אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איקאה תתחרה בגוגל ואמזון עם מוצרים מוזלים לבית חכם צילום: בלומברג

איקאה תתחרה בגוגל ואמזון עם מוצרים מוזלים לבית חכם

ענקית הרהיטים מגייסת מהנדסי תוכנה ותבצע את ההשקעה הגדולה ביותר שלה מאז השיקה את מוצרי הילדים ב־1997. שוקלת להקים מטות גם בארה"ב ובאסיה. מנכ"ל החברה־האם אינטר איקאה: "אנחנו רוצים להפוך את התחום לנגיש יותר"

02.10.2019, 20:15 | ריצ'רד מילנה, פייננשל טיימס

איקאה שואפת להפוך לשחקנית מובילה בתחום טכנולוגיית הבתים החכמים ומבצעת לשם כך את ההשקעה הגדולה ביותר שלה בשני העשורים האחרים, זאת כדי להתחרות בענקיות טכנולוגיה מעמק הסיליקון, כמו גוגל ואמזון.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל אינטר איקאה, החברה־האם שבבעלותה מותג הרהיטים, אמר ל"פייננשל טיימס" כי הקבוצה בוחנת שילוב מוצרים כמו מטהרי אוויר בהיצע שלה, זאת כתוספת לרשימה מתארכת של מוצרים חכמים הכוללים רמקולים, רפרפות ונורות.

סניף איקאה בהולנד, צילום: אי פי איי סניף איקאה בהולנד | צילום: אי פי איי סניף איקאה בהולנד, צילום: אי פי איי

"זהו תחום מעניין מאוד עבורנו להתברג בו", אמר המנכ"ל, טורביורן לוף. "אנחנו מעוניינים לפשט אותו ולהפוך אותו לנגיש יותר מבחינת תמחור. אני חושב שאיקאה יכולה לשחק תפקיד מרכזי בזירת הבתים החכמים", סיכם.

איקאה נמצאת בעיצומו של המהפך הגדול ביותר שלה מאז הוקמה לפני 76 שנים בשבדיה. במסגרת השינויים האסטרטגיים מגדילה איקאה את היקף פעילותה במכירות מקוונות, מציעה שירותים חדשים כמו הרכבת רהיטים ומתנסה עם מודל של חנויות קטנות יותר במרכזי ערים. הקבוצה, שהמטה שלה שוכן כעת בהולנד, מציגה את המהפך בתגובה לשינויים דרמטיים בתעשיית הקמעונאות, הבולטים שבהם הצמיחה במכירות מקוונות במקביל לירידה במספר המבקרים במרכזי קניות וחנויות פיזיות.

סניף מוקטן של איקאה, פריז, צילום: בלומברג סניף מוקטן של איקאה, פריז | צילום: בלומברג סניף מוקטן של איקאה, פריז, צילום: בלומברג

קמעונאית הרהיטים דיווחה כי היא מבצעת כעת את ההשקעה הגדולה ביותר שלה מאז הקימה את מחלקת הילדים ב־1997. זאת על מנת לפתח את מוצרי הבתים החכמים, לאחר שהשיקה את התחום עם נורות שניתן לשלוט בהם דרך אפליקציה. איקאה לא מסרה פרטים פיננסיים לגבי היקף ההשקעה.

בקיץ האחרון השיקה החברה רמקולים בשיתוף עם סונוס - כולל רמקול משולב במנורה - זאת נוסף על רפרפות חכמות שבהן ניתן לשלוט באמצעות אותה אפליקציה.

ביורן בלוק, ראש תחום הבית החכם באיקאה, אמר כי ענקית הריהוט והאביזרים לבית נוקטת גישה שונה לעומת חברות בעמק הסיליקון וחברות סטארט־אפ, אשר שלטו בתחום עד כה. "עבורנו, הבית נמצא במקום הראשון", אמר בלוק לפייננשל טיימס. "כשאנחנו נפגשים עם חלק מחברות הטכנולוגיה, הם מגיעים מהתחום החכם, אבל אנחנו מגיעים מהבית", הוסיף.

איקאה מגייסת בימים אלה מהנדסי תוכנה במטה המרכזי שלה באלמהולט שבדרום שבדיה, אבל היא גם בוחנת אפשרות להקים מטות נוספים בארה"ב ובאסיה, כך לפי בלוק. לדבריו, איקאה מעוניינת להגדיל באופן משמעותי את מספר המוצרים החכמים שברשותה, אך לא הוסיף פרטים. עם זאת, הוא ציין כי המחסור במים וזיהום האוויר מציבים אתגר גלובלי משמעותי שעל החברה לנסות ולהתמודד עמו.

עוד אמר בלוק, כי איקאה למדה מטעויות העבר שלה, כמו הפעם שבה ניסתה לשווק מכשירי טלוויזיה מתוצרתה שזכו לביקורות פושרות מאוד. משום כך, כאשר ביקשה להיכנס לתחום המוזיקה, היא עשתה זאת עם המותג האמריקאי סונוס, שנהנה כבר מאמון הצרכנים. לדבריו, חברות טכנולוגיה הן לא רק מתחרות, "הן יכולות להיות גם שותפות", אף כי שיתוף הפעולה צריך להוביל לייצור מוצרים המציעים פתרונות לבעיות, ולא "צעצועים", ציין.

"זה לא צריך להיות רק איקאה. אנחנו אוהבים את גישת השילוב שהופכת את הכל לאישי וטוב יותר. יש מקום להרבה שחקנים בתחום הבתים החכמים, גם שחקני נישה", סיכם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות