אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאסק מציב יעד שאפתני - מכירת 100 אלף מכוניות ברבעון הנוכחי צילום: EPA

מאסק מציב יעד שאפתני - מכירת 100 אלף מכוניות ברבעון הנוכחי

במייל ששלח מייסד ומנכ"ל טסלה לעובדים הוא מציין שזו תהיה הפעם הראשונה שיצרנית המכוניות החשמליות תגיע לנתונים כאלה; השיא הנוכחי שלה עומד על 92.5 אלף מכוניות לרבעון

28.09.2019, 13:09 | שירות כלכליסט
לטסלה יש הזדמנות למכור 100 אלף מכוניות ברבעון הנוכחי (השלישי) וזו תהיה הפעם הראשונה שיצרנית המכוניות החשמליות תגיע לנתונים שכאלה, כך לפי מייל ששלח המייסד והמנכ"ל אלון מאסק לעובדים.

קראו עוד בכלכליסט

הגעה ליעד זה תהיה "אבן דרך מרגשת במיוחד עבור החברה", הדגיש מאסק במייל. עוד הוסיף כי להערכתו החברה אפילו יכולה לסיים את הרבעון עם 110 אלף הזמנות למכוניות, והיא עושה ככל יכולתה לספק את המכוניות עד יום שני, שהוא היום האחרון של הרבעון. "האתגר הוא לוודא שיש לנו את המכוניות המתאימות במיקומים הנכונים ולהסתמך על המשאבים של החברה ככל האפשר כדי לעזור במשלוחים של סוף הרבעון", כתב.

הגעה ליעד מכירות של 100 אלף מכוניות ברבעון תשבור את השיא הנוכחי, שעומד על 95.2 אלף מכוניות שסיפקה ברבעון השני של השנה. בכל מקרה יהיה זה הישג מרשים, במיוחד בהתחשב בכך שברחבי העולם נרשמה האטה במכירות של מכוניות. למשל, בארה"ב נרשמה ירידה של 2% במכירות המכוניות במחצית הראשונה של השנה, כך לפי חברת אוטודאטה שמנטרת את הנתונים.

טסלה מתמודדת גם עם כמה מכשולים ייחודיים. הטבת המס שניתנה על ידי הממשל האמריקאי לרוכשי מכוניות חשמליות שלה הצטמצמה ב-50% בתחילת הרבעון ועומדת על 1,875 דולר. ההטבה למכוניות נטענות עבור שאר החברות עומדת על 7,500 דולר. במקביל, מתגברת התחרות בשוק המכוניות החשמליות. בשנה החולפת השיקו חברות מבוססות כמו אאודי, היונדאי וקיה מודלים משלהם בשוק האמריקאי.

טסלה גם שואפת לחזור לרווחיות. החברה דיווחה על הפסדים בשני הרבעונים הראשונים של השנה, על רקע השלמת בניית מפעל חדש בשנגחאי. האנליסטים מעריכים כי החברה תדווח על הפסד נוסף עבור הרבעון השלישי, אם כי הוא צפוי להיות קטן יותר משני הרבעונים הקודמים.

אלון מאסק, צילום: רויטרס אלון מאסק | צילום: רויטרס אלון מאסק, צילום: רויטרס

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
כל דבר שאדם ניומן אומר כולם מאמינים לו
לא טעיתי בכתבה, שני ליצנים שמקפיצים את המניה שלהם בלי שום גיבוי מעשי. טסלה פותחים עכשיו מפעל בסין שהם מחוייבים לעמוד ביעד מכירות אחרת הלך עליהם, יש להם חוזה עם ממשלת סין שהם צריכים לעמוד ביעדים או למכור את נשמתם לשטן. רוב הסיכוי שממשלת סין תשתלט על טסלה כי הם לא יעמדו ביעדים
איתן  |  29.09.19
8.
ל-7.מה בדיוק העתיד
אם בכיבוש שוק המכוניות עסקינן,אתה אולי צודק. האם זהו פתרון לשיפור תנאי איכות הסביבה-מסופקני. את חוקי השימור של הטבע עדיין אף אחד לא ביטל, והחשמל לא בא בחינם. ואני לא מתכוון לכסף, אלא מחיר שתמורתו הפקתו נשלם בפגיעה באיכות הסביבה. והאמן לי ערך הפגיעה הזו לא יהיה נמוך יותר מזה הקיים היום.
המפוכח  |  28.09.19
לכל התגובות