אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות תנאי מזג האוויר הקשים, זינק הרווח הנקי של אדמה ב-5%

למרות תנאי מזג האוויר הקשים, זינק הרווח הנקי של אדמה ב-5%

שטפונות, יובש ומונסונים לא מנעו רבעון מוצלח: החברה שנסחרת בבורסה הסינית רשמה רווח נקי של 42 מיליון דולר; החברה הבת אדמה פתרונות חקלאיים רשמה זינוק של 72.2% ברווח הנקי ל-31 מיליון דולר

30.10.2019, 16:10 | צלי גרינברג

חברת אדמה הנסחרת בבורסה הסינית פירסמה היום (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2019. החברה הציגה עלייה של 9.2% בהכנסות, שהסתכמו ב-953 מיליון דולר. הרווח הנקי עלה ב-5% ל-42 מיליון דולר או 1.7 סנט למניה.

החברה הבת הישראלית, אדמה פתרונות חקלאיים, שסדרת אג"ח שלה נסחרת בבורסת ת"א, הציגה עלייה של 10.5% בהכנסות ל-873 מיליון דולר.

 

קראו עוד בכלכליסט

החברה הישראלית גם הציגה זינוק של 72.2% ברווח הנקי ל-31 מיליון דולר בהשוואה ל-18 מיליון דולר רווח נקי ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עמד על 79 מיליון דולר לעומת 57 מיליון דולר ברבעון המקביל.

מנכ"ל חברת אדמה חן ליכטנשטיין מנכ"ל חברת אדמה חן ליכטנשטיין מנכ"ל חברת אדמה חן ליכטנשטיין

פילוח המכירות שהציגה החברה מראה כי רוב מכירותיה נעשות באזור אמריקה הלטינית בה מכרה את תוצריה ב-302 מיליון דולר - עלייה של כ-10.2% (ללא שינויי מטבע) על מכירותיה באותו אזור מהתקופה המקבילה אשתקד, אז עמדו על 274 מיליון דולר. בישראל מכרה ב-28 מיליון דולר לעומת 25 מיליון דולר ברבעון המקביל.

באירופה מכרה החברה ב-188 מיליון דולר – עלייה של 11.9% (ללא שינויי מטבע) לעומת מכירותיה בתקופה המקבילה שעמדו על 168 מיליון דולר. בצפון אמריקה עמדו המכירות על 156 מיליון דולר לעומת 122 ברבעון המקביל. באסיה והפסיפיק עמדו המכירות על 79 מיליון דולר לעומת 75 מיליון דולר ברבעון המקביל. ובהודו, המזרח התיכון ואפריקה המכירות ירדו במעט ל-148 מיליון דולר, לעומת 150 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

באירופה מזג האוויר היבש גרם לעיכוב בשימוש בקוטלי עשבים בגידולים מרכזיים וצמצם את שטחי הזריעה של הלפתית. בצפון אמריקה נרשמה התאוששות חלקית לקראת סוף העונה בהמשך לשיטפונות הקשים שפקדו את האזור במחצית הראשונה של השנה. 

בחברה ציינו כי נרשם שיא מכירות הן ברבעון השלישי והן בתשעת החודשים הראשונים של השנה, בשל שילוב של צמיחה עסקית חזקה כמעט בכל אזורי הפעילות, ומחירים גבוהים יותר שפיצו על תנאי שוק מאתגרים לאורך השנה. החברה ממשיכה להעלות מחירים בכל אזורי הפעילות ולנהל את עלויות הייצור והעלויות התפעוליות האחרות במטרה למתן את השפעת עלויות הרכש.

חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכ"ל אדמה: "הודות לביצועים החזקים שלנו ברבעון, החברה הצליחה להתגבר על האתגרים שניצבו בפניה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות