אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל עקפה התחזיות לרבעון; ירידה של 9.3% במכירות האייפון צילום: רויטרס

אפל עקפה התחזיות לרבעון; ירידה של 9.3% במכירות האייפון

ענקית הטכנולוגיה רשמה רווח נקי של 3.05 דולרים למניה על הכנסות של 64 מיליארד דולר; מכירות האייפד זינקו ב-16.9%, ושל המוצרים הלבישים - ב-54%

30.10.2019, 22:33 | עומר כביר

חברת אפל פרסמה הערב לאחר המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון הפיסקאלי ברביעי - ועקפה את התחזיות; ענקית הטכנולוגיה רשמה הכנסות של 64 מיליארד דולר, לעומת תחזיות אנליסטים להכנסות של 63 מיליארד דולר. הרווח הנקי הצטמק ב-3.1% ל-13.69 מיליארד דולר, 3.05 דולרים למניה, אך היה גבוה מתחזיות האנליסטים לרווח נקי של 2.83 דולרים למניה. מניית אפל עולה ב-2.6% במסחר המאוחר.

קראו עוד בכלכליסט

העלייה בהכנסות נרשמה למרות ירידה חדה במכירות האייפון שצנחו ב-9.3% ל-33.36 מיליארד דולר (הנתון לא בהכרח מצביע על הצלחת או כישלון דגמי האייפון החדשים, שכן הרבעון כולל רק ימים ספורים של מכירותיהם). גם מכירות המק ירדו ב-4.8% ועמדו על 6.99 מיליארד דולר.

ואולם, על ירידות אלו יותר מפיצו עליות נאות בכל קטגוריות המוצר האחרות: מכירות האייפד טיפסו ב-16.9% ל-4.66 מיליארד דולר, ההכנסות משירותים צמחו ב-18% ל-12.51 מיליארד דולר, ומכירות המוצרים הלבישים, רמקולי הום ואביזרים היקפיים המריאו ב-54.4% ל-6.52 מיליארד דולר.

לרבעון הנוכחי צופה אפל הכנסות של בין 85.5 מיליארד דולר ל-89.5 מיליארד דולר, שייצגו עלייה של בין 1.4% ל-6.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2018. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים לצפי הכנסות של 86.51 מיליארד דולר.

 

טים קוק, צילום: רויטרס טים קוק | צילום: רויטרס טים קוק, צילום: רויטרס

בחלוקה גיאוגרפית מספקת אפל תמונת מצב מעורבת. המכירות באמריקה אמנים עלו בשיעור יפה של 6.6% ל-29.32 מיליארד דולר, וכך גם באזור אסיה-פסיפיק שם הן הגיעו ל-3.66 מיליארד דולר (הישג מרשים פחות בהתחשב בכך שמדובר בהקף פעילות קטן יותר). עם זאת, באירופה ירדו המכירות ב-2.8% ל-15.38 מיליארד דולר, ביפן ב-3.5% ל-4.98 מיליארד דולר, ובסין ב-2.4% ל-11.13 מיליארד דולר. העליות באמריקה, למעשה, הצילו את אפל מרבעון של ירידה בהכנסות.

"סיימנו שנת כספים 2019 פורצת דרך, עם ההכנסות הגבוהות ביותר שלנו לרבעון הפיסיקאלי הרביעי שתודלקו הודות להאצה בצמיחה של שירותים, מכשירים לבישים והאייפד", מסר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות. "בשעה שלקוחות ומבקרים משבחים את הדור החדש של האייפונים, ההשקה של אוזניות איירפודס פרו החדשות, ההגעה המצופה של אפל TV+ בעוד יומיים וליינאפ המוצרים והשירותים הטוב ביותר אי-פעם, אנחנו אופטימיים לגבי מה שצפוי לנו ברבעון החגים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות