אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל סלקום לעובדים: "הוועד מסרב למו"מ, ההשבתה בלתי חוקית" צילום: עמית שעל

מנכ"ל סלקום לעובדים: "הוועד מסרב למו"מ, ההשבתה בלתי חוקית"

ניר שטרן פנה לעובדי החברה לאחר שהוועד הכריז אתמול על סכסוך עבודה, בעקבות הכוונה לבצע פיטורים המוניים מיד לאחר החגים. שטרן: "אני מזכיר לכם: לכל אחד מכם שמורה הזכות החוקית לבחור שלא לשבות". יו"ר ועד העובדים: "עובדי סלקום לא ישלמו על מחדלי הניהול של המנכ"ל והיו"ר"

25.09.2019, 10:18 | אביאור אבו

לאחר שוועד העובדים הכריז אתמול (ג') על סכסוך עבודה בשל כוונות סלקום לצאת בתוכנית הבראה הכוללת פיטורים של 600-500 עובדים, כתב הבוקר מנכ"ל החברה, ניר שטרן, מכתב לעובדיו, בו טען כי השבתת העבודה אתמול היתה לא חוקית.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל סלקום ניר שטרן, צילום: עמית שעל מנכ"ל סלקום ניר שטרן | צילום: עמית שעל מנכ"ל סלקום ניר שטרן, צילום: עמית שעל

"אני מכבד את זכותם של העובדים לנקוט בפעולות אירגוניות", כתב שטרן, "אולם אתמול בחר ועד העובדים להשבית את העבודה באופן בלתי חוקי. אני גם מזכיר לכם כי לכל אחד מכם שמורה הזכות החוקית לבחור שלא לשבות".

"אני קורא לכם, עובדי סלקום, גלו אחריות", המשיך שטרן. "בסוף התהליך לרובכם יהיה מקום עבודה יציב ובטוח. אני קורא לוועד העובדים לעצור את המהלכים הקיצוניים אשר מביאים לפגיעה בלקוחות, בחברה ובסופו של יום גם בעובדים".

שטרן כתב כי "לצערי, עד כה, ועד העובדים מסרב לשבת ולדון עימנו - ולכן אני שב וקורא לוועד העובדים, כפי שקראתי מלכתחילה, לשבת מיידית לשולחן המו"מ. אני נחוש להבריא את החברה. כן, התוכנית קשה וכואבת, אבל במצבנו אין לנו ברירה ואנו חייבים להבריא את החברה. אין דרך אחרת. אני משוכנע שתוכנית ההבראה שלנו תוביל את סלקום לחוף מבטחים".

בתוך כך נמסר מההסתדרות כי עובדי סלקום משביתים היום את הטיפול בתקלות רשת ואת המרכז הלוגיסטי, מה שאומר כי אין קבלה והוצאה של מכשירים לתיקון.

עובדי סלקום מוחים, צילום: יאיר שגיא עובדי סלקום מוחים | צילום: יאיר שגיא עובדי סלקום מוחים, צילום: יאיר שגיא

 

פיטורים המוניים

ביום שני השבוע נחשף בכלכליסט כי סלקום צפויה לפטר מאות עובדים במסגרת תוכנית התייעלות מקיפה, במהלך שצפוי לצאת לפועל מיד לאחר חגי תשרי. הליך הפיטורים צפוי להימשך כמה שבועות או חודשים ולהסתיים ב־2020. לפי התוכנית, הנהלת סלקום תפטר 500‑600 עובדים - כ־20% ממצבת העובדים שלה, הכוללת כ־3,000 איש. מדובר ברעידת אדמה באחת מחברות הסלולר הגדולות בישראל. המהלך אמור לצמצם את ההוצאות השנתיות של החברה בכ־150 מיליון שקל. 

עוד פורסם כי בניסיון לחזק את הונה העצמי, סלקום מתכוונת לצאת במהלך גיוס הון בהיקף של 400‑500 מיליון שקל, ככל הנראה בהנפקת זכויות. הונה העצמי של סלקום עמד בסוף הרבעון השני של 2019 על 1.63 מיליארד שקל והיא נסחרת בשווי של 835 מיליון שקל, אחרי שאיבדה מתחילת השנה כ־67% משוויה.

בתגובה להודעתו של שטרן על הפיטורים הצפויים, עצרו אתמול כל עובדי סלקום את עבודתם, וההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה.

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום, מסרה בתגובה: "מנכ"ל שכותב לעובדים שלו שיש להם זכות דווקא לא לשבות מזלזל באינטליגנציה שלהם, השביתה היא עבור עתיד העובדים! אנו דורשים ממנכ"ל החברה עוד לפני שהוכרז סכסוך עבודה להודיע שהוא מבצע הקפאה של כל הצעדים החד צדדיים (תכנית ההתייעלות). מנכ"ל החברה לא מוכן לבצע הקפאת צעדים ולכן לא מתקיים כרגע מו"מ. עובדי סלקום לא ישלמו על מחדלי הניהול של מנכ"ל ויו"ר החברה!".

"צריך להכריז מראש על סכסוך עבודה"

עו"ד שרון הורנשטיין, העורך הראשי של אתר 'כל זכות', הסביר כי "כאשר יש התארגנות עובדים, הארגון צריך להכריז מראש על סכסוך עבודה ורק אז לצאת לשביתה. על ארגון העובדים להודיע 15 ימים מראש טרם השביתה, באמצעות טופס מיוחד בו צריכות להיות מצוינות הסיבות לשביתה ואת מועד ההתחלה והסיום. את הטופס יש למסור למעסיק ולממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה, וזאת לטובת מאמצי גישור ולצמצום הפגיעה בצדדים שלישיים. במקרה זה, העובדים מוגנים מתביעות מצד גורמים שלישיים, כמו למשל מהלקוחות. במקרה של שביתה לא חוקית, המעסיק יוכל לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה כנגד השביתה".

עיצומים גם בפלאפון

כמו כן, גם עובדי פלאפון ממשיכים בעיצומים ומשבשים בין היתר את פעילות מוקדי השירות, על רקע דרישות ההנהלה לפטר כ-300-400 עובדים ולסגור יחידות בחברה. מוקדי השירות הטלפוני - שירות הלקוחות ושירותי המכירה - יעבדו היום במתכונת מצומצמת, וכך גם מרכזי השירות הפרונטליים שייסגרו בשעה 17:00. בנוסף, פעילות "לילה לבן" במרכזי השירות של פלאפון להשקת האייפון החדש בוטלה.

מפלאפון נמסר בתגובה: "בתשעת החודשים האחרונים אנו מצויים במו"מ שקוף והוגן עם ועד העובדים וההסתדרות בעקבות המשבר המחריף בענף הסלולר, במסגרתו כבר הושגו הסכמות מהותיות. אנו נדרשים לקבל כעת החלטות אמיצות ואחראיות וקוראים לוועד לסיים בהקדם עם המו"מ כדי שנוכל לבצע, יחד, צעדי התייעלות הכרחיים לטובת החברה ועובדיה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
כחלון צודק
אנחנו רוצים חשבונות זולים. מדברים 10 דקות בלודש למה שנשלם יותר מכמה עשרות שקלים? כדי שהבטלנים האלה יחגגו ? יקבלו הופעות וימי כייף ?? מוקדי שירות? למה אני לא נזקק למוקד שירות? כולה מוצר בסיסי שצריך לעלות גרושים. שילכו לעבוד איפה שצריכים אותם לא תחת מטריה של רגולציה וע'ח הציבור.
לקוח  |  25.09.19
לכל התגובות