אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיכאל לוי מינה את בנו עומר ליו"ר יבואנית פיאט וסובארו צילום: סיוון פרג'

מיכאל לוי מינה את בנו עומר ליו"ר יבואנית פיאט וסובארו

עומר לוי יצטרך להתמודד עם אתגרים רבים, בראשם היחלשותה של פיאט בשוק הרכב הישראלי. סובארו – מותג ליבה נוסף של סמלת, נמצא במקום ה-15 עם 3,528 מסירות – ירידה של 23%

06.10.2019, 15:43 | תומר הדר

עומר לוי, בנו בן ה-36 של איש העסקים מיכאל לוי, בעליה של סוכנות מכוניות לים התיכון - סמלת - יבואנית פיאט, סובארו וקרייזלר לישראל, התמנה ליו"ר החברה. עומר לוי הוא בנו הצעיר של מיכאל לוי, ואחיו הצעיר של איש העסקים אחיעד לוי.

קראו עוד בכלכליסט

באחרונה עברה סוכנות מכוניות לים התיכון מספר שינויים פרסונליים לאחר שאשתקד המנכ"ל אורי להב הודיע על עזיבתו. להב הוחלף בתפקיד על ידי שי פלדמן, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל AIG ישראל.

לפי סוכנות מכוניות לים התיכון, עומר לוי כיהן בעבר במספר תפקידים ניהוליים בסוכנות מכוניות לים התיכון, בהם תפקיד הסמנכ"ל – והמנכ"ל בתקופה בטרם כניסתו של פלדמן לתפקיד.

בכך מצטרף עומר לוי לשורה ארוכה של בני דור שני של יבואני רכב ותיקים המתברגים בעסק המשפחתי, כמו אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה החזקות ובנו של שלמה שמלצר המנוח, דורי מנור יו"ר קבוצת לובינסקי יבואנית פיג'ו וסיטרואן, בנו של יצחק מנור, וגדי אונגר, מנכ"ל יבואנית קיה, בנו של רמי אונגר.

עומר לוי, היו"ר החדש של קבוצת סמלת, צילום: סיוון פרג עומר לוי, היו"ר החדש של קבוצת סמלת | צילום: סיוון פרג' עומר לוי, היו"ר החדש של קבוצת סמלת, צילום: סיוון פרג

יודגש כי דווקא בשנים האחרונות לא מעט בני דור שני ושלישי לאצולת ענף הרכב הישראלי בוחרים שלא להמשיך את דרכם של הוריהם, כדוגמת גלית עיני, בתו של דוד עיני בעל השליטה ב-UMI שהודיעה על פרישה לטובת מיזמים פרטיים, ודור נטע, בנו של צבי נטע יבואן סוזוקי שאינו מעורב כיום בתפקיד ניהולי בעסקי המשפחה.

האתגרים של עומר לוי

עומר לוי יצטרך להתמודד עם אתגרים רבים, בראשם היחלשותה של פיאט בשוק הרכב העולמי בכלל והישראלי בפרט. על פי נתונים רשמיים של איגוד יבואני הרכב המסכמים את תשעת החודשים הראשונים של השנה, פיאט, מותג שהוביל את שוק הרכב הישראלי בשנת 1995, נמצאת כיום במקום ה 24 בשוק (מתוך 47 מותגים) לאחר שמסרה רק 1,258 מכוניות – נתון המציג ירידה של 47% במסירות ביחס לאשתקד.

מיכאל לוי, בעלי סלמת ואביו של עומר, צילום: רונן טופלברג מיכאל לוי, בעלי סלמת ואביו של עומר | צילום: רונן טופלברג מיכאל לוי, בעלי סלמת ואביו של עומר, צילום: רונן טופלברג

סובארו – מותג ליבה נוסף של סמלת נמצאת במקום ה-15 עם 3,528 מסירות – ירידה של 23% במסירות.

עם זאת – ג'יפ שנמצאת גם היא תחת מטריית המותגים של סוכנות מכוניות לים התיכון, מסרה 1,135 רכבים - עליה משמעותית של 44% בהיקף המסירות ביחס לאשתקד. ג'יפ נחשבת כיום למותג נפוץ במיוחד ביבוא אישי ויבוא מקביל, כלומר יבוא שאינו מבוצע באמצעות היבואן הוותיק. בניגוד למותגים רבים כדוגמת טויוטה, שנוכחות היבוא האישי בקושי מגיעה לאחוזים בודדים מהיקף מכירותיה על ידי היבואן הוותיק, במקרה של ג'יפ גם מאות בודדות של מכוניות מהוות איום משמעותי.

בנוסף תידרש סוכנות מכוניות לים התיכון לנסות ולמקסם את הרווחיות במכירות פרארי ומזראטי - צמד מותגים שהשליטה המלאה בהם עברה השנה מידיה של UMI לידיה של סוכנות מכוניות לים התיכון בתמורה לכיסוי הפסדים בלבד.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
פיאט טיפו
רכב אמין. זול. חסכוני.המחיר שהתרסק בישראל ביד 2 מאפשר מציאות אמיתיות. מי שמחפש להחזיק ולא למכור,יכול לקנות ב40 אלף רכב עם קמ נמוך ואחריות יצרן. קניתי ונהנה מכל נסיעה. גיר יפני 6 הילוכים פלנטרי אמין. מנוע 1.6 מיושן וקצת חלש אבל אמין.ביקורות טובות בחול. רכב מבוזבז שהעדר הישראלי פיספס. יונדאי אקסנט חדשה להשוואה, עם גיר 4 הילוכים ונחות בכל פרמטר מפיאט טיפו,אבל העדר הישראלי קונה אותו בכמויות כי זה יונדאי.
יוסי  |  28.03.21
לכל התגובות