אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי החגים: איסור גורף על העלאת אופניים רגילים לרכבת צילום: ירון ברנר

פרסום ראשון

אחרי החגים: איסור גורף על העלאת אופניים רגילים לרכבת

מכה לנוסעים הרוכבים: הרכבת תגביל הסעת אופניים רק לדגמים מתקפלים ורק בשעות השפל, בניסיון להפחית את הצפיפות בקרונות. האיסור ייכנס לתוקף בשבועות הקרובים

17.10.2019, 14:54 | אודי עציון

ברכבת ישראל ובמשרד התחבורה החליטו לאסור על העלאת אופניים רגילים לרכבת בכל שעות היום, ולהגביל העלאת אופניים מתקפלים לשעות השפל בלבד, כך נודע לכלכליסט. מדובר בשינוי שישפיע על אלפי נוסעים, שהתרגלו להשתמש מדי יום בכלי התחבורה האישיים כאמצעי תחבורה עירוני זול וזמין אל התחנות ומהן.

קראו עוד בכלכליסט

  , צילום: ירון ברנר צילום: ירון ברנר   , צילום: ירון ברנר

כיום מורשים הנוסעים להעלות אופניים רגילים לרכבת בין השעות 9:00 בבוקר ל-15:00 אחה"צ, ומהשעה 19:00 בערב ועד 6:00 בבוקר, והם מחוייבים לעלות עימם לקרונות המיוחדים שנועדו במקור לנוסעים מוגבלים בניידות שמשתמשים בכסאות גלגלים. כיום גם אין הגבלה על העלאת אופניים מתקפלים, כל עוד הגלגלים שלהם הם בגודל 20 אינץ' ומטה. לאופניים מתקפלים עם גלגלים גדולים מתייחסת הרכבת כאל אופניים רגילים.

כבר בינואר אסרה הרכבת העלאת אופניים עם גלגלי בלון לקרונות, בניסיון להקטין את העומס בקרונות הנכים, שפעמים רבות לא נותר להם מקום. בנוסף, בתחנת נבון בירושלים, המשרתת את הקו המהיר החדש לבירה שנבנה בעלות של 7 מיליארד שקל, לא מתאפשרת כלל העלאת אופניים לרכבת.

הצעד יתבצע למרות שברוב תחנות הרכבת לא מוצעים שירותי השכרת אופניים וקורקינטים, שיכולים לשמש את הנוסעים במקום הכלים האישיים שלהם. ברכבת בונים מתקני אחסנה רובוטיים במספר תחנות מרכזיות, בהם יוכלו הרוכבים להשתמש עם הגעתן אליהן. אבל האחסון יתאפשר לאחר תקופת ההפעלה הראשונה ובתשלום של שלושה שקלים לשעה לאחר 12 השעות הראשונות, מה שיקשה אפילו על השארת אופניים בתחנות הסמוכות למקומות העבודה, ולא יפתור לנוסעים את בעיית ההגעה אל התחנות.

לפי נתוני רכבת ישראל, מדי יום בשעות העומס מגיעים כ-5,500 נוסעים עם אופניים לתחנות, מרביתם (כ-4,500) עולים איתם לקרונות. בשלב הראשון, המוגדר כפיילוט, מוקמים חניונים בתחנות באר שבע צפון, האוניברסיטה ונתניה, בהן יותקן מתקן רובוטי מעל פני הקרקע, ובתחנות הרצליה ות"א סבידור מרכז, שם יותקן מתקן רובוטי תת קרקעי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



137 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

136.
החלטה שעוד ישלמו עליה
עכשיו לא יהיו יותר מקומות חניה ברכבת יותר פקקים בדרכים מה זה לעזאזל תיק יעודי לאופניים ולמה אתם חושבים שזה לא יעכב את הרכבת עוד ,רק להוריד אותם ככה יקח ים זמן אבל למי אכפת גם בלי האופניים הקרונות בשעות העומס הם קרונות עמידה במקום להוסיף קרונות מה עושים מורידים נוסעים פוטנציאלים של הרכבת רוכבי האופניים. אני אישית נוסע נגד רוב העומס בבוקר ובערב . בשביל מה יש פקחים ברכבת מי שעולה לקרון לא מתאים יורד מי שלא מקפל את האופניים יורד ומי שלא מזיז אותם לשם מעבר חופשי של בעלי מוגבלויות יורד.
אלי  |  23.10.19
133.
סוף סוף החלטה נכונה לנוסעי הרכבת סילוק מפגע האופנים בבוקר ברכבות
הרכבת שסובלת ממחסור קשה בקרונות נוסעים, שיבוש נסיעות בעלי מוגבליות וחוסר התחשבות של רוכבי האופניים שחוסמים את המעברים והכניסות לקרון לקחה צעד נכון ומתבקש. בעלי האופנים שרוצים להעלות אופניים לרכבת בשעות של העומסים ידרשו לקפל את האופנים ולהכניסם לתיק נשיאה מיוחד כמו שהיה בעבר. אפשרות אחרת להעמיד את האופנים במתקן האופנים מחוץ לתחנות הרכבת. אין לרכבת קרונות מיותרים והעדיפות היא לנוסעים ולא לאופנים.
מוני  |  21.10.19
לכל התגובות