אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החזון נשאב: דייסון זונחת את מיזם המכונית החשמלית צילום: איי אף פי

החזון נשאב: דייסון זונחת את מיזם המכונית החשמלית

יצרנית שואבי האבק חוזרת בה מהמיזם השאפתני עקב "חוסר כדאיות כלכלית"; ההערכות הן שההיבט הבעייתי ביותר מבחינתה היה הקמת מערך השיווק, המכירות והלוגיסטיקה

11.10.2019, 08:42 | תומר הדר

דייסון, יצרנית שואבי האבק, חוזרת בה מכוונותה לייצר מכונית חשמלית.

קראו עוד בכלכליסט

המכונית החשמלית של דייסון היתה אמורה להיות אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר בעולם הרכב תוך שהיא מאתגרת את יצרני הרכב הוותיקים ומציעה לצרכנים טכנולוגיה שלפי דייסון לא הוצעה עד כה. ואולם, כעת משנה החברה כיוון ומצהירה כי הפרויקט השאפתני נגנז - וזאת למרות שגייסה השנה עובדים לפרויקט הרכב החשמלי, כולל את רולנד קרוגר,לשעבר בכיר בב.מ.וו ובאינפיניטי.

שרטוט של המכונית של דייסון שרטוט של המכונית של דייסון שרטוט של המכונית של דייסון

לפי הבעלים ג'יימס דייסון, הפרויקט מבוטל עקב "חוסר כדאיות כלכלית". דייסון ציין בפני אמצעי תקשורת באירופה כי הסיבות לסגירת הפרויקט אינן נוגעות לכשלים תכנוניים או בעיות יצור. לדבריו, "הצוות של דייסון פיתח מכונית מדהימה, הם היו מבריקים בגישתם והיו נאמנים לעקרונות ההנדסיים של החברה. אך עם זאת למרות שניסינו והתאמצנו, איננו רואים דרך בה היצור יהיה רווחי ומשתלם כלכלית".

דייסון העסיקה בפרויקט כ-500 מהנדסים בתפקידי פיתוח שונים ואנשי מינהלה נוספים, והמכונית היתה אמורה לצאת לשוק בשנה שעברה לאחר שאושרה הקמת פס יצור בסינגפור לצורך כך. לפי הערכות, ההיבט הבעייתי ביותר עבור דייסון, שהכריע אותה לבסוף, היה דווקא הקמת מערך השיווק, המכירות והלוגיסטיקה הנוגע ליצור מכוניות. כפי שפורסם, דייסון עצמה בחנה מספר גדול של אתרי יצור עבור המכונית, כולל בבריטניה ובמזרח הרחוק.

עם זאת החברה מסרה שהיא עדיין מחויבת לפעילותה בסינגפור. היא תמשיך את תוכנית ההשקעות שלה בשווי 2.5 מיליארד פאונד בטכנולוגיה חדשה, ומתכננת להתמקד בבניית סוללות מוצקות, טכנולוגיות חישה, מערכות ראייה, רובוטיקה, למידת מכונות ובינה מלאכותית. החברה מעוניינת למצוא תפקידים חלופיים עבור העובדים שעבדו על הפרויקט, ויש לה מספיק משרות פנויות בעסקיה המרכזיים כדי לקלוט את רובם, כך על פי דייסון.

תגיות