אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוצר סגר את הברז, וחברות התחבורה הציבורית מאיימות לצמצם פעילות צילום: צביקה טישלר

האוצר סגר את הברז, וחברות התחבורה הציבורית מאיימות לצמצם פעילות

משרד האוצר הודיע לפורום חברות התחבורה הציבורית שיקבלו רק 80% מהסובסידיות עליהן התחייבה המדינה; המשמעות: חיסרון של 50 מיליון שקל בקופת החברות למימון נסיעות של חיילים, סטודנטים ואוכלוסיות ותיקות, והן מאיימות לבטל קווים ולהוריד תדירות נסיעות; באוצר מאשימים את השיתוק בפעילות הממשלה

10.10.2019, 20:23 | ליאור גוטמן

פורום חברות התחבורה הציבוריות, שמאגד את החברות הגדולות שפועלות בענף, הוציא הערב (ה') מכתב בהול לשרי האוצר והתחבורה, משה כחלון ובצלאל סמוטריץ', בו הוא מאיים לצמצם את פעילות תנועת האוטובוסים כבר בימים הקרובים.

קראו עוד בכלכליסט

הסיבה הרשמית היא הוראה של אגף החשב הכללי לצמצם בכ-20% את הסובסידיה שמושלמת לחברות השונות, זו שאמורה לממן מיליוני נסיעות של חיילים, סטודנטים, אזרחים ותיקים ואוכלוסיות אחרות. בהודעת הפורום נמסר שהם קיבלו הודעה רשמית שעבור חודש ספטמבר ישולמו להם רק 80% מההעברות, מה שאומר שבקופתן יחסרו כ-50 מיליון שקל. לגבי הרבעון האחרון של השנה, קרי חודשים אוקטובר-דצמבר, המצב אינו מעודד והיעדר התקצוב עלול לחזור על עצמו שוב ושוב.

אוטובוסים של אגד, צילום גולדן דראגון אוטובוסים של אגד | צילום גולדן דראגון אוטובוסים של אגד, צילום גולדן דראגון

השורה התחתונה: בפורום מודיעים שמדובר בהוראה לא חוקית ובהפרת הסכמי הפעלה מול המדינה, מה שמוביל אותם למסקנה ש"רשאי נותן שירותים שאינו מקבל את מלוא התמורה בגין השירותים שניתנו על ידיו, להימנע או לצמצם את היקף השירותים כדי לצמצם את נזקיו". המשמעות היא שהחברות השונות נוטלות על עצמן את האחריות לבטל קווים או להוריד תדירות "כבר בחגי תשרי, באופן שעלות ההפעלה תהלום את היקפי התשלומים החסרים של הממשלה".

בסביבת משרד האוצר מסבירים שוועדת הכספים כבר קיבלה בקשות לבצע העברות תקציביות, חלקן בהיקף של מאות מיליוני שקלים, אולם בשל השיתוק הממשלתי ואי התכנסות הוועדה הכסף לא יכול לעבור גם ברמה הטכנית, מה שמותיר את המצב, לפחות בשלב זה, ללא פתרון נראה לעין.

עם קבלת המכתב במשרדי הממשלה פנה הערב יו"ר רשות התחבורה הציבורית, אמיר אסרף, בפנייה ישירה לחברות האוטובוסים במסר בו הוא "מבקש רק להתנצל בפניכם על אופן ההתנהלות של הממשלה ואי העברת כלל התשלומים המגיעים לכם. אנו עושים ככל יכולתנו להסדיר את הנושא, כולל כלל התשלומים עד לתום השנה. שר התחבורה מעורב אישית בעניין ומטפל ישירות מול שר האוצר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



53 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

53.
אנחנו הרי נוסעים כולנו ביחד "באותה הדרך" בעזרת אפליקציית SAME-WAY
הפתרון היעיל הזול והמהיר לכל בעיות התחבורה למי שחשוב/ת לו העתיד של הילדים, הסביבה , והמחר יבחרו לנסוע אתנו בנסיעה המשותפת. מאתנו שנוסעים באותה הדרך עם SAME-WAY אנחנו הרי נוסעים כולנו ביחד "באותה הדרך" בעזרת אפליקציית SAME-WAY אנחנו מודעים לסביבה, לעתיד ילדינו ,ולגודש בכבישים אז מהיום לא רק מדברים אלה עשים ומורידים את אפליקציית שיתוף התחבורה ומשתמשים בפתרון הכולל והחינמי לנסיעה משותפת לאנשים, וסחורות. קדימה לנסיעה משותפת
אילן  |  15.10.19
52.
למה משרד התחבורה חייב לקבוע את הקווים והשעות
התקשרתי לא מזמן להתלונן באחת מחברות האוטובוס על כך שלאחרונה האוטובוס שאני רגיל לנסוע בו כל בוקר מאחר ב-15-20 דקות, והסיבה (לפי הנהג) שהוא יוצא מאוחר יותר מהתחנה הראשונה. ששאלתי למה זה לא מופיע בכל מקום אם מדובר בשינוי קבוע, ענו לי ש"משרד התחבורה קובע את השעות". לא ברור העניין - משרד התחבורה קובע קו ושעה, האוטובוס מאחר ומטרטרים אותי בחילופי האשמות. אם העניין היה תלוי רק בחברת האוטובוסים היו מתכננים לפי מודל רווח ובודקים מהי השעה האידיאלית. מיותר לציין שכל הנוסעים ה"קבועים" מצאו סידור אחר והקו שמגיע באיחור נוסע כמעט ריק.
י.ג.  |  14.10.19
50.
לא ברורה הבעיה
אם בוטלה הסובסידיה, שיתחילו לחייב חיילים, סטודנטים וכו' במחיר מלא, זה מה שהמדינה ביקשה בעצם לא? או שהמדינה אומרת שהיא משלמת מחיר מופרז עבור הסעת אותם אנשים ולכן אין צורך יותר לשלם עליהם? זה כמו שלקוח יפסיק לשלם וידרוש שירות, שילמת קיבלת, לא שילמת, לא קיבלת.
נהגוס  |  13.10.19
לכל התגובות