אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פיז'ו נפטרת מחטיבת הקטנועים: מוכרת את יתרת אחזקותיה למהינדרה ההודית צילום: רויטרס

פיז'ו נפטרת מחטיבת הקטנועים: מוכרת את יתרת אחזקותיה למהינדרה ההודית

הענקית ההודית, שלפני ארבע שנים רכשה 51% מחטיבת הקטנועים PMTC, רוכשת את יתרת האחזקות (49%). פרטים פיננסיים של העסקה טרם פורסמו

26.10.2019, 09:16 | תומר הדר

שלל השינויים העוברים בימים אלה על תעשיית הרכב העולמית גורמים ליצרני הרכב הגדולים לייעל ולצמצם את היצע המוצרים הקיים. כך, PSA, החברה האם של פיז'ו וסיטרואן מודיעה על מכירתה של PMTC, חטיבת הקטנועים של פיז'ו למהינדרה ההודית.

מהינדרה רכשה 51% מ-PMTC לפני כארבע שנים באמצעות החברה הבת MAHINDRA TWO WHEELED EUROPE. כעת מודיעה הענקית ההודית על השלמת רכישת חטיבת הקטנועים. טרם התפרסם סכום העסקה.

קראו עוד בכלכליסט

קטנוע של פיז קטנוע של פיז'ו קטנוע של פיז

פיז'ו נחשבת לאחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם, אך לצד יצור המכוניות המשיכה החברה מאז הקמתה לייצר גם אופניים, קטנועים ואפילו מלחיות ופלפליות. פיז'ו הציגה את הקטנוע הראשון שלה בשנת 1898, עוד לפני שהיצרנית הצרפתית החלה לייצר מכוניות באופן המוני.

קרלוס טווארס, יו"ר חברת PSA, צילום: רויטרס קרלוס טווארס, יו"ר חברת PSA | צילום: רויטרס קרלוס טווארס, יו"ר חברת PSA, צילום: רויטרס

לפי הצהרתן המשותפת של החברות, מותג קטנועי פיז'ו אינו צפוי להיעלם - מהינדרה תמשיך להשתמש במותג ואף לפתח את הקטנועים בצרפת, זאת לנוכח הוותק והמוניטין של קטנועי פיז'ו. לדברי ז'אן פיליפ אימפרטו, סמנכ"ל מותג פיז'ו, "ההחלטה שהתקבלה על ידי בעלי המניות תבטיח שקטנועי פז'ו ימשיכו להרוויח מהמומחיות של שחקן גלובלי בשוק הרכב הדו גלגלי".

בדומה ליצרני רכב כדוגמת קימקו, מהינדרה מתעתדת לחזק את נוכחותה בשוקי המזרח הרחוק באמצעות קטנועי פיז'ו. עבור PSA, המכירה תאפשר התמקדות בשווקים מערביים שפתרונות התחבורה הנדרשים בהם כבר אינם מבוססים על כלים דו גלגליים, אלא על פתרונות נהיגה שיתופית. כך, PSA מתכננת בקרוב חדירה לשוק האמריקאי באמצעות פתרונות רכב שיתופי.

PSA עצמה פרסמה השבוע את דוחות הרבעון השלישי של 2019, לפיהם רשמה החברה הכנסות בגובה 15.6 מיליארד יורו - עלייה של 1% ביחס לרבעון הקודם. מדובר בעלייה חריגה בענף הרכב בהתחשב במצב השוק באירופה, המאופיין במחסורי מלאי ואובדן הכנסות עקב השקעות עתק בטכנולוגיות הפחתת זיהום אוויר וקשיי יצור. לפי PSA, גובה הכנסות הסקטור האוטומוטיבי (אגפי הרכב) עמד על 11.8 מיליארד יורו ברבעון השלישי - עלייה של 0.1% ביחס לרבעון הקודם. לפי PSA, עיקר ההכנסות נובע מהצגת דגמים חדשים כדוגמת פיז'ו 508 וסיטרואן איירקרוס.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות