אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון תפתור את בעיית המוצרים הקטלניים, גם אם זה יעלה מיליארד דולר צילום: גטי

אמזון תפתור את בעיית המוצרים הקטלניים, גם אם זה יעלה מיליארד דולר

סמנכ"ל הצרכנות של החברה הודיע שענקית הקמעונאות תקצה משאבים גדולים לחיסול תופעת המוצרים המזויפים, המוצרים מסכני החיים, והמוצרים הפגומים שהתגלו באלפיהם בשירותיה. זאת, כחלק מצעדיה להתמודדות עם הביקורת הציבורית בארה"ב

23.10.2019, 12:23 | רפאל קאהאן

אמזון מוכנה להשקיע מאות מיליונים ואפילו מיליארדי דולרים כדי להילחם בהונאות וזיופים - כך הצהיר אתמול (ג') ג'ף וילק, סמנכ''ל הצרכנות שלה, בכנס של הוול סטריט ג'ורנל. תחקיר הג'ורנל מאוגוסט האחרון מצא בפלטפורמת המסחר של החברה אלפי מוצרים מסכני-חיים, פגומים, מזויפים, וכאלה שאינם עומדים בתקנים פדרליים.

קראו עוד בכלכליסט

מבין כ-4,000 מוצרים בעייתיים, נמצאו למשל מזרונים לתינוקות שעלולים לגרום לחנק, ומוצרים לילדים שקודמו כהמלצה של אמזון וכשלו בתקנות בטיחות בסיסיות. כמו כן, נמצאו כאלפיים מוצרים לילדים ותרופות שלא כללו אזהרות חיוניות על סיכוני בריאות.

מחסן של אמזון, צילום: Krisztian Bocsi מחסן של אמזון | צילום: Krisztian Bocsi מחסן של אמזון, צילום: Krisztian Bocsi

לפי אמזון, חלק מהמוצרים האלה היו אמורים להימחק מהמסחר - אך בכל זאת הופיעו באתרה. למעשה, בכמעט ממחצית המקרים נשלחו המוצרים ממחסני אמזון עצמה. בשאר המקרים מדובר במוכרים צד שלישי, רובם ככל הנראה מסין, שהיה קשה מאוד להתחקות אחר המקור שלהם.

כחלק מהמהלך להגדיל את אמון הצרכנים במותג שלה, הסביר ווילק שבשנה האחרונה אמזון השקיעה כ-400 מיליון דולר והקצתה כ-5,000 עובדים כדי לבצע מעקב אחרי מוצרים מזויפים ולא בטיחותיים. עוד הוסיף ווילק שהחברה דוחפת להקשחת הענישה נגד זייפנים.

ענקית במלכוד

אמזון הפכה בשנים האחרונות לסוג של שוק פשפשים - ובנוסף למסחר בעצמה, מאפשרת לסוחרים להשתמש בכלי ההפצה והשילוח שלה כדי למכור את מוצריהם. מדיניות זו חשפה את החברה לשורת הונאות וסיכוני בקרת איכות, שהובילו לתלונות ותביעות. כמו כן, בימים אלה נחקרת החברה בידי נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב ובאיחוד האירופי, בחשד להתנהלות מונופוליסטית. אמזון נמצאת במצב עדין, בשל שליטתה בשווקי הקמעונאות המקוונת ואספקת שירותי מחשוב הענן - תחום אף רווחי עבורה יותר מעסקי הקניות.

ווילק טען שאמזון עומדת עושה מאמצים רבים לעמוד בדרישות ההגבלים העסקיים, ושאינה מונופול; כדוגמה, הביא את רשת הול פודס שבבעלותה שמהווה חלק זעום משוק קניות המזון, ושאמזון לא משחקת תפקיד משמעותי בשוק ההנעלה והביגוד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות