אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת לונדון

אל על רוצה למנף את החדשנות, להפוך לחברת התעופה הכי חכמה

סמנכ"ל הדיגיטל והחדשנות של החברה, שחר מרקוביץ', סיפר בוועידת הטכנולוגיה והחדשנות של כלכליסט בלונדון על מאמציה לשיפור השירות והערך לצרכן בכלים מתקדמים. בין היתר, הציג חידושים כבניית חווייה מתואמת אישית לנוסע, שילוב היסעים, וטכנולוגיות ראיית מכונה לייעול הצד התפעולי

12.09.2019, 17:29 | אליחי וידל, לונדון

"תיירות מייצרת המון דאטה ולכן התעשייה חייבת להישען הרבה יותר על לימוד מכונה ו-AI; אל על עושה מאמצים אדירים כדי לשנות את את פעילות הליבה שלה כדי להתאים את עצמה לעידן החדשנות המשבשת" - כך אמר שחר מרקוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והחדשנות של אל על ב-Mind The Tech, ועידת החדשנות והטכנולוגיה של כלכליסט בלונדון.

קראו עוד בכלכליסט

לדבריו, החזון של אל על הוא למנף את החדשנות הישראלית כדי להפוך ולהיות חברת התעופה החכמה ביותר, ולספק חוויית שירות טובה יותר וערך מוסף לנוסעים. הגישה הזאת מתקיימת בשלושה מישורים: הראשון הוא שיפור חוויית הלקוח והנאמנות למותג - באמצעות בניית חוויה מותאמת אישית. על פי הגישה הזאת, אל על פועלת לספק ללקוחות שלה מגוון רחב של כלים טכנולוגיים כדי לספק את צורכיהם.

שחר מרקוביץ שחר מרקוביץ' | צילום: אוראל כהן שחר מרקוביץ

המישור השני הוא הגדלת ההכנסות באמצעות שימוש בכלים מתקדמים, בין היתר להציע ללקוחות חבילות ממוקדות ומותאמות אישית ואופטימיזציה של מחירי הטיסות והמסלולים שלהם, בהתאם לביקוש וההיצע. המישור השלישי הוא הצד התפעולי של החברה, החל בדרך קבלת ההחלטות ברמת הנהלת החברה ועד שליטה חכמה בשרשרת האספקה.

"הלקוח היום מעדיף לעבוד עם חברות שמעניקות לו שירות על, ולכן חברות ותיקות חייבות לפרוץ הרבה גבולות תודעתיים בתוך הארגון וכדוגמה לחוויית שירות טובה יותר", אמר, והדגים זאת בשילוב מונית שתחכה לנוסע בנמל התעופה כחלק מחבילת הטיסה. כמו כן, לדבריו בונה החברה אתר חדש עם יכולות ניתוח מידע בצורה טובה יותר. "אמנם יש לפנינו עוד דרך ארוכה, אבל המסע שלנו כבר התחיל", אמר.

גם בתחום התפעולי כבר החלה החברה להתקדם: בימים אלה בוחנת אל על פיתוח של סטארט-אפ ישראלי שעוסק בתחום ראיית המכונה, ויאפשר לטכנאים לגלות תקלות וחריגות שונות בתהליך הכנת המטוסים לטיסה.

תגיות

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

38.
זאת אותה חברה שבשנת 2019 עדיין מכריחה את הדיילות לקבל את הנוסעים בעקבים
ולהתאפר בצורה מוגזמת? וזה אחרי כל ה METOO? חדשנות זה לא קשקוש שמדביקים לאיזה סמנכל משועמם שהיה צריך לדחוף לו תפקיד. חדשנות זאת באמת לשנות את הדנא הבסיסי של החברה כדי להתאים לעידן החדש. לא נראה שאלעל עם התרבות המיזוגנית שלה ושלל הוועדים ההסתדרותיים באמת על הדרך לשינוי.
ירון  |  30.09.19
37.
מדבר גבוה גבוה ולא מספק את הבייסיק
החברה רק הולכת אחורה מבחינה דיגיטלית, פשוט ביזיון האתר, האפליקציה , תהליך הצ’ק אין. מסורבלים להחריד . שלא לדבר על השירות , איזה ai ואיזה נעלים לא צריך בינה מלאכותית כדי להחזיר 140 יורו שנגבו בטעות בשדה התעופה באופן מיידי ולא להיות מטורטר במשך שבועיים ואז להגיד לי שזה לוקח חודשיים להחזר- בי ז י ו ן
נגה ברי  |  24.09.19
לכל התגובות