אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכי עמוס והכי יקר: שדה תעופה חדש נפתח בבייג'ינג צילום: AFP

הכי עמוס והכי יקר: שדה תעופה חדש נפתח בבייג'ינג

כבר עכשיו מתמודד דאשינג (Daxing Airport) השדה הבינלאומי השני בעיר, שנבנה בהשקעה הגבוהה בהיסטוריה של 17 מיליארד דולר שהם 120 מיליארד יואן, על התואר שדה התעופה העמוס בעולם - 100 מיליון נוסעים צפויים לעבור בו בכל שנה

26.09.2019, 15:05 | שירות כלכליסט

בסין נפתח אתמול (ד') שדה תעופה חדש, שמתמודד כבר עכשיו על התואר העמוס ביותר בעולם. שדה התעופה דאשינג (Daxing Airport) נפתח בבייג'ינג, והוא שדה התעופה הבינלאומי השני הפועל בעיר.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדיווחים, כשיגיע לפעילות מלאה בעוד מספר שנים, 100 מיליון נוסעים צפויים לעבור בו בכל שנה.

זו אחת הסיבות לכך שבארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א) מעריכים כי אזור אסיה והפסיפיק יהיה המנוע הגדול ביותר

לצמיחה במספר הנוסעים ב-20 השנים עד 2035.

שדה תעופה דאשינד, בייג שדה תעופה דאשינד, בייג'ינג, סין | צילום: רויטרס שדה תעופה דאשינד, בייג

יתרה מכך, לפי תחזיות הארגון, בתוך חמש שנים סין צפויה להחליף את ארה"ב ולהפוך לשוק התעופה הגדול בעולם. השוק מוגדר לפי טיסות למדינה וממנה, וכן טיסות פנימיות בתוך המדינה עצמה.

עיקר הצמיחה בתעופה האווירית בסין הגיעה בשלושת העשורים שעברו מאז החליטה הממשלה להפחית את השליטה בכלכלה ולפתוח את השווקים שלה בפני זרים. ב-1974 יצאו מסין 710 אלף נוסעים בלבד. הנתון הזה טיפס ל-11.1 מיליון ב-1989 וכבר זינק ל-611.4 מיליון ב-2018, כך לפי הנתונים שאספו בבנק העולמי.

שדה התעופה הבינלאומי שכבר פועל בבייג'ינג נפתח ב-1958. הוא מחזיק בתואר שדה התעופה השני הגדול ביותר בעולם במונחים של מספר נוסעים. בשנה שעברה צמח מספר הנוסעים שעברו בשדה התעופה ב-5.4% ל-101 מיליון. לשם השוואה, בשדה התעופה הרטספילד - ג'קסון באטנלנטה, שנחשב לעמוס ביותר בעולם, נרשמה צמיחה שנתית של 3.3% במספר הנוסעים ל-107 מיליון.

שדה תעופה דאשינג, בייג שדה תעופה דאשינג, בייג'ינג, סין | צילום: רויטרס שדה תעופה דאשינג, בייג

שדה התעופה החדש דאשינג, נועד להרחיב את היכולת של העיר לקלוט מבקרים ולהפחית את הלחץ משדה התעופה הראשי. שלב הבנייה הראשון הושלם בתוך פחות מחמש שנים, והתפוסה הראשונית בטרמינל עומדת על 45 מיליון נוסעים.

אולם, יש תכניות להרחיב את התפוסה של שדה התעופה ל-72 מיליון עד 2025, ובסופו של דבר להגיע ל-100 מיליון נוסעים. הוא נחשב גם לשדה התעופה היקר ביותר שנבנה, כשעלותו עומדת לאחר השלב הראשון על 120 מיליארד יואן, שהם 17 מיליארד דולר.

שדה תעופה דאשינג, בייג שדה תעופה דאשינג, בייג'ינג, סין | צילום: AFP שדה תעופה דאשינג, בייג

הוא בגודל 1 מיליון מ"ר ובצורת כוכב. הטיסה המסחרית הראשונית המריאה ממנו אתמול (ד'), זו הייתה טיסה של חברת צ'יינה סאות'רן איירלינס למחוז הדרומי גואנגדונג. בהמשך היום המריאו משדה התעופה שש טיסות נוספות לשנגחאי ויעדים נוספים. נשיא סין, שי ג'ינפינג נכח אתמול בטקס הפתיחה.

בנאום שנשא טען כי שדה התעופה הוא הוכחה ליכולתה הגבוהות של סין בהנדסת בניין. השדה מרוחק 45 ק"מ דרומית ממרכז בייג'ינג, והוא תוכנן על ידי האדריכלית המנוחה זאהה חדיד.

שדה תעופה דאשינג, בייג שדה תעופה דאשינג, בייג'ינג, סין | צילום: רויטרס שדה תעופה דאשינג, בייג

שדה תעופה דאשינג, בייג שדה תעופה דאשינג, בייג'ינג, סין | צילום: רויטרס שדה תעופה דאשינג, בייג

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
לא היית בסין
אמסלם אני מבינה שלא היית בסין , אם זה מה שאתה כותב . אני חזרתי לפני 3 חודשים משינזן , ויכולה להגיד לך שקידמה כזאת לא ראיתי באף מקום אחר בעולם , כולל לא בארה"ב . הם השאירו אבק לכולם .... הכלכלה הכי גדולה וחזקה מתקיימת היום בסין . הם עם מטורף , חרוצים , חכמים ומנומסים מאוד , ובעיקר מאוד רוצים לחיות טוב , ומוכנים לעבוד הכי קשה שאפשר כדי להשיג את החלום . בייג'ין היעד הבא שלי ושל משפחתי .
ליז  |  28.09.19
4.
ואצלנו לא מסוגלים לבנות עוד כמה שדות תעופה
בימים האחרונים אי אפשר לחיות מתחת למתקפת ההמראות מנתב"ג. רק לאומן 137 טיסות. נאחל לראש הממשלה ולמר כץ שר התחבורה היוצא שלא יידעו שקט לשנה החדשה והבאות אחריה . לא רק שאנחנו נסבול גם להם מגיע, שלא השכילו לבנות עוד שדות תעופה בעשר שנים והגדילו את נתב"ג לשדה תעופה מפלצתי.
P  |  26.09.19
לכל התגובות