אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנפקת תע"א: העובדים צפויים לקבל הטבה ב-90 מיליון שקל צילום: חיים צח/ לע"מ

הנפקת תע"א: העובדים צפויים לקבל הטבה ב-90 מיליון שקל

המדינה מאיצה את ההכנות להנפקת 25% מהתעשייה האווירית לפי שווי של 12 מיליארד שקל, במטרה להשתמש ברוב התמורה להגדלת תקציב הביטחון; 15 אלף העובדים יוכלו לרכוש 2.5% ממניות החברה בהנחה של 30%

29.10.2019, 07:26 | אודי עציון

עובדי התעשייה האווירית (תע"א) צפויים לרכוש 2.5% ממניות החברה בהנחה של 30%, במסגרת המהלך שהואץ בימים האחרונים להנפקת מניותיה. לפי המסתמן יונפקו 25% ממניות תע"א לפי שווי שוק של 12 מיליארד שקל, כך ששווי ההטבה לעובדים יגיע לכ-90 מיליון שקל. בחברה מועסקים כ-15 אלף עובדים, כך שמדובר בהטבה בסך 6,000 שקל לעובד.

קראו עוד בכלכליסט

את המהלך מקדמים יו"ר תע"א הראל לוקר ומנהל רשות החברות יעקב (יקי) קווינט כבר זמן רב, בעקבות החלטת הממשלה מ-2014 להנפיק 25% עד 49% מהחברה 

ההנפקה זוכה לתמיכת משרדי הביטחון והאוצר, אך מקבלת כעת דחיפות במטרה להשתמש בתמורה לטובת הגדלת תקציב הביטחון אותה מבקש ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל רקע הגירעון התקציבי הגבוה.

ההנפקה צפויה להכניס כ-3 מיליארד שקל, שרובם ישמשו להשקעות שמבקש הרמטכ"ל אביב כוכבי לבצע בתחומי ההגנה האווירית, בהגדלת מלאי החימוש המדויק, ועוד. יישום ההחלטה יחייב אישור של המתווה הסופי בוועדת השרים לענייני הפרטה, אחרי שתחל לפעול עם הקמת הממשלה הבאה.

הראל לוקר, צילום: צביקה טישלר הראל לוקר | צילום: צביקה טישלר הראל לוקר, צילום: צביקה טישלר

בהפרטות קודמות של חברות ממשלתיות קיבלו העובדים אפשרות לרכוש 10% מהמניות המונפקות בהנחה. ייתכן שבמקרה של תע"א יקבלו העובדים נתח גדול יותר. הנושא טרם סוכם בין הנהלת החברה בראשות המנכ"ל נמרוד שפר לוועד שבראשו עומד יאיר כץ, בנו של ח"כ חיים כץ, ומחייב גם את אישור רשות החברות.

ההפרטה צפויה להתבצע באמצעות מכירת כ-25% ממניות החברה לציבור, תוך הגבלת שיעור האחזקה המרבי של גורם בודד.

הכוונה היא לבצע את המהלך לאחר פרסום הדוחות הכספיים של תע"א לשנת 2019, הצפוי במרץ. ב-2018 הפסידה החברה 44 מיליון דולר, לעומת רווח של 81 מיליון דולר ב-2017. במחצית הראשונה של 2019 הרווח של תע"א עמד על 36 מיליון דולר.

דוחות 2019 אמורים לבטא בין השאר את תוצאות הקמת חטיבת התעופה בתע"א, וחוזים חדשים כמו זה שחתמה החטיבה עם חברת GECAS להסבת 15 מטוסי בואינג 777-300 לתצורת נוסעים למטען, בשווי מאות מיליוני דולרים. חטיבת התעופה עברה השנה לרווח, לאחר שנים של הפסדים בפעילות התעופה האזרחית בתעשייה האווירית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
נקודה למחשבה
הבעיה בכל הכתבות המוזמנות מטעם שהן מסמאות את הציבור. צי-בור... מה מטרת חברה ממשלתית? האם רק השאת רווחים?ומה עם המשק? והמעגל השני קבלנים? מי מרויח בהפרטת התעשייה לאחר התייעלות, צמצום מצבת כ"א, יעול שרשרת האספקה, צמצום הנהלה ומטה...מי ירוויח מכל זה? העובדים? אנחנו? או אותם מקורבים שמפעילים שטיפת מוח. מדוע משרד הבטחון התנגד להפרטה? למה כל שר שהתנגד הוזז מתפקידו? מי בעל האינטרסים? מי החברים? מודי...make in India, טראמפ America first, קרן המטבע העולמית שדורשת הפרטה תמורת סיוע? ולמה אתם משת"פ עם זה
משה  |  29.10.19
לכל התגובות