אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוזמה של יבואני הרכב: פטור ממכס על רכב חשמלי

בלעדי

יוזמה של יבואני הרכב: פטור ממכס על רכב חשמלי

ביקשו פטור ל–3 שנים וטוענים: בתום הטבות המס על רכב היברידי, לא יהיה תמריץ לקניית רכב פחות מזהם. רשות המסים: "המסמך נבחן"

30.10.2019, 11:11 | תומר הדר ואודי עציון

האם רשות המסים תיתן הטבות נוספות לרכב חשמלי? לפי מסמך של איגוד יבואני הרכב, שהגיע ל"ידיעות אחרונות", ביקשו היבואנים לפטור כלי רכב כאלה ממכס.

לפי הערכות בענף, הצעד עשוי להביא להוזלה נאה של המכוניות. בניסאן ליף, למשל, שעולה כ־165 אלף שקל, יופחתו 5,000־7000 שקל.

קראו עוד בכלכליסט

mg zs ev, כביש־שטח חשמלי ששיווקו בישראל החל החודש mg zs ev, כביש־שטח חשמלי ששיווקו בישראל החל החודש mg zs ev, כביש־שטח חשמלי ששיווקו בישראל החל החודש

איגוד יבואני הרכב, שמייצג את רוב היבואנים, מקדם זה שנים מהלכים רגולטוריים מול רשות המסים ומשרד התחבורה - חלקם, כמו אישור ליבוא רכב עם פנסים בתקינה אמריקאית, השפיעו מאוד על השוק בארץ - ועדיין הפנייה הנוכחית חריגה, שכן לרוב נעשים ניסיונות השפעה על רגולציה ומיסוי מאחורי הקלעים, דרך משרדי לובינג ויועצים כלכליים, והפעם זו פנייה רשמית של האיגוד לרשויות.

על מכוניות שמיובאות לארץ מוטלים כמה מסים ומכסים, ובראשם מס הקנייה. כיום, על רכב עם מנוע בנזין המס הוא 83%, מהם מנוכה סכום של עד 17 אלף שקל לפי פליטת המזהמים; על רכב היברידי המס הוא רק 30% - שיעלו מ־1 בינואר ל־45%; ואילו ברכב חשמלי, מס הקנייה הוא 10% בלבד, ויישאר בשיעור זה גם בינואר.

עם זאת, לצד מס קנייה, על כלי רכב חשמליים מוטל, בחלק מהמקרים, גם מכס בגובה של 7%.

רוב הסוללות מגיעות מסין

מכס מוטל על רוב המוצרים המיובאים ממדינות שאין הסכמי סחר עימן. כך, מכונית שמיובאת ממדינות שיש עימן הסכם, כמו האיחוד האירופי, פטורה ממכס. ברכב ממדינה ללא הסכם כזה - למשל קוריאה, שצפויה לחתום על הסכם כזה בשנה הבאה, או סין - המכס הוא 7%. האיגוד מדגיש כי למרות הסכמי הסחר, הפוטרים ממכס מכוניות מאירופה, כיוון שרוב הסוללות מגיעות מסין - שעימה אין הסכמים - גם רכב חשמלי אירופי עלול להיחשב לכזה שרוב רכיביו מיוצרים בסין, ואז לאבד את הזכאות לפטור.

האיגוד מבקש לפטור כל רכב חשמלי ממכס ל־3 שנים, בהוראת שעה. זאת גם בשל מתן ההטבות למכוניות היברידיות או פלאג־אין הייבריד, אשר יפוגו ב־2024. לטענת האיגוד, לצד ההתייקרות שירשמו מכוניות אלו עם אובדן ההטבות, גם מחירי הרכב החשמלי יהיו גבוהים, ולציבור לא יהיה כל תמריץ לרכוש רכב פחות מזהם.

מרשות המסים נמסר בתגובה: "המסמך התקבל ותוכנו נבחן".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
מיסי רכב
המס על רכב בנזין 83% המס על רכב היבריד 30% המחיר לצרכן של רכב היברידי זהה ואף יקר יותר מהדגם שלו בבנזין. אז מקבל ההטבה הוא היבואן ולצרכן זה לא מגיע. אבל כשמעלים מיסים על ההיברידיות לכולם ברור שזה צריך ישירות להיות מגולגל על המחיר לצרכן? לא מבין את החשבון. מצידי שיבטלו את הטבת מס ההיברידית גם ככה כצרכן אני לא נהנה מזה בכלל
מבולבל  |  31.10.19
לכל התגובות