אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המערכת שהיתה עשויה למנוע את התרסקות המקס 737 צילום: Boeing

המערכת שהיתה עשויה למנוע את התרסקות המקס 737

לפי וול סטריט ג'ורנל, המהנדסים שתכננו את מערכת בקרת הטיסה של הדגם, בו נרשמו שתי תאונות קטלניות, הסירו ממנה אמצעי בטיחות שהיו קיימים בגרסה הצבאית של המטוס

29.09.2019, 19:10 | שירות כלכליסט

מהנדסי חברת בואינג שתכננו את מערכת בקרת הטיסה של מטוס המקס 737 הסירו ממנה אמצעי בטיחות שהיו קיימים בגרסה המוקדמת יותר של המטוס, בה נעשה שימוש לתדלוק צבאי - כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל שהתפרסם היום (א') על סמך גורמים המעורים בנושא. מדובר בדגם שבו נרשמו שתי תאונות קטלניות - באינדונזיה באוקטובר 2018 ובאתיופיה במרץ 2019 - שבהן מצאו את מותם 346 בני אדם.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדיווח, המהנדסים שיצרו את מערכת התמרון (MCAS) של המטוס לפני יותר מעשור עבור גרסת התדלוק הצבאית עשו זאת כך שתסתמך על מידע המתקבל מחיישנים רבים וכך שתהיה לה יכולת מוגבלת בלבד לגרום לתזוזה בחרטום המטוס.

מקס 737, צילום: שאטרסטוק מקס 737 | צילום: שאטרסטוק מקס 737, צילום: שאטרסטוק

 אחד המקורות המצוטטים בכתבה אמר כי הדבר נועד כדי למנוע מצב בו המערכת פועלת באופן שגוי וגורמת לטייס לאבד שליטה. עם זאת, גרסת מערכת התמרון במקס 737 הסתמכה על מידע מחיישן אחד או שניים שמודדים את זווית החרטום.

בוול סטריט ג'ורנל מציינים שבואינג מצפה כי יבוצע עדכון תוכנה במקס 737 כך שהמערכת תתפקד באופן המתקרב לזה של הגרסה הצבאית.

בואינג מסרה בעבר שמידע מוטעה שהוזן למערכת היה רק מרכיב אחד בשרשרת האירועים שהובילה להתרסקות המטוסים. בעקבות כך נאלצה החברה לקרקע את הדגם. לפי דיווחים שונים, התגלתה תקלה שעלולה לדחוף את חרטום המטוס לעבר הקרקע בהפעלת טייס אוטומטי בנסיבות טיסה ספציפיות, ולסכן את יושביו. בשלב זה לא ברור אם לליקוי זה יש קשר לתאונות.

תגובת בואינג לדיווח הנוכחי לא התקבלה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
בעת פרסום פתרון התקלה מנית בואינג תמריא לאל על
מנית בואינג בימים אלו קורסת 747 היא עקב אכילס של החברה הרבה חברות שנסחרות בבורסה כגון חברת המנועים גם סופגות נפילות אוחם ברגע הפירסום ( ענין של זמן קצוב וקצר ) שהבעיה נפתרה ו747 יכול להמריא בבטחה גם המניה של בואינג וחברות הקשורים למטוס ימריאו בבורסה גם ...חומרת למחשבה
וולך  |  01.10.19
5.
בואינג מחוסלת
ה-737 מקס לא יהיה לעולם מטוס נוסעים. אף אחד לא יסכים לטוס בו. את המטוסים שכבר ייצרו יסבו למטוסי מטען... ה-777איקס החדש לא מצליח להגיע לסוף הפיתוח ולטיסות הניסוי. בינתיים הוזמנו כבר אלף מטוסי איירבס 350 המתחרים. ה-797 העתידני של בואינג יגיע לשוק אחרי שכל הלקוחות הפוטנציאליים כבר קנו את ה-321 LRX החדש. בתחום המטוסים הקטנים איירבס עשתה מהלך מבריק כשקנתה את סדרת C של בומברדיה והפכה אותה לאיירבס 220. כבר יש אלף הזמנות. אז מה יישאר לבואינג? שבר מוחלט.
ציקי  |  30.09.19
לכל התגובות