אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיסקונט, ישראכרט ומוביט-פנגו נתנו פטור מעמלות תיקוף, וזכו במכרז התשלום בתחבורה הציבורית צילום: ענר גרין

דיסקונט, ישראכרט ומוביט-פנגו נתנו פטור מעמלות תיקוף, וזכו במכרז התשלום בתחבורה הציבורית

משרד התחבורה יחסוך כ-100 מיליון שקל מדי שנה, סכום שהציבור שילם אותו באמצעות כרטיסי הרב קו. למכרז ניגשו גם בנק לאומי בשיתוף ort טכנולוגיות, שופרסל בשיתוף פארה הנורווגית, ופיסנטרה (רב-קו און ליין)

03.10.2019, 10:34 | ליאור גוטמן

ועדת המכרזים ברשות הארצית לתחבורה ציבורית בחרה אתמול (ד') בשלושה מתמודדים שיפעילו את אפליקציות תשלומי הנסיעות בתחבורה הציבורית. הזוכים הם בנק דיסקונט בשיתוף חברות סלופארק והופאון, ישראכרט, חברת תסת"צ - בנק הפועלים (ביט) בשותפות עם מוביט ופנגו.

ברשות לתחבורה ציבורית טוענים ששלוש החברות הללו "הגישו את ההצעות האטרקטיביות ביותר מבחינה כספית". ממידע שהגיע לכלכליסט עולה שהחברות הסכימו לגלם אפס עמלות תיקוף.בהצעות שלהן, מה שאומר שמשרד התחבורה יחסוך כ-100 מיליון שקל מדי שנה, סכום שהציבור שילם אותו באמצעות כרטיסי הרב קו שהיו ושיש ברשותו.

עוד השתתפו במכרז בנק לאומי בשיתוף ort טכנולוגיות, שופרסל בשיתוף פארה הנורווגית, ופיסנטרה (רב-קו און ליין). בשלב הבא במסגרת ההליך, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תבחן את יכולות המערכות באינטרגרציה מול מערכות התשלום.

אילוסטרציה, צילום: ענר גרין אילוסטרציה | צילום: ענר גרין אילוסטרציה, צילום: ענר גרין

במסגרת המכרז ניגשו שישה מתמודדים שהתבקשו לספק אפליקציות שיאפשרו תכנון טוב יותר לנוסעי התחבורה הציבורית, זאת באמצעות הנגשת מידע קיים לנוסעים. המתמודדים התחייבו להעמיד מרכז שירות לקוחות לטובת משתמשי התחבורה הציבורית.

בנוסף נקבע במכרז כי החברות לא יעשו שימוש במידע הנאסף מנוסעי התחבורה הציבורית, ללא אישור, בין השאר לטובת פרסום.

לפי נתוני משרד התחבורה ב-2018 הוציא הציבור כ-3 מיליארד שקל על נסיעה בתחבורה הציבורית. עליהם שילמה המדינה עמלת סליקה. בעזרת שימוש באפליקציה יוכלו הנוסעים לחסוך כסף, כשהתשלום יהיה בשיטת פוסט פייד (תשלום לאחור). מה שיביא את הקץ לרכישת מנויים מיותרים כשחיזוי הנסיעות החודשי היה באחריות הנוסע.

אמיר אסרף, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית: "ההתמודדות של חברות מהגדולות במשק במכרז מוכיחה שהעתיד בכבישים נמצא בתחבורה הציבורית".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ הוסיף: "התחבורה הציבורית היא האתגר הגדול של משרד התחבורה בשנים הבאות, בהקמת תשתיות ומערכים, ובשיפור השירות בזמינות, נוחות ואמינות. כניסת היישומון של התחבורה הציבורית, הינה חלק ממהפכת התחבורה הציבורית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
מטורף, מילארדי נתונים על טארפיק נמכרים בנזיד עדשים
בנט הוא זה שצריך להיות שר תחבורה, פרויקטור ויזם שמבין בטכנולוגיה. היה צריך להקים קרן ממשלתית בשיתוף חברה פרטית, החברה הפרטית(המשקיעים מקבלת טארפיק לטובת טכנולוגיות מתפתחות והממשלה והאזרחים מקבלים שירות חינם. במקום זה, שוב שודדים אותנו האזרחים. יש משקיעים שמשלמים מיליארדים על טראפיק ואינגייג׳מנט עם משתמשים. מה זה 100,000,000 מיליון במונחים כלכליים בהייטק, יריקה בים.
סמוטריץ, עשו ממך צחוק ומאיתנו האזרחים  |  07.10.19
11.
מוביט זה שקר השקרים
אפליקציה ששואבת מידע על האזרח ולא יותר, לא מעניין אותם כלום, העיקר הביאו את הרב קו, מה עם לרכוש כרטיסיה? זקנים צריכים ללכת 20 דקות לסופר רק כדי לקנות, במקום לרכוש מהנהג, מעבר לזה האפליקציה לא מדווחת כמו שצריך, מסלול של הליכה ב10 דקות היא מכוונת ל3 קווי אוטובוס, שחלקם אפילו לא נמצאים בגלל תשתיות הרכבת, אבסורד לאן הגענו,מטרטרים את האזרח הקטן כמה שיותר רק בשביל כסף, לא אכפת להם מכלום. הכל מכור.
נוסע אומלל בתחבורה ציבורית  |  05.10.19
לכל התגובות