אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת Namogoo גייסה 40 מיליון דולר למלחמה ב"חטיפת לקוחות" צילום: אפרת סער

חברת Namogoo גייסה 40 מיליון דולר למלחמה ב"חטיפת לקוחות"

החברה פיתחה פלטפורמה שמסייעת בחסימת פרסומות לא מורשות שמוזרקות לאתרים ומאפשרות להעביר מהן גולשים לאתר אחר. את סבב הגיוס הובילה קרן OAK HC/FT

31.10.2019, 11:23 | הגר רבט
הסטארט-אפ הישראלי נמוגו (Namogoo), שמסייע לבעלי אתרים להילחם בתופעה של ״חטיפת לקוחות״ הודיע היום (ה׳) על גיוס 40 מיליון דולר בסבב C. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון OAK HC/FT ומאט סטרייספלד, שותף בקרן יצטרף לדירקטריון Namogoo. בסבב לקחו חלק גם משקיעים קיימים בחברה - קרן GreatPoint Ventures, Blumberg Capital ו-Hanac. סך הגיוסים שלה עד היום עומד על 69 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

נמוגו הוקמה ב-2014 בידי חמי כץ ואהד גרינשפן במטרה לטפל בתופעה של פרסומות לא מורשות המוזרקות לצרכן הקצה בזמן הביקור באתרים ומעבירות אותו, לעיתים ללא ידיעתו, לאתר מתחרה או לכתובת url חלופית.

אהד גרינשפן וחמי כץ, מייסדי החברה, צילום: אפרת סער אהד גרינשפן וחמי כץ, מייסדי החברה | צילום: אפרת סער אהד גרינשפן וחמי כץ, מייסדי החברה, צילום: אפרת סער

חמי כץ, מייסד שותף בחברה נתן בשיחה עם כלכליסט דוגמאות לתופעה: ״הדוגמה המוכרת יותר היא שאת גולשת לאתר ורואה באנר או המלצות אחרות וכשאת לוחצת עליהם את עוברת לאתר אחר, בחלק מהפעמים זה מוטמע כל כך טוב שלא תדעי שזה לא חלק מהאתר אליו גלשת. אבל יש גם סוג נוסף של חטיפת לקוחות שבו לא תראי שום דבר על הדף, אבל ברגע שאת גולשת לאתר מסוים את מקבלת ריפרש קטן ובעצם ה-url (כתובת האתר) התחלף ונוסף לו קוד של אפיליאטור שעכשיו המותג שאת קונה דרכו צריך לשלם לו עמלה כאילו הגעת דרכו. את תחווי חוויה נקיה לגמרי, אבל החברה תצטרך לשלם עמלה על כל קניה שלך היום ובעתיד״.

כמה מהדברים שאתה מתאר הם חוקיים וכמה לא?

״הכל נמצא על הגבול האפור בסופו של דבר, החברות שעושות את הדברים האלה יכולות להיות שני אנשים בגראג׳ או חברות ציבוריות גדולות. הן לוקחות את עולם הפרסום לקצה. חלקן אולי לא מוסרי, אבל לרוב חוקי. למשל כשאת מתחברת ל-WiFi ציבורי בבתי קפה, שדות תכופה ושאר מקומות, יש חברות שלוקחות מהמקומות האלה את כל תעבורת הראוטר. בעצם יורד לך משהו קטן למחשב שנשאר שם גם כשאת עוזבת את בית הקפה. יש המון שיטות להדביק אותך כמשתמשת״.

הטכנולוגיה של נמוגו מסייעת לחברות להשיג שליטה ושיפור בחווית המסע של הלקוח, כאשר הדבר מתבצע באמצעות מניעה של פרסומות לא מורשות. הדבר גם מתבצע על ידי חשיפה ומניעה של כל הסכנות האפשריות לפגיעה בפרטיות הצרכנים הנובעות משירותי צד שלישי המוטמעים באתר.

בין לקוחות נמוגו נמנים עשרות מותגים גדולים כאופיס דיפו, טבע, סמסונייט, לנובו, אסיקס ועוד. לטענת החברה, מאז הוקמה ב-2014 ייצרה עבור לקוחותיה הכנסות של יותר מ-1.5 מיליארד דולר. ״הנתונים הללו קלים מאוד למדידה״ הסביר כץ, ״כשאנחנו עושים פיילוט כם חברה אנחנו עושים אותו רק על 50% מהאוכלוסיה אז יש לנו בעצם קבוצת בקרה. גם כשהחברה הופכת ללקוח מן המניין, אנחנו תמיד משאירים בחוץ 3-4% מהגולשים מחוץ כדי שהחברה תוכל לראות את ההבדל במשך כל השנה״.

"הגדרנו קטגוריה חדשה"

סבב הגיוס נועד לאפשר לנמוגו לתמוך בצמיחתה המהירה ולהרחיב את סל המוצרים. לאחרונה השירה מוצר חדש שמיועד לסייע לחברות בעלות פעילות דיגיטלית להגן על פרטיות הגולשים מסיכונים הנובעים משירותי צד שלישי ורביעי המוטמעים באתר. בכך החברה מקווה להרחיב את קהל הלקוחות שלה מעבר לתחום האיקומרס גם לחברות פינטק ופיננסים.

״כשהתלחנו היינו צריכים לשכנע חברות שהתופעה הזו של חטיפת לקוחות קיימת, היום הן מגיעות אלינו. חברות מבינות שיש כסף שמונח על השולחן״ אמר כץ. ״בעצם הגדרנו קטגוריה חדשה ואנחנו מובילים אותה עד היום״.

ולא מדובר בתופעות שעתידות להעלם אם וכאשר תצא רגולציה מתאימה?

״בסופו של דבר כולם נהנים מהעולם הזה של ה-dark advertising - גם הדפדפנים של החברות הגדולות שנהנים בסופו של דבר מכמות המידע שעוברת ממקום למקום. והחברות האלה מאוד מתוחכמות ויודעות לעקוף הרבה מאוד מנגנונים״.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות