אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדגמים הבולטים בתערוכת פרנקפורט: כסף עכשיו, חשמל אחר כך

הדגמים הבולטים בתערוכת פרנקפורט: כסף עכשיו, חשמל אחר כך

תערוכת הרכב שמתקיימת בימים אלו בפרנקפורט מסמנת את הדילמה של התעשייה: מצד אחד, תקנות זיהום מחמירות מחייבות מכבר לעתיד חשמלי. מצד שני, חייבים למכור מכוניות כבר היום. כלכליסט מציג 6 דגמים שממחישים את הכיוונים הסותרים בעולם הרכב

16.09.2019, 07:59 | תומר הדר

פולקסווגן ID.3

פלטפורמה מודולרית למכוניות חשמליות

 

פולקסווגן ID.3 פולקסווגן ID.3 פולקסווגן ID.3

בזמן שרוב יצרני הרכב עדיין מתלבטים אם הרכב החשמלי הראשון שלהם יהיה כביש־שטח או מכונית עירונית, פולקסווגן כבר רשמה 30 אלף הזמנות מוקדמות למכונית החשמלית שלה. לקוחות היצרנית בגרמניה שילמו כבר מקדמה של 30 אלף יורו עבור מכונית חשמלית שכלל לא ראו. כחלק מהמתקפה הירוקה של הענקית הגרמנית שמנסה להראות לעולם ששערוריית דיזלגייט מאחוריה הציגה פולקסווגן בפרנקפורט מכונית חשמלית ראשונה בשם פולקסווגן ID.3.

המכונית שמקבילה בגודלה לגולף מבוססת על פלטפורמה בשם MEB: שלדה מודולרית שמאפשרת ליצור משפחה גדולה של מכוניות חשמליות בתצורות שונות, שצפויה להניב בעתיד גם רכב כביש־שטח ורכב להובלת נוסעים. לפי פולקסווגן, ID.3 תשווק בשלוש גרסאות שייבדלו זו מזו בקיבולת הסוללה, שתנוע בין 45 ל־77 קילו־ואט. הגרסה הבסיסית תאפשר טווח נסיעה של 330 ק"מ, בעוד הגרסה הבכירה תאפשר 550 ק"מ.

לטענת היצרנית, הגרסאות הבכירות יאפשרו לטעון את הסוללה בטעינה מהירה בתוך חצי שעה ולקבל טווח נסיעה של 290 ק"מ. במטרה להפיג את החששות בדבר אובדן יכולת הסוללה, הרכב יגיע עם אחריות סוללה לשמונה שנים או ל־160 אלף ק"מ.

פורשה טייקאן

הדגם החשוב ביותר של פורשה מאז 911

פורשה טייקאן, צילום: Delia Baum פורשה טייקאן | צילום: Delia Baum פורשה טייקאן, צילום: Delia Baum

 

טייקאן, הדגם החשמלי הראשון של פורשה, הוא כנראה הרכב החשוב ביותר עבור יצרנית היוקרה הגרמנית, אולי למעט ל־911 האיקוני. בדומה לרוב יצרני הרכב שמשווקים מכוניות באירופה גם פורשה נדרשת להתמודד עם מכסות פליטת מזהמים. אלא שפורשה לא מייצרת מכוניות עממיות אלא מכוניות שנדרשות לעמוד בסטנדרטים של מהירות מרבית, ביצועים, טווח נסיעה ושאר בעיות שטורדות את שלוותם של בעלי אמצעים.

הפתרון שמצאו בפורשה הוא צמד מנועים חשמליים - אחד בחזית ואחד מאחור - שמפיקים יחד 680 כוחות סוס גרסת הבסיס ו־761 כוחות סוס בגרסה הבכירה. הביצועים מרשימים גם בסטנדרט של מכוניות בנזין: זינוק ל־100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ"ש. טווח הנסיעה הרשמי הוא 460–412 ק"מ.

מרצדס EQS

מכוניות יוקרה חשמלית עם טווח של 700 ק"מ

 

 , צילום: Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars צילום: Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars  , צילום: Daimler AG - Global Communications Mercedes-Benz Cars

מעטים הם יצרני הרכב שמתווים חזון עתידני חשמלי ברור כמו זה של מרצדס בנץ. יצרנית הרכב הגרמנית מציגה בתערוכת הרכב בפרנקפורט את מרצדס EQS, מכונית תצוגה חשמלית שנועדה להמחיש כיצד תיראה ותתנהג מכונית יוקרה חשמלית, כזו שתשווק בבוא היום לצד דגמי מרצדס הבכירים ואולי אף תחליף אותם.

EQS מצוידת בצמד מנועים חשמליים מקדימה ומאחור, שמזניקים אותה ל־100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות ומביאים אותה למהירות מרבית של 200 קמ"ש. המנועים ניזונים מסוללה ברצפת הרכב שמאפשרת נסיעה לטווח של עד 700 ק"מ.

פנים הרכב כולל חומרים בני־קיימא, החל בריפודי מיקרופייבר וכלה בעץ מיוחד שגדל ביערות בני־קיימא. העיצוב עצמו נועד לדמות מבנה של סירה תוך שימוש בטכנולוגיית ה־MBUX של מרצדס, שפותחה בשיתוף חברות ישראליות ומסוגלת, בין היתר, ליישם פקודות קוליות שהנהג מספק למכונית.

יונדאי i10

תיבת ההילוכים זכתה לחיזוק רובוטי

 

 , צילום: WWW.WEIGL.BIZ צילום: WWW.WEIGL.BIZ  , צילום: WWW.WEIGL.BIZ

מכוניות מיני וסופר מיני נחשבות לעמודי תווך חשובים עבור יצרני הרכב שמשווקים מכוניות באירופה - אך אלו אותם יצרנים שנמצאים תחת גל של תקנות איכות סביבה חדשות וקפדניות, שדורשות לצמצם את פליטות המזהמים של המכוניות, במיוחד בערים. הפתרון של יונדאי i10 לתקנות האלו הוא להשתמש ברכיבים שכבר קיימים בחלקם, אך להפחית את הזיהום.

כך, מנוע הבנזין מהדור הקודם של הדגם, בנפח 1.2 ליטרים שמפיק 82 כוחות סוס, יצויד בתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית במקום בתיבה האוטומטית הרגילה. כלומר לרכב יש חמישה הילוכים של תיבה ידנית, אך המכונית היא שאחראית על הפעלת המצמד.

בנוסף, יונדאי מציינת שהמכונית החדשה נמוכה ב־20 מ"מ ממכוניות הדור הקודם אך גם רחבה מהן בשיעור זהה. כן הובלטו החיבורים גם לאנדרואיד וגם למערכת Car Play של אפל לצד הימצאם של אביזרי בטיחות מקוריים.

ניסאן ג'וק

הדגם החדש בולט בהתמתנות עיצובית

 , צילום: Richard Parsons צילום: Richard Parsons  , צילום: Richard Parsons

ייאמר לזכות ניסאן שהיצרנית היפנית מיהרה לזהות את טרנד רכבי הכביש־שטח לפני המתחרים. לחובתה ייאמר שתקופת ההצלחה שהיא נהנתה ממנה הודות לעיצוב הקיצוני של הדגם הבולט הראשון שלה, הג'וק, גלשה להתחבטות ממושכת בשאלה איך מייצרים לו דור חדש.

התוצאה היתה הפיכת הג'וק מדגם פורץ דרך לרכב צעקני שיוצר כמעט במשך עשור ואילץ את ניסאן לנקוט גישה עיצובית מתונה יותר, אך כזו שעדיין מבוססת על העיצוב הקיים. הדגם החדש מראה שהקווים מותנו מעט, המרווח הפנימי הזעום של הדור הקודם רווח קצת והוספו אביזרי בטיחות אקטיביים. המנוע היחיד בשלב זה הוא מנוע טורבו בנפח ליטר המפיק 115 כוחות סוס.

לנד רובר דיפנדר

רכב השטח הקלאסי חוזר בגרסה מעודנת

 

עד לפני כעשור יצרני הרכב הגדולים הציעו ברובם רכבי שטח, כאלו שמיועדים באמת לנסיעה בשטח קשה, עם הנעה כפולה, הילוך כוח וכיוצא בזאת. עם הקשוחים ביותר שביניהם נמנה לנד רובר דיפנדר, רכב כמעט חקלאי שייצורו הופסק לפני כמה שנים. כעת מציגה היצרנית דיפנדר חדש, בעל יכולות שטח אך מעודן מקודמו.

כמו בדגם הישן, גם החדש מוצע בגרסאות שלוש וחמש דלתות. נתוני יכולות השטח מרשימים: זווית הגישה למכשולים היא 38 מעלות, וזווית הנטישה לירידה ממכשולים היא 40 מעלות. בנוסף, הדיפנדר יכול לצלול בשמחה לגופי מים בעומק של עד 90 ס"מ בלי חשש. הרכב מצויד במנוע בנזין 3 ליטרים המפיק 400 כוחות סוס או במנוע טורבו דיזל בנפח 2 ליטרים המפיק 240 כוחות סוס.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה