אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוב האמריקאים סבורים שמדיה חברתית מעוותת חדשות צילום: שאטרסטוק

רוב האמריקאים סבורים שמדיה חברתית מעוותת חדשות

סקר של מכון Pew מגלה כי 62% מהציבור האמריקאי מוטרד מההשפעה של פייסבוק וטוויטר על דיווחים חדשותיים. כ-88% מהנשאלים אמרו שהחדשות בפיד הן סנסציוניות בכוונה, ו-55% טענו שמעורבות אלגוריתם החברות בחשיפת התוכן היא פסולה

03.10.2019, 14:47 | שירות כלכליסט

סבורים שהמדיה החברתית מדרדרת את איכות החדשות? אתם לא לבד; לפי סקר שערכו לאחרונה במכון המחקר Pew, כ-62% מהאמריקאים מאמינים שלחברות המדיה החברתית יש "יותר מדי שליטה" על החדשות, בעוד 55% שטוענים שהחברות הללו יצרו את "השילוב הגרוע ביותר" של חדשות באמצעות האלגוריתמים שלהם שקובעים כיצד יראה הפיד, ובחירות עריכתיות אחרות.

קראו עוד בכלכליסט

כצפוי, הנשאלים התבססו על איכות הידיעות החדשותיות שמופיעות בפיד שלהם בפלטפורמות כפייסבוק וטוויטר. כ-88% מהמשתתפים בסקר טענו כי הרשתות החברתיות מעדיפות אתרי חדשות עם "כותרות מעוררות תשומת לב". כלומר, כתבות סנסציוניות.

הפיד משבש את צריכת החדשות. אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק הפיד משבש את צריכת החדשות. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק הפיד משבש את צריכת החדשות. אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

כ-84% ציינו כי להערכתם החברות אוהבות אתרים עם עוקבים רבים, בעוד ש-79% מאמינים שהחברות מעדיפות אתרי חדשות עם דעה פוליטית ספציפית. הנשאלים הגיבו גם על שאלת האובייקטיביות, ו-53% טענו כי דיווחים חד צדדיים מהווים "בעיה גדולה", ו-51% הגדירו כך ידיעות לא מדויקות או פייק ניוז.

הדעות לגבי האובייקטיביות של האתרים התבססו גם על הדעות הפוליטיות של הנשאלים. למשל, משיבים בעלי עמדות שמרניות היו בעלי סבירות גבוהה יותר לטעון שלהנהלות הרשתות החברתיות יש שליטה מוגזמת בתוכן (75% מול 53% מהליברלים), ובעלי סבירות גבוהה יותר לטעון שהחברות בעצמן מתנגדות לעמדות השמרנים. עם זאת, משני צדי המפה הפוליטית לא היו דעות שיש אתרים שמרניים מדי - 18% מהדמוקרטים בלבד תמכו בטענה שאתרי המדיה החברתית נטו באופן כללי ימינה.

על אף התלונות, אנשים לא מתרחקים מהמדיה החברתית. להיפך: הם נסמכים על הרשתות החברתיות לצריכת חדשות יותר מאי פעם. בעוד שב-2016, בסביבות 18% מהמשתמשים טענו כי הם צורכים את החדשות דרך המדיה החברתית, השנה הנתון עלה ל-28%. כפי שניתן היה לצפות, יותר מחצי מהאמריקאים (52%) צורכים את החדשות דרך פייסבוק, 28% מיוטיוב ו-17% מטוויטר.

בסקר השתתתפו 5,107 אנשים – מספר מכובד, אך לא מספיק כדי לייצג את כל העמדות הקיימות. הוא הדגיש את האתגרים שעומדים בפני פייסבוק וטוויטר. משתמשים רבים מביעים ספקנות כלפי האינטרסים שלהן, וחידוד האלגוריתם או הוספת בודק אנושי ככל הנראה לא יספיקו כדי לשנות את דעתם.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות