אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת Kitov חתמה על חוזה של מיליוני דולרים עם דנסו היפנית צילום: Kitov Systems

חברת Kitov חתמה על חוזה של מיליוני דולרים עם דנסו היפנית

ענקית הציוד לרכב תשתמש במערכת בקרת האיכות של החברה הישראלית ביותר מ-100 מערכות בכל פסי הייצור הרלוונטיים שלה. כיטוב פיתחה כלים אוטומטיים לזיהוי פגמים בייצור, שמאפשרים לזהות ליקויים ע"ב טכנולוגיות בינה מלאכותית

29.10.2019, 12:14 | הגר רבט

חברת כיטוב (Kitov) הישראלית חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם ענקית הרכב היפנית דנסו. כיטוב פיתחה מערכת אוניברסלית שמחקה את תהליך בקרת האיכות האנושי ומבצעת אותו באופן מהיר ומדויק יותר, עבור מגוון רחב של מוצרים. במסגרת ההסכם, תתוקן המערכת של כיטוב בכל קווי הייצור הרלוונטיים של החברה - יותר מ-100 מערכות סה״כ - בשלוש השנים הקרובות. היקף ההסכם עומד על מיליוני דולרים.  

קראו עוד בכלכליסט

כיטוב נוסדה לפני כחמש שנים בידי ד"ר יוסי רובנר, מומחה עולמי בתחום ראיית המכונה מתוך שאיפה לפתח מערכת בקרת איכות חזותית מבוססת AI. התוכנה והאלגוריתמיקה הייחודיים של כיטוב מאפשרים למפעיל ללא ידע מוקדם בתכנות, רובוטיקה או באופטיקה להכין באופן תוכנית בדיקה למוצר או מודל חדש תוך שעות ספורות.

מערכת בקרת איכות של כיטוב, צילום: Kitov Systems מערכת בקרת איכות של כיטוב | צילום: Kitov Systems מערכת בקרת איכות של כיטוב, צילום: Kitov Systems

כיטוב הוקמה ב-2014 וגייסה עד היום 10 מיליון דולר בסבב אחד, ומעסיקה כ-30 עובדים. המערכת שלה מאפשרת אוטומציה מלאה של תהליך זיהוי התקלות והיא כבר מותקנת אצל יצרנים מובילים בענף האלקטרוניקה, הרכב, הביטחון והתעופה בישראל, ארה"ב, אירופה ואסיה.

מכיטוב  נמסר כי רמת האוטומציה והרובוטיקה בעולם הרכב גבוהה גם ביחס לתעשייות אחרות, אולם במרבית קווי הייצור עדיין מועסקים פועלים שתלויים בחושיהם לאיתור פגמים ותקלות. מעבר לעלות הכספית העולה של הגורם האנושי ולמגבלות קשות בזמינות עובדים למשימות בקרת איכות, האתגר העיקרי הוא מניעת פספוסי ליקויים. היצרנים מודעים לעובדה שלהפסדי העלות בשל פספוס פגמים ותקלות יש משמעויות כבדות על הכיס וגם על המוניטין של היצרנים ושל המותגים. הבעיה צפויה להחריף עשרות מונים עם הופעת מוצרים וחלקים חדשים. יותר מ-90% מהחדשנות תגיע מרכיבי אלקטרוניקה ברכב שיהוו 35% עד 40% מעלות הרכב ויחייבו את היצרנים לעלות מדרגה באיכות הייצור ובתהיכי הבקרה.

קטסוהיקו סוגיטו, חבר בכיר בהנהלת דנסו ומנכ"ל חברת דנסו וויב, מסר: "דנסו חותרת לאיכות מירבית בקווי הייצור אך הקושי בהשגת יעילות וגמישות בתכנות רובוטי היוו עד כה מכשלה ומגבלה משמעותית בהאצת מגמת האוטומציה במפעלינו. המערכת של כיטוב היא הפתרון האולטימטיבי לאתגר זה. אני משוכנע שבזכות ההתמחות של דנסו בתחום הרובוטיקה והאוטומציה והניסיון העשיר שצברנו, נוכל יחד לעשות מהפיכה של ממש בשוק ייצור הרכב ובשווקים רבים נוספים".

תגיות