אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטיפ השבועי: מסחר מקוון - כך תעשו את זה נכון

הטיפ השבועי: מסחר מקוון - כך תעשו את זה נכון

איך לבחור מוצר למכירה באמזון, איך לנצל את ימטי המכירות המיוחדים, איך לעצב נכון את עמוד המוצר שאתם מוכרים ומהם הכללים שצריך להקפיד עליהם בעת המשלוח ללקוח - כל המדריכים והטיפים מרוכזים בעמוד אחד

30.03.2020, 13:30 | שירות כלכליסט

השורה התחתונה

בשנה החולפת התמקד הערוץ הזה במתן טיפים פרטניים למוכרים באמזון. הגיע הזמן שנסתכל על העיסוק הזה ממבט על ונראה מה בעצם נדרש מהמוכר באמזון כתנאי להצלחה.

 

קודם כל אתם צריכים מוצר טוב, אבל זה כמובן לא מספיק. כדי לבלוט בשוק הענק של אמזון תצטרכו לפתח שירות לקוחות מצוין וקשר בלתי אמצעי עם הלקוח, דיבור בשפתו, אמינות וכנות. בצד שלכם, הקפידו על עמוד מוצר מפורט, עם תמונות רבות ומפורטות מכל הזוויות, עקבו אחרי קמפיינים ומתחרים כדי לראות מה השוק רוצה והגיבו במהירות לשינויים שמתרחשים בשוק. בהצלחה!

 

גיוון ספקים

משבר הקורונה והשבתת הייצור בסין השביתו לא מעט סוחרים שנשענו על ספקים סינים.

 

אמנם, אי אפשר היה לצפות את התפרצות המגפה וממדיה העצומים, אבל לקח אחד חשוב אפשר וצריך כבר ללמוד ממנה – אל תתבססו על ספק אחד, גדול או זול ככל שיהיה, במיוחד לא כשהוא יושב במדינה אחרת. הקפידו לחלק את הייצור בין כמה ספקים, ואפילו בין מספר מדינות. וכדאי לחפש ספקים כאן בארץ, גם אם הם יקרים יותר - בשעת משבר תגלו שיש לכם על מי לסמוך.

 

היזהרו מהרחקה  

אמזון מקפידה מאד על שמירת כללי המסחר המוצהרים באתר שלה. אם תורחקו מהפלטפורמה, העסק שלכם עלול לקרוס.

 

אמזון נוהגת להזהיר מוכרים החורגים מן הכללים לפני שהיא מרחיקה אותם מהפלטפורמה. אם קיבלתם אזהרה טפלו ותקנו את הנדרש במהירות. אם תעשו זאת לאחר שהורחקתם, זה יעלה לכם באובדן הכנסות ובהוצאות מיותרות - תהליך הערעור על הרחקת מוכרים הוא ממושך ועלול לדרוש העסקת יועץ מיוחד שיטפל עבורכם בבעיה. שימו לב, לא מעט מוכרים מתחרים עלולים לנסות לדחוק אתכם על ידי הגשת תלונות "פייק" על המוצר שלכם. חשוב שתגיבו במהירות לפני שיהיה מאוחר מדי.

הציעו מארז  

אחד הכלים היעילים ביותר להגברת המכירות היא בניית מארז של מוצרים שקשורים זה לזה.

 

נקודת הקנייה עצמה היא הרגע הטוב ביותר להציע לגולש מוצרים נוספים, משלימים למוצר שבחר זה עתה לקנות. הגולש כבר בחר בחנות שלכם, כרטיס האשראי שלו מוכן, וההתנגדות להוציא עוד מעט כסף קצת יורדת מאד במצב הזה. גולש שקונה מצלמה למשל, ישמח בהרבה מקרים לקנות מכם גם כרטיס זיכרון, או תיק למצלמה. זו ההזדמנות שלכם להציע את המוצרים המשלימים בהנחה ולזכות במכירה גדולה יותר מזו שהקונה התכוון לה מלכתחילה.

 

שירות לקוחות

גם כשאתם מוכרים דרך אמזון, שירות הלקוחות הוא באחריותכם, ואי אפשר להגזים בחשיבותו.

 

עסקים רבים מוכרים את אותו מוצר ולעיתים קרובות קשה להתבלט בין שלל המוכרים. שירות לקוחות טוב הוא אחת הדרכים הטובות ביותר למשוך לקוחות אליכם, ובעיקר לקוחות חוזרים. יחס אישי במענה לפניות הלקוחות יסייע לכם להפוך מתעניינים לקונים, ויבטיח שימור לקוחות. על מנת ליצור שירות לקוחות טוב יש לשמור על שני כללים בסיסיים: מענה מהיר ואישי על פניות לקוחות ופתרון חילוקי דעות עם הלקוח בצורה רגועה ומקצועית תוך שמירה על מדיניות ההחזרות של אמזון.

 

מחיר תחרותי

כמעט כל הקונים מחפשים ברשת את המחיר הזול ביותר למוצר שהם מבקשים לקנות. כך תבטיחו שהמוצר שלכם עומד בתחרות.

כמעט לכל מוצר יש באמזון יותר ממוכר אחד. כשהומצר הוא זהה קל לקונים לעשות השוואת מחירים בין הספקים השונים ולרוב יקנו את הזול ביותר. על מנת לדעת באופן שוטף האם המחיר המוצע על ידיכם הוא אכן נמוך ביחס למתחרים, אתם יכולים להשתמש בממשק המשתמש של אמזון באפשרות 'התאמה של מחיר נמוך' (Match Low Price) המאפשרת לבעל העסק לעדכן כל העת את התמחור שלו בהתבסס על המחירים המוצעים בכל עת בשוק.

 

שירותAMS

אמזון מציעה לסוחרים את שרותי השיווק והפרסום שלה - AMS (Amazon Marketing Services).

 

שירותי הפרסום של אמזון היא דרך יעילה מאוד עבור הסוחרים לשווק את מוצריהם ישירות למשתמשים באמזון. מדובר בפרסום המוצרים בפלטפורמה של אמזון עצמה, תוך הבלטתם על פני אלה של המתחרים. השירות (בתשלום כמובן) כולל: פרסומות ממוקדות מאוד ונראות לעין, תשלום לפי הקלקות בלבד (PPC) ולא מבוסס על מספר ההופעות, קבלת גישה לנתוני מסעות פרסום ויכולת לבצע אופטימיזציה של מסעות הפרסום של העסק.

 

מילות מפתח

אחת הדרכים החשובות ביותר לשיפור מציאת המוצר שלכם בחיפוש היא באמצעות מילות מפתח נכונות (SEO).

 

בעת מילוי מילות המפתח באמזון, יש להתחיל עם המידע היסודי ביותר: מותג, תיאור המוצר, חומר, צבע, גודל, כמות. לאחר מכן יש לבדוק את מילות המפתח שאמזון מציע, תוך שימוש בפונקציית ההשלמה האוטומטית, כדי למצוא את מילות המפתח הנפוצות ביותר. כלי זה ידרג את הביטויים שלך בין 1-10 על פי רמת הפופולריות שלהם. בחרו במילות המפתח עם הדירוגים הגבוהים ביותר. כעת יש לך את ביטויי החיפוש הפופולריים ביותר עבור המוצרים שאתה מוכר ויש לזה פוטנציאל לשפר את הנראות שלך באמזון באופן דרסטי.

 

מיקום מנצח

נסו להגיע לתיבת הקנייה (BUY BOX) באמזון. ההצלחה שם מובטחת.

הצגת המוצר שלכם בתיבת הקנייה באמזון זהה לזכייה בפרס הגדול בלוטו. תיבת הקנייה מוצגת באופן בולט בדף המוצר בצד ימין, ואם המוצר שלכם נבחר להיות מוצג בה, תהנו מזינוק במכירות, כי שאר המוכרים של אותו מוצר זוכים רק ללינק קטן בתחתית התיבה. איך זוכים במיקום הנכסף? אמזון שומרת בסוד על האלגוריתם שקובע מי יוצג בתיבה. בגדול מה שנדרש הוא הצגת מחיר נמוך ותחרותי, זמינות ומלאי, דירוג גבוה וביקורות חיוביות של לקוחות. כך או כך, עמידה בתנאים האלה ממילא תגביר את סיכויי המכירה שלכם, גם אם לא זכיתם להיכנס לתיבת הקנייה.

 

קחו יועץ  

החלטתם לסחור באמזון? מהר מאד תגלו שתתקשו לעשות את זה לבד.

על פניו, אתר הסוחרים של אמזון הוא יעיל ופשוט למשתמש, אבל כל מי שהתנסה במכירות באתר גילה עולם שלם של כללים שצריך לעמוד בהם, וטיפים שיכולים להקפיץ את המכירות אם משתמשים בהם נכון. יועצים פרטיים שהתמחו בעולם המכירות של אמזון יכולים לסייע לכם לקפוץ למים העמוקים. כדאי לשכור את שירותיהם, לפחות בתחילת הדרך, ולחסוך זמן יקר של לימוד וכסף שנזרק לשווא.

 

אבטחת סייבר   

אתרי קמעונאות הפכו באחרונה ליעד מרכזי של האקרים ופריצות סייבר. השתלטות על חשבון העסק, הונאות בכרטיס אשראי, גניבת פרטי הלקוחות שלכם – אלה רק חלק מהסכנות הנשקפות לעסק שלכם בעת מתקפת סייבר.

 

קבלו 10 טיפים כיצד תוכלו להתגונן מפני הונאות ונזקים, עוד לפני שתוציאו כסף על פרויקט לאבטחת מידע. לחצו כאן לכתבה המלאה

תמחור המוצר

קביעת מחיר המוצר שלכם במסחר המקוון אינה דומה לתמחור בחנות פיזית.

 

אתם יודעים כמה עלה לכם לייצר את המוצר הנמכר וכמה אתם רוצים להרוויח עליו, בהתחשב במחיר השוק של מוצרים דומים. אבל האם באמת לקחתם בחשבון בתמחור את כל ההוצאות? בידקו שהכנסתם את כל הוצאות התקורה – לא רק את שכר דירה ושכר עבודה, הוצאות מיחשוב וכו' אלא גם את העמלות שתידרשו לשלם לאמזון. בנוסף, אל תשכחו להכניס לתחשיב את עלות המוצרים המוחזרים (שאי אפשר למכור אותם שוב במחיר מלא), וכן את מחירי האחסון והמשלוח שגובה אמזון, ואשר משתנות בהתאם לעומס ולעונת השנה.

 

שירות FBA

יש קונים למוצר שלכם? מעולה. עכשיו מתחיל כאב הראש של האריזה, השילוח, ההחזרות ושירות הלקוחות. תנו לאמזון לעשות עבורכם את העבודה.

 

בשירות Fulfillment by Amazon - FBA אתם מספקים את המוצר שלכם למחסני אמזון, והם כבר מבצעים את כל תהליך השילוח לקונים. היתרון הגדול של השירות, מלבד כאב הראש שנחסך מכם, הוא שנפתחת בפניכם האפשרות למכור את המוצר שלכם גם ללקוחות אמזון פריים, הנהנים ממשלוח חינם בתוך יומיים. אמזון כמובן גובה עמלה עבור השירות. תעשו את התחשיב האם ועד כמה נשאר בידיכם רווח מהמכירה.

 

פידבקים וביקורות

ביקורות חיוביות על המוצר או על השירות שסיפקתם, יקדמו אתכם במעלה תוצאות החיפוש באמזון.

 

אחד הכלים החשובים ביותר לקידום החנות או העסק שלכם באמזון הוא הפידבקים החיוביים שמספקים הקונים. חשוב לעודד אותם להשאיר ביקורת על המוצר ועל השירות שסיפקתם (האם המוצר הגיע בזמן שהובטח, האם המוצר היה כמתואר בדף החנות וכו'). קיבלתם הערות או ביקורת שלילית? אל תזניחו אותה – השיבו ללקוח בנימוס, קבלו אחריות והעיקר - אל תיכנסו עם הלקוח לוויכוח. גם מענה מהיר הכרה באחריות לתקלה נחשבים לשירות טוב.

 

האם הברקוד מעודכן?

קוד הפסים (ברקוד) לסימון מוצרים, UPC = Universal Product Code, הפך לתקן מקובל בכל העולם.

 

כשמזינים מפרט חדש באמזון, קיימת אפשרות להזין את הפריט בשמו או את ה-UPC שלו. אמזון ניגשת לכל המידע של הפריט באופן אוטומטי. לעיתים, המוכר לא מעדכן את קודי ה-UPC שלהם למרות שהמוצרים שונו או עודכנו. חשוב לוודא שפרטי המוצר הם מדויקים. דילוג על שלב זה יכול להכניס את בעל העסק לתקלות, הן עם אמזון והן עם הלקוחות.

 

לכל הכתבות, הטיפים והסרטים בערוץ אי-קומרס לחצו כאן

 

להבטיח מחיר תחרותי

מחיר תחרותי הוא תנאי הכרחי למכירות. איך תבטיחו שהמחיר שקבעתם למוצר שלכם ימשוך קונים?

 

רבים מהקונים ברשת עושים השוואת מחירים בחנויות פיזיות ומקוונות לפני שהם מבצעים קנייה. על מנת לוודא באופן קבוע האם המחיר המוצע על ידכם למוצר הוא סביר ואפילו נמוך ביחס למתחרים, יש להשתמש בממשק המשתמש של אמזון באפשרות 'התאמה של מחיר נמוך', המאפשרת לבעל העסק לעדכן כל העת את התמחור של המוצר בהתבסס על מחירי השוק למוצר.

 

סטנדרט השירות של אמזון

אמזון מכתיבה סטנדרט שירות מוגדר ברחבי העולם, על בסיסו היא מעריכה את התנהלות המוכר. כאשר השילוח ושירות הלקוחות נמצאים באחריות המוכר (כמו בשיטת המכירה של אמזון בישראל), המוכר יימדד על בסיס תפקודו בתחומים הבאים: עמידה בתנאי החזרות וביטולים, עמידה בזמני משלוח, שיעור פידבקים שליליים, טיפול יעיל בבקשות החזרה ובתלונות על מוצר, זמן מענה ללקוח, ועמידה בתנאי ביטול עסקה.

המשמעות של חריגה בדרישות השירות יכולה בשיעור מסוים להביא להשעיית החשבון או אף לסגירתו, ולכן חשוב לוודא עמידה עקבית ככל האפשר בסטדנרטים אלו, לטובת הלקוח ולטובת העסק.

 

התנהלות חשבונאית

כניסתה של אמזון לישראל מחייבת עסקים להידרש לסוגיה שרבים אינה מודעים לה בנוגע להתנהלות חשבונאית ועבודה נכונה מול רשויות המס.

ברכישה באתר, הלקוח למעשה משלם עבור המוצר לאמזון, בעוד שזו מעבירה במרוכז את התשלום לבעל העסק אחת לשבועיים בניכוי עמלת המכירה שלה.

לאמזון אין ישות עסקית חוקית בישראל ולכן היא לא משלמת את המע"מ שקיבלה מהלקוח. לכן, חובת דיווח המע"מ חלה על בעל העסק למרות שלא קיבל את הכסף באופן מיידי.

בנוסף, על בעל העסק להנפיק חשבונית מס ללקוח  בנוסף לקבלה, אותה הוא מקבל ישירות מאמזון בגין התשלום.

 

 

הבדלים בין דף מכירה במחשב לטלפון הנייד

בעולם הדיגיטלי החדש, נדרשת תשומת לב רבה לתצורות השונות של דפי המכירה בדסקטופ (המחשב) לעומת הטלפון הנייד.

באמזון למשל, דפי המכירה בפלטפורמות השונות נראים שונים מאד זה מזה, בין היתר בגודל התמונות, כמות התווים בטקסט, מבנה דף המכירה והסדר בו הפריטים הושנים בעמוד מופיעים. לכן, יש ליצור דף מכירה ייעודיהמותאם לפלטפורמה, ולהבין איזה מדיה מביאה לשיעורי המרה גבוהים יותר. לדוגמה - התמונה הראשית במחשב  היא תמונה מלבנית בעוד שבנייד היא ריבועית. במידה ומחליפים את התמונה הראשית, ניתן למדוד את התוצאות לאורך זמן ולראות איפה מתבצעות המרות טובות יותר, היכן יש מספר כניסות גדול יותר וכמובן, מהו היקף המכירות הכללי.

 

משלוחים וזמינות מלאי

הסטנדרט אותו הגדירה אמזון למשלוחים בישראל הוא זמן אספקה של עד 5 ימי עסקים.

אמזון שמה את שביעות רצון הלקוח מעל הכל, ולכן הדרישה היא להימנע ממצב בו משלוח מתעכב, או ממצב בו מוצר מופיע בזירה אך אינו זמין במלאי של הספק בפועל. מצב כזה עלול לייצר חווית שירות שלילית ללקוח שתרתיע אותו מלחזור ולרכוש באתר. תקלות בהקשר זה הם אחד הדברים שעלולים במקרים מסוימים להוביל להשעיה או אף לסגירת החשבון, ולכן חשובה מאוד היערכות מיטבית של העסק מבחינת זמינות המוצרים במלאי ושרשרת אספקה יעילה

 

תמונות בדף המכירה

התמונות התמונות הן החלק החשוב ביותר בדף המכירה, אפילו יותר מהמוצר עצמו.

 

בתהליך בניית האסטרטגיה השיווקית של מוצר מסוים, יש לבחון את הדרך שבה נציג אותו בתמונות וכיצד נוביל את הלקוח להבין שזהו המוצר הטוב ביותר עבורו אשר נותן מענה לכל בעיותיו. תפקידה של התמונה הראשית הוא לגרום ללקוח להיכנס לדף המכירה ולכן היא צריכה להיות בולטת, בהתחשב בסטנדרטים של אמזון אשר דורשים מהתמונה להיות על רקע לבן בלבד. התמונות המשניות תפקידן לספר את סיפור המוצר ולמכור את התועלות של המוצר באמצעות טקסט על התמונה.

 

מדריכים וטיפים נוספים:

 

 

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
בתור סוחר קיים יש פה הרבה מידע מטעה
מה הכוונה ביצירת עמוד למובייל ועמוד לדסקטופ? מדובר בדף אחד ובאמזון אין כיום כלים לחלוקה בין השניים, או כל כלי איי/בי טסטינג כזה או אחר. כנ"ל לעניין תמונות. אין תמונות למובייל ותמונות לדסקטופ. תמונה אחת. כתבתם גם לגבי הוספת טקסט ע"ג התמונה, דבר שעל פי התקנון אמזון לא מאשרת, וכו'. אני לא סוחר בארץ ולכן עניין המע"מ לא ידוע לי, אבל מה שנכתב בכתבה בהחלט תמוה. סוחרים אמורים להוציא מע"מ עם חשבונית אבל לא לקבל את המע"מ? אם לאמזון אין ישות בישראל היא לא מורשת לגבות מע"מ בנפרד. בקיצור, נעשה פה סלט.
ארז  |  14.12.19