אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטעות הכי גדולה של מועמדים בראיון עבודה צילום: שאטרסטוק

הטעות הכי גדולה של מועמדים בראיון עבודה

סקר חדש בדק מהן הטעויות שבגללן לא יתקבל מועמד למשרה. נמצא שמי שמתלונן על המנהל לשעבר או על מקום העבודה הקודם כנראה לא יעבור את הראיון, אבל זו לא הטעות הגדולה ביותר שמועמדים עושים

27.09.2019, 10:46 | שירות כלכליסט

יש לא מעט טעויות שמועמדים עושים בעת שהם מחפשים עבודה חדשה. זה מתחיל בשליחת קורות חיים עם שגיאות כתיב וכלה בתלונות מוגזמות על הבוס הקודם בעת ראיון העבודה.  

קראו עוד בכלכליסט

אבל הטעות החמורה ביותר שיכולים מועמדים לעבודה לעשות, על פי סקר שנערך בשנה שעברה בין 850 מנהלי גיוס על ידי אתר ההשמה SimplyHired.com, היא לאחר לראיון העבודה. זו טעות שקרוב לוודאי תעלה למועמדים במשרה. 93% מהמשתתפים בסקר טענו כי איחור ישפיע לשלילה על הסבירות שיעסיקו את אותו מועמד.

שאר הטעויות שיעלו למועמדים במשרה כוללות קיטורים ותלונות (92% ממנהלי הגיוס הזהירו כי נטייה זו תעלה למועמד במשרה), הגעה לריאיון בלי הכנה מראש (89%), ללכלך על המנהל לשעבר (88%), לכלך על החברה הקודמת (87%), טעויות דקדוק וכתיב בקורות החיים (86%), עילגות וטעויות דקדוק בריאיון (84%), ציפיות שכר לא מציאותיות (84%), לא מיומנים מספיק (80%) ומתן תשובות שגויות (77%).

ראיון עבודה, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק ראיון עבודה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק ראיון עבודה, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

וויליאם ונדרבלומן, מנכ"ל ומייסד חברת ההשמה הקרויה על שמו, שראיין בעשור האחרון אלפי מועמדים, מודה כי איחורים עלו ללא מעט מהם במשרה המבוקשת. "בבסיסה, פגישה לריאיון היא חוזה בין המועמד לחברה, ומי שלא עומד כבר בחוזה הראשוני הזה, במיוחד כשהוא אמור לנסות להרשים, מעביר את הרושם שהוא לא יצליח לעמוד באף חוזה אחר שאפקיד בידיו", הסביר.

עם זאת, לפעמים קורה שמאחרים או שמתלוננים יותר מדי או אפילו מגיעים לא לגמרי מוכנים לריאיון. באתר מרקט ווץ' פנו למומחי קריירה לברר מה כדאי לעשות במקרים כאלה.

איחור: "אם אתם מבינים שאתם עומדים לאחר לריאיון, נסו להתקשר מוקדם ככל האפשר כדי לעדכן את המראיין ולהסביר את המצב", מציעה קואצ'רית הקריירה אן וי נגו. לדבריה, חשוב שיהיה לכן תירוץ טוב כמו פקק לא צפוי בשל תאונת דרכים. לפיכך, הקפידו להצטייד מראש במספר הטלפון של החברה כדי שתוכל להתקשר במקרה הצורך. בכל מקרה, גם כשתגיעו למקום תדרשו להתנצל ולהסביר שוב את העניין.

קיטורים ותלונות: לפעמים אנשים מסרבים לקחת אחריות על הטעות (כמו איחור) ופשוט מתחילים לקטר על מה שקרה להם. לפי המומחים, מדובר בשגיאה גדולה כי מצופה מאנשים לקחת אחריות על המצב שלהם ולהסביר מה למדו מהמקרה. ההמלצה היא להתכונן מראש על השאלות הסטנדרטיות בריאיונות עבודה, ולהתאמן באותה מידה גם על הימנעות מקיטורים ותלונות. כך למשל, אתם אולי מוצאים עצמכם מקטרים על האופן בו התייחסו אליכם במשרה הקודמת, אך מהרו להתחמק מכך והתמקדו בדרך שבה הצלחתם להתגבר על המכשולים בעבודה. נסו להראות דוגמאות להישגים שלכם, וכך לסיים את השיחה בטון חיובי.

לא התכוננתם לכל השאלות: אל תילחצו ואל תשקרו, מציעים המומחים. אלא תאמרו משהו כמו "זו שאלה מאד ייחודית, אני לא חושב שאי פעם שאלו אותי משהו כזה". נסו להרוויח קצת זמן על ידי כך שתחזרו על השאלה, ולהוסיף כי זו שאלה מעניינת ביותר. זה גם לגיטימי לבקש דקה כדי לחשוב על התשובה, ואז נסו לענות ככל יכולתכם. אתם נבחנים גם על האופן שבו אתם מתמודדים עם אתגרים, לכן תוכלו לענות משהו בסגנון "מעולם לא נתבקשתי לחשוב על זה, אבל אני מניח ש..." מנהל טוב אינו מחפש מושלמות, אלא עובדים הגיוניים, אינטלקטואלים וסקרנים שיכולים להתמודד עם אתגרים.

תגיות

48 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות