצלונה וקבוצות אחרות", סיפר ב-Mind The Tech, ועידת הטכנולוגיה והחדשנות של כלכליסט בלונדון. "אנחנו פועלים בארצות הברית, סין ובשאר רחבי אסיה, ופונים לאנשים שמתעניינים בספורט ולא רק אלא גם לאנשים שאוהבים מוזיקה ותרבות".

קראו עוד בכלכליסט

לדבריו, פעילות מעורבות האוהדים ברשת מתבצעת ב-12 שפות שונות ובתשע פלטפורמות מקוונות, רבות מהן מאסיה. "אנו עושים לוקליזציה במקומות רבים. יש לנו שידורי וידאו משלנו שזמינים לכל האוהדים. בין העונות, אנחנו מראים לאן הולכים השחקנים שלנו ומחפשים סיפורים שלא מקבלים מיקוד במהלך העונה. יש לנו מרחב בתקופה הזו להאיר את נושאים דוגמת פעילות נגד אנטישמיות וכדומה", סיפר.

יוסי מולדבסקי, צילום: אוראל כהן יוסי מולדבסקי | צילום: אוראל כהן יוסי מולדבסקי, צילום: אוראל כהן

"אנחנו יודעים שהשחקנים שלנו מפרסמים פוסטים, אך מחפשים גם אנשים שמזייפים ומפרסמים בשמם", אמר. "יש לנו עניין רב בכדורגל נשים,ואנחנו משקיעים סכומים רבים בנושא - היה לנו אירוע מדהים לאחרונה שמכרנו אליו מספר רב של כרטיסים. היה לנו גם משחק בישראל; הבעלים שלנו משתמש בנראות שלנו כדי ליצור יוזמות עם המועדון והאוהדים, ולהילחם באפליה ובעיקר בנושא האנטישמיות", שב והדגיש.

פילד לא היה אוהד צ'לסי במקורו, ולמעשה היה פעם אוהד ארסנל. הוא סיפר באירוע שעבד בעבר בחברת נייקי, וחלם על עבודה בקבוצת כדורגל.

יוסי מולדבסקי, שהקים ב-2016 קרן להשקעה בטכנולוגיות ספורט, הוסיף: הפרמייר ליג היא ליגת הכדורגל הטובה בעולם, ובגביע העולם ב-2018 מרבית הכדורגלנים הגיעו מהליגה הזו. בכל התחרויות בשנה שעברה ליגת האלופות והליגה האירופית? שתיהן היו עם קבוצות מהפרמייר ליג בגמר. מרבית הצופים ומרבית ההכנסות היא של החברות באנגליה.

לישראל יש הרבה חיבורים לליגה הזו דרך טכנולוגיה: חברת איטורו הישראלית היא ספונסרית של מספר קבוצות בפרמייר ליג והם שילמו על החסות בביטקוין, וויקס ממנים את מנצ'סטר סיטי ועוד".

מאז שרומן אברמוביץ רכש את הקבוצה ב-2003, היא זכתה ב-14 תארים. לצ'לסי יש כ-145 מיליון אוהדים בעולם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות