אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנתניה נולד אופנוע הים החשמלי צילום: Extreme Life Productions

בנתניה נולד אופנוע הים החשמלי

המהנדס הישראלי שממציא מחדש את אופנוע הים: אמיר שחר השקיע 2 מיליון שקל בבניית אופנוע ים חשמלי: "כבר לא צריך ג'ריקנים של דלק, שמן וטיפולים"

15.10.2019, 06:51 | אודי עציון

לפני כמה שנים נמאסה לאמיר שחר ההתעסקות עם אופנוע הים בכל פעם שרצה לצאת לגלים, אפילו שהוא מתגורר בנתניה, מרחק קצר מהים התיכון. "צריך לחבר את עגלת הגרירה לרכב, להעביר את הכלי הכבד ולהתעסק עם הדלק והשמן למנוע השתי פעימות. שום דבר לא ספונטני. אז הסבתי אותו לחשמל".

שחר (46), אשר למד הנדסת מכונות בטכניון ובעליה של יצרנית ומשווקת השערים החשמליים חברת אגרו שערים ביחד עם חמו שלמה צח מהנדס בכיר אשר פרש מהתעשיה האווירית וחתן פרס קפלן הבינו שעלו על משהו.

אופנוע הים החשמלי, צילום: Extreme Life Productions אופנוע הים החשמלי | צילום: Extreme Life Productions אופנוע הים החשמלי, צילום: Extreme Life Productions

    , צילום: Extreme Life Productions צילום: Extreme Life Productions     , צילום: Extreme Life Productions

שוק אופנועי הים מתחלק לאופנועי עמידה הספורטיביים, ואופנועי ישיבה הרגועים והגדולים יותר. ב-2012 אסרה הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב רכיבה באופנועי עמידה שתי פעימות בקרבת חופים ומאגרי מים פתוחים, והרכיבה הוגבלה רק לתחרויות. השוק קפא לכמה שנים, והיום נמכרים מעט כלים עם מנועי 4 פעימות, כבדים ויקרים יותר. הדגש בשוק עבר לאופנועי ישיבה, וארה"ב נותרה השוק הגדול בעולם לאופנועי ים מכל הסוגים, ש-63 אלף מהם נמכרו שם ב-2017, בעיקר דגמים של ימאהה, סי-דו וקאוואסקי.

בסיוע חברת ההנדסה הנתנייתית APG וחברת העיצוב התעשייתי blender מתל אביב הם בנו אב טיפוס ראשון לאופנוע חשמלי אשר תוכנן מהייסוד, ולא היה הסבה של כלי קיים. כעת כבר נבנים שני אבי טיפוס משופרים. שחר, שהשקיע עד כה עם שותפיו בפרויקט 2 מיליון שקל:

"אופנוע עמידה חשמלי יהיה יקר יותר מבנזין, 15-20 אלף דולר, כמעט פי 2.5. אבל הוא ייתן מענה למגבלות הסביבתיות, אפשר להחזיק אותו בתא מטען של סטיישן, ובעיקר ביאכטה, שהבעלים שלה יוכלו לרכב מתי שבא להם, בלי להחזיק ג'ריקנים של דלק ושמן וטיפולים. יש שוק ענק של בעלי יאכטות אמידים שמחפשים במה עוד אפשר לאבזר אותן".

כעת מגייס שחר 2 מיליון דולר כדי להשלים את תהליך הרישוי בארה"ב ולעבור לייצור סדרתי של הכלי שקיבל את השם Skivolt. הכוונה היא לייצר שני דגמים, לחובבים, עם סוללת ליתיום-יון 4 קילווואט שעה, ולמקצוענים עם 8 קוט"ש, בכלי שעשוי מסיבי פחמן ומאפוקסי ומסוגל להגיע במהירות ל-70 קמ"ש בסיוע המומנט הזמין של המנועים החשמליים. לפי התוכנית העסקית, כבר השנת הייצור השניה עם קצב מכירה של 500 כלים, יוכל הפרויקט כבר להגיע לאיזון כלכלי.

"שוק אופנועי הים לא ממהר בינתיים לעבור לחשמל, ליצרניות הגדולות נוח עם מה שיש. אבל הטכנולוגיה כבר בשלה והכלים האלה יהיו הרבה יותר שימושיים", אומר שחר. "הכלי הרגיל יאפשר רכיבה של 25-35 דקות, והמקצועי 45 דקות, ואפשר יהיה להחליף סוללה במהירות ולהמשיך ליהנות".

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
מת על לקרוא את התגובות של ישראלים
בכל העולם עפים על הרעיון ומפרגנים לישראלים ופה...טמבלים שהאישה צורחת עליהם לבוא לעזור עם המקלחת לילד ונכנסים לשירותים ומוציאים את העצבים בגלל קנאה מפגרת, או אנשים מובטלים חסרי שכל שבחיים לא יגיעו לרעיון כזה, כל מה שנותר זה רק לצעוק "רק ביבי" טיפשים ארורים, בגללכם הייתה שואה, תלמדו לפרגן כבר לאחרים, תלמדו לכבד אחרים, נמאס כבר
גלעד  |  20.10.19
15.
כלי שנראה על הפנים
הכלי איטי מאוד ואין לו שם חיות שיש לאופנע ים בנזין 25 דקות נסיעה במים ?? מה נראה לכם שכל חצי שעה אנשים ילכו לחוף להחליף בטריה ?? כלי כזה אמור להיראות עם פוזה ומראה מפלצתי , הכלי בסירטון דומה יותר לכיסה נח עם מנוע חבל על ההשקעה כלי כזה לא יצליח לתפוס בשוק , אם כבר עושים כלי שיהיה פנתר עם פתיחות טיל ומראה חייתי
מי ישלם כזה סכום לעגלה עם סוס ??  |  18.10.19
לכל התגובות