אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דלק מוטורס וזוהר זיסאפל השקיעו 4.5 מיליון דולר ב-Hi Auto צילום: אסנת קרסננסקי

דלק מוטורס וזוהר זיסאפל השקיעו 4.5 מיליון דולר ב-Hi Auto

החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת זיהוי דיבור מדויק גם בסביבות רועשות במיוחד, ותוכל לסייע בשיפור ממשקי אדם-מכונה במכוניות. בסבב הגיוס השתתפו גם Allied Holdings (בעלת צ'מפיון מוטורס) ו-Goldbell Investments הסינגפורית

23.10.2019, 15:00 | מאיר אורבך

חברת הסטארט-אפ היי אוטו (Hi Auto) מתל אביב, שפעלה מתחת למכ"מ מאז הקמתה בפברואר 2019, השלימה גיוס סיד של 4.5 מיליון דולר. את הסבב הובילו דלק מוטורס וזוהר זיסאפל, שמכהן כיו"ר פעיל של Hi Auto. בסבב השתתפו Allied Holdings (בעלת צ'מפיון מוטורס), Goldbell Investments הסינגפורית ו-Plug and Play.

קראו עוד בכלכליסט

היי אוטו, שמעסיקה כיום שבעה עובדים, צפויה להשתמש בכספי הכיוס כדי להשלים פיתוח מוצר ראשוני, להתחיל מכירות ולהרחיב את צוותה לכ-15 איש, בהם מהנדסי אלגוריתמיקה ולמידה עמוקה בתחומי עיבוד התמונה והקול. החברה מקיימת קשרים עם שחקנים גדולים בתחום הרכב, שמתכוונים לבחון את פיתוחיה בתחילת השנה הבאה.

מייסדי החברה רועי בהרב ואייל שפירא, צילום: אסנת קרסננסקי מייסדי החברה רועי בהרב ואייל שפירא | צילום: אסנת קרסננסקי מייסדי החברה רועי בהרב ואייל שפירא, צילום: אסנת קרסננסקי

Hi Auto הוקמה ב-2019 על ידי רועי בהרב (מנכ"ל), אייל שפירא (סמנכ"ל טכנולוגיה) וזיסאפל; בהרב שב ארצה לאחר 12 שנים בארה"ב בהן כיהן בתפקידי ניהול מוצר במטה גוגל בקליפורניה וכמנכ"ל SeamBI אותה הקים ב-2006. שפירא, חתן פרס ביטחון ישראל, הקים וניהל שתי חברות סטארט-אפ, וייעץ בעבר לחברות כאינטל וברודקום.  

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לקרוא שפתי אנשים באופן מלאכותי, על בסיס שילוב בין רכיב תוכנה שניתן להתקין על מערכת קיימת - למשל, ברכב - ובין מיקרופון ומצלמה. המערכת מסוגלת להבין דיבור גם בסביבה עם מספר דוברים או רעשי רקע חזקים - מנהיגה ועד מוקדי שירות, ועידות וידאו ועוד. בשלב זה, מתמקדת החברה בשוק הרכב. היי אוטו מתכננת להציע את ליצרניות רכב ערכת פיתוח שניתן יהיה לשלב בדגמי מכוניות עתידיים, בעלי מיקרופונים ומצלמות שנועדו לזהות הירדמות של הנהג.

רועי בהרב מסר: "כל עוד אין פתרון טכנולוגי לבצע כראוי הפרדת דוברים וביטול מוחלט של כל רעשי הרקע, לא יהיה ניתן למצות את הפוטנציאל הגלום בזיהוי דיבור. השקעת הסיד מצד משקיעים מובילים בענף הרכב מעידה על החשיבות העולה של ממשק קולי והכאב הנובע מכך שזיהוי הדיבור נופל בהרבה מרמת האיכות המצופה ממערכת בעולם הרכב. אימוץ הפיתרון שלנו ישפר משמעותית את אמינות השליטה הקולית וגם ימחיש את הפוטנציאל האדיר של פיתרון זה בשורה של מגזרים נוספים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות