אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל טוויטר: לא נפרסם יותר פרסומות פוליטיות צילום: רויטרס

מנכ"ל טוויטר: לא נפרסם יותר פרסומות פוליטיות

בסדרת ציוצים נימק ג'ק דורסי את המדיניות החדשה, שתיכנס לתוקף ב-22 בנובמבר: "אנחנו מאמינים שתפוצה של מסרים פוליטיים צריך להרוויח, לא לרכוש"

30.10.2019, 23:18 | עומר כביר

טוויטר לא תפרסם יותר מודעות פוליטיות - כך הודיע הערב המנכ"ל ג'ק דורסי בסדרת ציוצים שפרסם ברשת החברתית. לדבריו, "אנחנו מאמינים שתפוצה של מסרים פוליטיים צריך להרוויח, לא לרכוש".

ההחלטה מגיעה על רקע הביקורת שספגה הרשת המתחרה, פייסבוק, על כך שהיא מאפשרת הפצת פייק ניוז.

לדברי דורסי, הכללים החדשים יפורסמו ב-15 בנובמבר, וייכנסו לתוקף ב-22 בחודש. המדיניות החדשה לא תכלול מודעות לעידוד רישום להצבעה.

דורסי צייץ כי "פרסום באינטרנט הוא כלי חזק ואפקטיבי עבור מפרסמים מסחריים, ואולם הכוח הזה מהווה סיכון בתחום הפוליטי, מאחר שהוא עלול להיות מנוצל להשפעה על הצבעות שמשפיעות על חיי מיליונים". 

ג ג'ק דורסי | צילום: רויטרס ג

לדבריו, "פרסומות פוליטיות מקוונות הן אתגר חדש לחלוטין לשיח האזרחי: אופטימיזציה מבוססת למידת מכונה של מסרים ומיקרו-מיקוד, מידע מטעה, דיפ פייק. הכל במהירות ובתחכום הולכים וגוברים, ובקנה מידה מכריע".

מנכ"ל טוויטר ציין אמנם שאתגרים אלו רלוונטים לכל התקשורת המקוונת, אך הבהיר שעדיף להתמקד בפתרון בעיות יסוד ללא הנטל והמורכבות שהכסף מביא. "לנסות לתקן את שניהם משמעו שאף אחד לא יתוקן כראוי", הוא הוסיף. "לדוגמה, זה לא אמין להגיד: 'אנחנו עובדים קשה כדי למנוע מאנשים לתחמן את המערכת שלנו לצורך הפצת מידע מוטעה, אבל אם מישהו משלם לנו כדי להכריח אנשים לראות את הפרסומת הפוליטית שלו...טוב...הם יכולים לעשות מה שהם רוצים". כאן הוסיף דורסי אימוג'י קורץ - על מנת להבהיר לכל מי שפקפק שמדובר בעקיצה ישירה כלפי פייסבוק.

דורסי גילה עוד שטוויטר שקלה להפסיק רק פרסומות מטעם מועמדים, אבל החליטה על גישה רחבה יותר לאור הדרכים השונות לעקוף איסור זה. "בנוסף, זה לא הוגן שכולם חוץ ממועמדים יוכלו לקנות פרסומות", הוא כתב. "אנחנו מודעים לכך שאנחנו חלק קטן ממערכת פרסום גדולה הרבה יותר. יש שיטענו שההחלטה שלנו יכולה לסייע למועמדים מכהנים. אבל ראינו שתנועות חברתיות רבות הגיעו לקנה מידה מאסיבי בלי פרסום פוליטי.

"זו לא סוגיה של חופש הביטוי. זו סוגיה של תשלום כדי להגיע לתפוצה גדולה. ולתשלום כדי להגדיל את התפוצה של התבטאויות פוליטיות יש השלכות משמעותיות שהתשתית הדמוקרטית לא מסוגלת להתמודד אתו כיום. שווה לקחת צעד אחורה כדי לטפל בזה". 

תגיות