אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורשה 911 היא המכונית הרווחית ביותר שהוצגה ב-2019 צילום: פורשה

פורשה 911 היא המכונית הרווחית ביותר שהוצגה ב-2019

לפי מחקר של בלומברג, דגמי ה-911 אחראים ל-30% מרווחי פורשה, אף שהם מהווים רק 11% מכלל המכירות; במקום השני - אסטון מרטין DBX

13.09.2019, 14:06 | תומר הדר

בעידן בו יצרני הרכב נאבקים על הפחתת מזהמים, מחשש שמא הרגולציה האירופית תנגוס ברווחיהם, ניתן לשער כי המכונית הרווחית ביותר תהיה חשמלית, או היברידית, אך בפועל מדובר בהיפך הגמור: כך, מבין כל הדגמים החדשים שהוצגו השנה, הדגם הרווחי ביותר הוא דווקא פורשה 911. מכונית הספורט של פורשה, שהעקרונות ההנדסיים העומדים בבסיסה לא השתנו מאז שנות השישים (קרי מנוע שש בוכנות בתצורת בוקסר שפורשה התקינה בכל 911 דווקא בחלק האחורי של הרכב).

קראו עוד בכלכליסט

הסיבות לרווחיות הגבוהה של ה-911 הן המחיר והפופולאריות הגבוהה, אך גם העובדה שמדובר במכונית שניתן להתקין בה תוספות שהשווי שלהן מגיע לעשרות אחוזים מערכה; שלא לדבר על ריבוי הגרסאות שפורשה מציעה, חלקן כה קיצוניות עד שעיקר נסיעותיהן מבוצעות על מסלולי מרוצים.

לפי מחקר של בלומברג, דגמי ה-911 אחראים ל-30% מרווחי פורשה, אף שהם מהווים רק 11% מכלל המכירות. 

במקום השני נמצא עוד רכב שרחוק מאוד מלהיות ידידותי לסביבה: אסטון מרטין DBX, רכב הכביש שטח הראשון של אסטון מרטין שיוצג בקרוב. ה-DBX צפוי להיות אחראי ל-21% מרווחיה של היצרנית הבריטית, נתון הגיוני לנוכח העובדה שעד כה אסטון מרטין כלל לא יצרה רכב כביש שטח, בשוק בו אפילו פרארי הודיעה על רכב כביש שטח עתידי.

במקום השלישי נמצאת פרארי 8 F טריבוטו האחראית ל-17% מרווחי החברה.

רק אחרי שלישיה זו נמצאים דגמים יותר "עממיים" - ב.מ.וו 5 X ומרצדס GLE שכל אחד מהם אחראי ל-16% מרווחי היצרנית.

פורשה 911, צילום: פורשה פורשה 911 | צילום: פורשה פורשה 911, צילום: פורשה

תגיות