אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמוטריץ' הכריז על צעדים להקלת הפקקים בנתיב 2 פלוס, ותקף את האוצר צילום: שמוליק דודפור, אבי מועלם

סמוטריץ' הכריז על צעדים להקלת הפקקים בנתיב 2 פלוס, ותקף את האוצר

חודש אחרי הפעלת הנתיב החדש שהחמיר את הפקקים בכביש החוף, הכריז שר התחבורה על אלטרנטיבות לכניסה ברכב פרטי לת"א, בהן מגרשי "חנה וסע" בחדרה ובנתניה - והאשים את האוצר והרשויות המקומיות בגרירת רגליים: "רק אחרי שיצאנו לדרך כולם נותנים אמון ומצטרפים"

31.10.2019, 13:45 | אודי עציון

חודש אחרי שמיזם נתיב פלוס החל לפעול והאריך דרמטית את הפקקים בכביש החוף, משרד התחבורה מנסה למזער נזקים ואת הביקורת הציבורית.

בתוך כשבועיים יחל לפעול קו תחבורה ציבורית חדש וישיר, ממתחם חנה וסע "ווילג' חדרה" למחלף אולגה, בשעות השיא בבוקר ובערב בכל 15 דקות, ובשעות השפל כל חצי שעה. בסה"כ יופעלו בקו 70 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 בבוקר ל-20:00 בערב, ועבודות התשתית הנדרשות יחלו ביום ראשון. במתחם הפרטי 2,000 מקומות חנייה שיוכלו לשרת את הבאים מהצפון.

קראו עוד בכלכליסט

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' | צילום: חורחה נובומינסקי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ

אולם, המשרד "רוכב" במקרה זה על יוזמה ושטח פרטי של המתחם, שהציע את מקומות החנייה לנפגעי נתיב פלוס כדי למשוך קונים, ועשוי לשקול זאת מחדש במקרה שהמהלך לא יוכיח את עצמו, או יפגע בסיכויי הלקוחות הקבועים למצוא חנייה.

בנוסף מנהל משרד התחבורה דיונים עם עיריית נתניה על הקצאת חניוני חנה וסע נוספים, בסמוך לכביש החוף באזור מחלף פולג וגשר השלום, וכן בנושא הרחבה משמעותית של החניות בתחנת רכבת ספיר.

בעקבות הפקקים שנוצרו בנתניה וביציאות ממנה אל כביש החוף מאז הפעלת הנתיב החדש, תתוגבר התחבורה הציבורית מנתניה לת"א: מה-10 בנובמבר יתחיל לפעול קו חדש שמספרו 611, ויחבר את שכונות רמת אפרים ואזור מרכז נתניה ישירות לת"א, אל אזור הקריה ומרכז עזריאלי, עם 32 נסיעות בכל כיוון. בסוף נובמבר יחל לפעול קו חדש ישיר אשר יחבר את נתניה לרמת החייל בתל אביב ולמוקדי התעסוקה בפתח תקווה, בתדירות זהה.

במקביל יופעלו קווים חדשים לתל אביב מאזור כפר יונה, כולל קו שיתחיל בבת חפר, יפעל בשעות 6:00 בבוקר עד 20:00 בערב ויציע 45 נסיעות יומיות. שאטלים יופעלו מבת חפר, כולל עצירה בצומת בארותיים וצומת חניאל, לתחנת הרכבת בנתניה.

נתיב +2, צילום: דוד הכהן נתיב +2 | צילום: דוד הכהן נתיב +2, צילום: דוד הכהן

ממתחם אלונית משמר השרון יופעל שאטל לתל אביב, דרך כפר ידידיה ובית יצחק, ואחד נוסף לתחנת הרכבת בנתניה. שאטל נוסף ישרת את היישובים מכמורת, בית ינאי, חופית, כפר ויתקין, ביתן אהרון, בת חן, ומחלף חבצלת כדי להביא את תושביהם לתחנת הרכבת בנתניה.

"קודם לתת מעטפת? במציאות זה לא עובד ככה"

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב היום (ה') לביקורת על המיזם, שהאריך לרבים את הדרך לעבודה ובחזרה ביותר משעה מדי יום, בפוסט שהעלה בפייסבוק. "אחת הביקורות על המהלך שעשינו היא שקודם היינו צריכים לתת את כל המעטפת שאנחנו נותנים עכשיו, ורק אחר כך לפתוח את הנתיב המיוחד על חשבון הרכב הפרטי. תבינו, במציאות זה לא עובד ככה. בלי שהיינו לוקחים אחריות, מגלים רצינות ויוצאים לדרך, כלל הגורמים לא היו נרתמים וזה לא היה קורה. משרד האוצר לא היה מקצה את התקציב על רקע המשבר התקציבי שמדינת ישראל מצויה בו, הרשויות המקומיות היו ממשיכות לגרור רגליים בחלק שלהם, ועוד ועוד. אחרי שיצאנו לדרך כולם נותנים אמון ומצטרפים למאמץ להקלת הפקקים".

תגיות

71 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

70.
סמוטריץ אתה פוגע במצביעי הימין
שים לב שמי שבעד המהלך זה לרוב מצביעי שמאל מובהקים, חבל שאתה ושקודמך איילת שקד אוהבים לעשות דברים אזרחים שדווקא מנוגדים לעמדות הימין. אני לא מדבר סתם. ראש ימני אומר אל תתערב אם אין לך יכולת לעזור ולהביא שינוי. ראש שמאלני חושב עדיף שכולם יסבלו והעיקר נצליח לחנך את הציבור על הדרך נעודד תחבורה ציבורית. תשמע הרבה תומכים משמאל על המהלך כמו שאיילת זכתה בהרבה תומכים למהלכים ולחוקים שהעבירו נגד גברים, שוב מהצד השמאלי. זה רק עושה לכם נזק. אתם פוגעים בגוש ובכם בעיקר. חבל!!!!
ימני  |  03.11.19
לכל התגובות