אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קוואנטס האוסטרלית השלימה את הטיסה הישירה הארוכה בהיסטוריה צילום: Qantas

קוואנטס האוסטרלית השלימה את הטיסה הישירה הארוכה בהיסטוריה

חברת התעופה השלימה טיסה ישירה בין ניו יורק וסידני שנמשכה 19 שעות ו-16 דקות. בקרוב בכוונתה להוציא טיסה ישירה מלונדון וסידני שתהיה ארוכה בשעה

20.10.2019, 12:54 | שירות כלכליסט

חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס השלימה היום בהצלחה את הטיסה המסחרית הישירה הארוכה ביותר בהיסטוריה בין ניו-יורק וסידני. הטיסה נחתה באוסטרליה היום מעט לפני השעה 7:45 בבוקר (זמן מקומי)  לאחר 19 שעות ו-16 דקות באוויר. בחודשים הקרובים מתכננת קוואנטס לבחון טיסה ישירה מלונדון לסידני. המסלול יהיה ארוך ב-805 קילומטר, מה שיוסיף עוד שעה לטיסה.

קראו עוד בכלכליסט

המטוסים המסחריים של חברות התעופה מתקדמים יותר מבחינה טכנולוגית לעומת העבר, מה שמאפשר להם לנצל בצורה יעילה יותר את תצרוכת הדלק ולהגיע לטווחים ארוכים יותר. עם זאת, ככל שטיסות הופכות ארוכות יותר ויותר מתחדדת השאלה כמה זמן נוסעים ואנשי צוות יכולים לשהות באוויר ללא עצירות.

קוואנטס השתמשה בטיסה – ומתכוונת לבחון זאת גם בטיסה שתקיים ללונדון - כדי לבדוק כיצד טייסים, אנשי צוות אחרים, ונוסעים מסוגלים להתמודד עם השעות הארוכות באוויר, כמו גם לבחון כיצד ניתן לצמצם את ההשפעה של ג'ט-לג על נוסעים העוברים 15 אזורי זמן.

הטיסה – במטוס בואינג 787-9 – כללה 40 נוסעים בלבד, ועשרה אנשי צוות, ביניהם ארבעה טייסים בתפקיד. טיסה דומה עם יותר נוסעים ומטען איננה אפשרית כעת מאחר ועומס כבד יותר יקטין את טווח הטיסה האפשרי של המטוס.

הודות למספר המצומצם של הנוסעים בטיסה, כל נוסע מוקם במושב במחלקת העסקים של המטוס שיכול היה להיהפך למיטה, למרות שנוסעים התבקשו לבלות זמן במחלקת תיירים, כדי לאזן את שיווי המשקל של המטוס.

״אני מרגיש טוב יותר מבדך כלל״, אמר ל"ביזנס אינסיידר" ניק מול, אחד הנוסעים בטיסה, בערך 17 שעות לאחר שהמריאה. מול טס בדרך כלל במחלקת עסקים, אך אמר שהוא מרגיש שנח מצוין אחרי טיסה ישירה "אולטרה ארוכה", טוב יותר מאשר אחרי טיסת קונקשן. ״למרות זאת, אני לא בטוח שהייתי רוצה לבלות 20 שעות בקצה המטוס,״ הוא הוסיף.

כחלק מהטיסה, קוואנטס שינתה את השירות הרגיל שלה, על ידי כיוון השעה לשעון סידני עם ההמראה. אורות בתא הנוסעים, שירותי ארוחות ואפשרויות ההסעדה עוצבו כך שיעזרו לנוסעים ולצוות להרגיש יותר ערניים, ולהיות יותר מכוונים ללילה.

ארוחת ה ״צהריים״ הוגשה בסביבות 11.15 בלילה שעון ניו-יורק וכללה אפשרויות כמו מרק עגבניות חריף, חזה עוף חריף בסגנון מקסיקני, ובשר מטוגן, בזמן שארוחת ה״ערב״ הוגשה בשעה 4.15 לפנות בוקר שעון ניו-יורק וכללה מאכלים עתירי פחמימות, ואוכל ביתי. ״השירות והתזמון עזרו״, אמר מול. ״הצלחתי לישון שינה טובה וללא הפרעות״.

צוות הטיסה, אשר לקח גם הוא חלק בבדיקות הנרחבות, הכוללות מדידה של גלי המוח, וניתוח של המלטונין (הורמון העוזר בוויסות השעון הביולוגי) אכלו גם הם מהארוחות המיוחדת ועבדו לפי לוח זמנים שהוכן במיוחד.

הקברניט האחראי, קפטן שון גולדין, תיאר את המשמרת לארבעת הטייסים שעבדו בשתי משמרות: ״כל הצוות יהיה במשמרת בשעה וחצי הראשונות. אחר כך אקח הפסקה של שעתיים וחצי. אעבוד בחמש וחצי השעות הבאות, אשן בחמש וחצי השעות אחר כך, אעבוד בשעתיים וחצי שלאחריהן, ולקראת הנחיתה נהיה כולנו במשמרת״. ״לפעמים, אני ישן טוב יותר בטיסות ארוכות מאשר כשאני ישן בבית״, הוא הוסיף.

תגיות