אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נוהל חדש אוסר על חברות סלולר לנייד מספר שלא היה בשימוש צילום: שאטרסטוק

נוהל חדש אוסר על חברות סלולר לנייד מספר שלא היה בשימוש

בסוף החודש ייכנס לתוקף תיקון לתוכנית ניידות המספרים, שלא יאפשר ניוד מספר טלפון בחבילת תשלום מראש (Pre-Paid), אשר לא בוצעה עבורו לכל הפחות טעינה של 30 שקל

29.10.2019, 08:08 | אביאור אבו

משרד התקשורת נלחם בניודים הפיקטיביים: בסוף החודש ייכנס לתוקף תיקון לתוכנית ניידות המספרים, שלא יאפשר ניוד מספר טלפון בחבילת תשלום מראש (Pre-Paid), אשר לא בוצעה עבורו לכל הפחות טעינה של 30 שקל.

קראו עוד בכלכליסט

ניידות המספרים בישראל החלה ב־2006 ואפשרה לכל מנוי לנייד את מספרו מחברה אחת לאחרת באופן פשוט ומהיר בלי לוותר על המספר. עם התגברות התחרות בענף הסלולר, הפכו הניודים לדבר שכיח וכיום נעים בממוצע כ־200 אלף לקוחות בחודש.

אילוסטרציה, צילום: גטי אימג אילוסטרציה | צילום: גטי אימג'ס אילוסטרציה, צילום: גטי אימג

עם זאת, הניודים כוללים זיופים רבים שנועדו לשפר את נתוני הגיוסים של חברות הסלולר. כך למשל, חברה שלקראת סוף החודש מגלה שנתוניה אינם חיוביים, מגייסת משווקים פרטיים שרוכשים בחברות מתחרות אלפי כרטיסי פרי־פייד ומניידים אותם ללא טעינת כסף בכרטיס.

כך, ניתן לבצע ניוד של מספרי טלפון אשר מעולם לא היו בשימוש מנויים אמיתיים, ניוד שגורם לפעילות תפעולית מיותרת של כלל החברות. עתה משרד התקשורת חוסם את האפשרות לנייד מספר טלפון אשר מעולם לא בוצעו ממנו שיחות יוצאות.

עם זאת, המשרד לא מתערב בעולם ה־Post Paid שבו קיימת תופעת ”הדלת המסתובבת”: לקוחות המצטרפים בכל חודש לבעל רישיון מסוים, לא משלימים אפילו חודש ימים בשירות וממשיכים בביצוע מעבר בין החברות, מהלך שגורר הוצאות הרכשת לקוח מיותרות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות