אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: הקופות האוטונומיות של אמזון יופעלו גם בבתי קולנוע ובשדות תעופה צילום: אי.אף.פי

דיווח: הקופות האוטונומיות של אמזון יופעלו גם בבתי קולנוע ובשדות תעופה

על פי דיווח של CNBC, ענקית הקמעונאות מנהלת שיחות עם קמעונאיות בשדות תעופה ועם קבוצות בתי קולנוע כדי לספק להן את הטכנולוגיה שבבסיס רשת Go שלה, המאפשרת ללקוחות להיכנס לסופרמרקט ולאסוף מוצרים מהמדף בלי לעבור בקופה

01.10.2019, 23:59 | רפאל קאהאן

אמזון מנהלת שיחות עם קמעונאיות שדות תעופה וקבוצות בתי קולנוע כדי לספק להן את טכנולוגיית Go, שמאפשרת להפעיל קופות וחנויות באופן אוטונומי. על פי הדיווח של CNBC אמש (ב'), ענקית הקמעונאות המקוונת מנסה להוון את הטכנולוגיה שפיתחה עבור רשת חנויות Go שלה, שמונה כיום כבר כ-16 סניפים.

קראו עוד בכלכליסט

החנויות עובדות היטב, השיטה עובדת כך: לקוחות נכנסים לחנות, סורקים את הסמארטפון שלהם ולוקחים מהמדף את המוצרים שהם רוצים לרכוש. לאחר מכן הם יכולים לצאת מהחנות כפי שנכנסו, את הקבלה והתשלום הם יקבלו במייל או באפליקציה. הטכנולוגיה הזו עוררה עניין רב כשאמזון השיקה אותה לפני יותר משנתיים - אך מאז היא בעיקר עסקה בהתאמה שלה לעולם האמיתי.

סניף ללא קופות של אמזון גו בסיאטל, צילום: רויטרס סניף ללא קופות של אמזון גו בסיאטל | צילום: רויטרס סניף ללא קופות של אמזון גו בסיאטל, צילום: רויטרס

כעת נראה שבאמזון מאמינים שהיא מספיק בוגרת כדי שניתן יהיה לספק אותה לקמעונאים חיצוניים. אלה יוכלו להפעיל את החנויות שלהם על בסיס הטכנולוגיה. עבור אמזון מדובר בתחום שמאיים על ספקיות קופות רושמות, מפעילות פלטפורמות קמעונאות לחנויות ומפעילות מכונות לממכר מוצרים.

אמזון מתכננת להתקין את החנויות הראשונות עבור לקוחות כבר בחצי הראשון של 2020. השאיפה היא שמאות חנויות יצוידו בחנויות ללא קופות עד סוף השנה הבאה. המודל העסקי האפשרי עשוי להתבסס על עמלת תפעול שתהווה אחוז קבוע מכל מכירה כמו בכרטיסי אשראי. מודל אחר שנבדק הוא תשלום של מנוי חודשי ועמלה שתתבסס על אחוז מסוים מהמכירות.

מעבר לשימוש העצמי שאמזון מעוניינת לעשות בטכנולוגיה הזו, הפוטנציאל העסקי ללקוחות חיצוניים מהווה עסק טוב מדי מכדי שהחברה תימנע ממנו. לא ברור אם התפעול של Go יתבצע תחת מטריה של חטיבה עצמאית או כחלק מעסקי שירותי הענן של החברה AWS. עוד דבר שלא ברור הוא כמה העסק הזה עשוי להיות שווה לשורה התחתונה של החברה. על פי מקורות CNBC, אף אחת מהחנויות - למעט חנות הדגל שנפתחה ראשונה בתחילת 2018 במטה החברה בסיאטל - אינה רווחית עד כה.

כבר בשנה שעברה סוכנות בלומברג דיווחה על כך שאמזון מתכננת פתיחה של כ-3,000 חנויות ללא קופות עד 2021. כרגע לפי קצב הפתיחה שלהן - קשה להאמין שאמזון תצליח לעמוד ביעד השאפתני הזה. 16 החנויות הקיימות נפתחו ב-4 ערים בארה"ב, ועוד 2 צפויות להיפתח בקרוב. גם אם לוקחים בחשבון את חנויות הול פודס שאמזון היא הבעלים שלהן, קשה לראות כיצד מוסיפה אלפי נקודות מכירה בזמן כל כך קצר.

הפתרון היחיד שלה אם כן הוא לפנות ללקוחות חיצוניים. כאן היא גם תצטרך להתמודד מול ענקית תוכנה אחרת - מיקרוסופט - שלה הסכמים לפיתוח טכנולוגיה להפעלת חנויות ללא קופאים עבור וולמארט ורשת בתי המרקחת הענקית וולגרינס. שתי אלה הן יריבות של אמזון ואליהן עשויות להצטרף רשתות נוספות כגון אלברטסונס. במקביל לקוחה ותיקה של אמזון AWS, טארגט, עברה לאחרונה לגוגל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות