אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רגולטורים בוחנים "גורמי בהלה" העלולים לפגוע בתפקוד הטייסים של הבואינג 737 מקס צילום: Boeing

רגולטורים בוחנים "גורמי בהלה" העלולים לפגוע בתפקוד הטייסים של הבואינג 737 מקס

בשתי ההתרסקויות שבעקבותיהן קורקע ה-737 מקס, המערכת הממוחשבת דחפה את אף המטוס מטה, תוך שהיא מפעילה שורה של אזעקות ואותות אזהרה. ניקולס רובינסון, האחראי על תעופה אזרחית ברשות התחבורה הקנדית, אמר לסוכנות "רויטרס" כי "עלינו לוודא שצוותי האוויר של המקס מסוגלים להתמודד עם הסביבה הזאת"

05.10.2019, 17:10 | שירות כלכליסט

רגולטורים בעולם בוחנים "גורמי בהלה" שעלולים לפגוע בתפקוד טייסים, בעודם שוקלים הוראות הפעלה חדשות עבור הבואינג 737 מקס, כך אמר לסוכנות "רויטרס" ניקולס רובינסון, האחראי על תעופה אזרחית ברשות התחבורה הקנדית.

קראו עוד בכלכליסט

ה-737 מקס, המטוס שנמכר במהירות הרבה ביותר של בואינג, קורקע בכל העולם במרץ לאחר שתי התרסקויות קטלניות בהן נהרגו 346 בני אדם תוך חמישה חודשים. נראה כי עומס יתר על הטייס שיחק תפקיד בשתי ההתרסקויות, בהן הצוותים נאבקו להשיג שליטה מחודשת על המטוס לאחר שמערכת טיסה ממוחשבת חדשה שהותקנה במטוסים המשיכה ודחפה את אף המטוס מטה, תוך שהיא מפעילה שורה של אזעקות ואותות אזהרה.

"מה שעלינו לעשות הוא לוודא שצוותי האוויר של המקס מסוגלים להתמודד עם הסביבה הזאת", כך אמר רובינסון לרויטרס.

בואינג 737 מקס במפעל החברה בוושינגטון, צילום: בלומברג בואינג 737 מקס במפעל החברה בוושינגטון | צילום: בלומברג בואינג 737 מקס במפעל החברה בוושינגטון, צילום: בלומברג

רשות התחבורה הקנדית נמנית על קבוצת ליבה של רגולטורים ששוקלים כעת את הדרישות שעם עמידה בהן יוכל המקס לטוס שוב לאחר קרקוע של שבעה חודשים. לדברי רובינסון, הרשות עמדה בשבוע האחרון בקשר טלפוני רציף עם מינהל התעופה הפדרלי האמריקני ועמיתיה באיחוד האירופי וברזיל.

החלטות הרגולטורים עשויות להוביל לשינויים מהירים בהוראות ההפעלה לטייסים ולהכשרות שניתנות בבתי ספר לטיסה, ואפילו לדרוש תרגול נוסף ויקר בסימולטורים, כך על פי מקורות .

עם זאת, לא יהיה ניתן לקבל החלטות לגבי הכשרת טייסים לפני שבואינג תגיש את עדכוני התוכנה עליהם היא עובדת למינהל התעופה הפדרלי לשם בחינתם ואישורם.

רשות התחבורה הקנדית פועלת בשיתוף סוכנות בטיחות הטיסה האירופית לגבי הדרישות לחזרה לשירות של המטוס, והעלתה שאלות גם לגבי התכנון שמאחורי מערכת זווית התקיפה שלו. קנדה היתה רוצה לראות את חזרת המטוסים לשירות ברחבי העולם בצורה מתואמת וסימולטנית ככל שניתן, כך אמר רובינסון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
למטוסים שהתרסקו היה פיטו אחד בלבד
בכל המטוסים יש שני פיטו למדידת מהירות. המטוסים שהתרסקו דווח שהתרסקו אחרי שציפור השתפדה על הפיטו. יש אומרים שההנהלה הצעירה החליטה למכור כסטנדרט מטוס עם פיטו אחד, ומי שרוצה פיטו נוסף צריך להוסיף מיליון דולר. ההנהלה פושעת, לא רוצה ללכת לכלא ורוצה להחזיר לשירות מטוס עם פיטו אחד. (פיטו מודד מהירות. במהירות נמוכה מדי המטוס מזדקר ונופל, במהירות גבוהה מדי מתפרק לחתיכות)
שמועתי  |  07.10.19
לכל התגובות