אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטיפ השבועי: מסחר מקוון - כך תעשו את זה נכון

הטיפ השבועי: מסחר מקוון - כך תעשו את זה נכון

איך לבחור מוצר למכירה באמזון, איך לנצל את ימטי המכירות המיוחדים, איך לעצב נכון את עמוד המוצר שאתם מוכרים ומהם הכללים שצריך להקפיד עליהם בעת המשלוח ללקוח - כל המדריכים והטיפים מרוכזים בעמוד אחד

02.01.2020, 14:40 | שירות כלכליסט

קחו יועץ  

החלטתם לסחור באמזון? מהר מאד תגלו שתתקשו לעשות את זה לבד.

על פניו, אתר הסוחרים של אמזון הוא יעיל ופשוט למשתמש, אבל כל מי שהתנסה במכירות באתר גילה עולם שלם של כללים שצריך לעמוד בהם, וטיפים שיכולים להקפיץ את המכירות אם משתמשים בהם נכון. יועצים פרטיים שהתמחו בעולם המכירות של אמזון יכולים לסייע לכם לקפוץ למים העמוקים. כדאי לשכור את שירותיהם, לפחות בתחילת הדרך, ולחסוך זמן יקר של לימוד וכסף שנזרק לשווא.

 

אבטחת סייבר   

אתרי קמעונאות הפכו באחרונה ליעד מרכזי של האקרים ופריצות סייבר. השתלטות על חשבון העסק, הונאות בכרטיס אשראי, גניבת פרטי הלקוחות שלכם – אלה רק חלק מהסכנות הנשקפות לעסק שלכם בעת מתקפת סייבר.

 

קבלו 10 טיפים כיצד תוכלו להתגונן מפני הונאות ונזקים, עוד לפני שתוציאו כסף על פרויקט לאבטחת מידע. לחצו כאן לכתבה המלאה

תמחור המוצר

קביעת מחיר המוצר שלכם במסחר המקוון אינה דומה לתמחור בחנות פיזית.

 

אתם יודעים כמה עלה לכם לייצר את המוצר הנמכר וכמה אתם רוצים להרוויח עליו, בהתחשב במחיר השוק של מוצרים דומים. אבל האם באמת לקחתם בחשבון בתמחור את כל ההוצאות? בידקו שהכנסתם את כל הוצאות התקורה – לא רק את שכר דירה ושכר עבודה, הוצאות מיחשוב וכו' אלא גם את העמלות שתידרשו לשלם לאמזון. בנוסף, אל תשכחו להכניס לתחשיב את עלות המוצרים המוחזרים (שאי אפשר למכור אותם שוב במחיר מלא), וכן את מחירי האחסון והמשלוח שגובה אמזון, ואשר משתנות בהתאם לעומס ולעונת השנה.

 

שירות FBA

יש קונים למוצר שלכם? מעולה. עכשיו מתחיל כאב הראש של האריזה, השילוח, ההחזרות ושירות הלקוחות. תנו לאמזון לעשות עבורכם את העבודה.

 

בשירות Fulfillment by Amazon - FBA אתם מספקים את המוצר שלכם למחסני אמזון, והם כבר מבצעים את כל תהליך השילוח לקונים. היתרון הגדול של השירות, מלבד כאב הראש שנחסך מכם, הוא שנפתחת בפניכם האפשרות למכור את המוצר שלכם גם ללקוחות אמזון פריים, הנהנים ממשלוח חינם בתוך יומיים. אמזון כמובן גובה עמלה עבור השירות. תעשו את התחשיב האם ועד כמה נשאר בידיכם רווח מהמכירה.

 

פידבקים וביקורות

ביקורות חיוביות על המוצר או על השירות שסיפקתם, יקדמו אתכם במעלה תוצאות החיפוש באמזון.

 

אחד הכלים החשובים ביותר לקידום החנות או העסק שלכם באמזון הוא הפידבקים החיוביים שמספקים הקונים. חשוב לעודד אותם להשאיר ביקורת על המוצר ועל השירות שסיפקתם (האם המוצר הגיע בזמן שהובטח, האם המוצר היה כמתואר בדף החנות וכו'). קיבלתם הערות או ביקורת שלילית? אל תזניחו אותה – השיבו ללקוח בנימוס, קבלו אחריות והעיקר - אל תיכנסו עם הלקוח לוויכוח. גם מענה מהיר הכרה באחריות לתקלה נחשבים לשירות טוב.

 

האם הברקוד מעודכן?

קוד הפסים (ברקוד) לסימון מוצרים, UPC = Universal Product Code, הפך לתקן מקובל בכל העולם.

 

כשמזינים מפרט חדש באמזון, קיימת אפשרות להזין את הפריט בשמו או את ה-UPC שלו. אמזון ניגשת לכל המידע של הפריט באופן אוטומטי. לעיתים, המוכר לא מעדכן את קודי ה-UPC שלהם למרות שהמוצרים שונו או עודכנו. חשוב לוודא שפרטי המוצר הם מדויקים. דילוג על שלב זה יכול להכניס את בעל העסק לתקלות, הן עם אמזון והן עם הלקוחות.

 

לכל הכתבות, הטיפים והסרטים בערוץ אי-קומרס לחצו כאן

 

להבטיח מחיר תחרותי

מחיר תחרותי הוא תנאי הכרחי למכירות. איך תבטיחו שהמחיר שקבעתם למוצר שלכם ימשוך קונים?

 

רבים מהקונים ברשת עושים השוואת מחירים בחנויות פיזיות ומקוונות לפני שהם מבצעים קנייה. על מנת לוודא באופן קבוע האם המחיר המוצע על ידכם למוצר הוא סביר ואפילו נמוך ביחס למתחרים, יש להשתמש בממשק המשתמש של אמזון באפשרות 'התאמה של מחיר נמוך', המאפשרת לבעל העסק לעדכן כל העת את התמחור של המוצר בהתבסס על מחירי השוק למוצר.

 

סטנדרט השירות של אמזון

אמזון מכתיבה סטנדרט שירות מוגדר ברחבי העולם, על בסיסו היא מעריכה את התנהלות המוכר. כאשר השילוח ושירות הלקוחות נמצאים באחריות המוכר (כמו בשיטת המכירה של אמזון בישראל), המוכר יימדד על בסיס תפקודו בתחומים הבאים: עמידה בתנאי החזרות וביטולים, עמידה בזמני משלוח, שיעור פידבקים שליליים, טיפול יעיל בבקשות החזרה ובתלונות על מוצר, זמן מענה ללקוח, ועמידה בתנאי ביטול עסקה.

המשמעות של חריגה בדרישות השירות יכולה בשיעור מסוים להביא להשעיית החשבון או אף לסגירתו, ולכן חשוב לוודא עמידה עקבית ככל האפשר בסטדנרטים אלו, לטובת הלקוח ולטובת העסק.

 

התנהלות חשבונאית

כניסתה של אמזון לישראל מחייבת עסקים להידרש לסוגיה שרבים אינה מודעים לה בנוגע להתנהלות חשבונאית ועבודה נכונה מול רשויות המס.

ברכישה באתר, הלקוח למעשה משלם עבור המוצר לאמזון, בעוד שזו מעבירה במרוכז את התשלום לבעל העסק אחת לשבועיים בניכוי עמלת המכירה שלה.

לאמזון אין ישות עסקית חוקית בישראל ולכן היא לא משלמת את המע"מ שקיבלה מהלקוח. לכן, חובת דיווח המע"מ חלה על בעל העסק למרות שלא קיבל את הכסף באופן מיידי.

בנוסף, על בעל העסק להנפיק חשבונית מס ללקוח  בנוסף לקבלה, אותה הוא מקבל ישירות מאמזון בגין התשלום.

 

 

הבדלים בין דף מכירה במחשב לטלפון הנייד

בעולם הדיגיטלי החדש, נדרשת תשומת לב רבה לתצורות השונות של דפי המכירה בדסקטופ (המחשב) לעומת הטלפון הנייד.

באמזון למשל, דפי המכירה בפלטפורמות השונות נראים שונים מאד זה מזה, בין היתר בגודל התמונות, כמות התווים בטקסט, מבנה דף המכירה והסדר בו הפריטים הושנים בעמוד מופיעים. לכן, יש ליצור דף מכירה ייעודיהמותאם לפלטפורמה, ולהבין איזה מדיה מביאה לשיעורי המרה גבוהים יותר. לדוגמה - התמונה הראשית במחשב  היא תמונה מלבנית בעוד שבנייד היא ריבועית. במידה ומחליפים את התמונה הראשית, ניתן למדוד את התוצאות לאורך זמן ולראות איפה מתבצעות המרות טובות יותר, היכן יש מספר כניסות גדול יותר וכמובן, מהו היקף המכירות הכללי.

 

משלוחים וזמינות מלאי

הסטנדרט אותו הגדירה אמזון למשלוחים בישראל הוא זמן אספקה של עד 5 ימי עסקים.

אמזון שמה את שביעות רצון הלקוח מעל הכל, ולכן הדרישה היא להימנע ממצב בו משלוח מתעכב, או ממצב בו מוצר מופיע בזירה אך אינו זמין במלאי של הספק בפועל. מצב כזה עלול לייצר חווית שירות שלילית ללקוח שתרתיע אותו מלחזור ולרכוש באתר. תקלות בהקשר זה הם אחד הדברים שעלולים במקרים מסוימים להוביל להשעיה או אף לסגירת החשבון, ולכן חשובה מאוד היערכות מיטבית של העסק מבחינת זמינות המוצרים במלאי ושרשרת אספקה יעילה

 

תמונות בדף המכירה

התמונות התמונות הן החלק החשוב ביותר בדף המכירה, אפילו יותר מהמוצר עצמו.

 

בתהליך בניית האסטרטגיה השיווקית של מוצר מסוים, יש לבחון את הדרך שבה נציג אותו בתמונות וכיצד נוביל את הלקוח להבין שזהו המוצר הטוב ביותר עבורו אשר נותן מענה לכל בעיותיו. תפקידה של התמונה הראשית הוא לגרום ללקוח להיכנס לדף המכירה ולכן היא צריכה להיות בולטת, בהתחשב בסטנדרטים של אמזון אשר דורשים מהתמונה להיות על רקע לבן בלבד. התמונות המשניות תפקידן לספר את סיפור המוצר ולמכור את התועלות של המוצר באמצעות טקסט על התמונה.

 

מדריכים וטיפים נוספים:

 

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
בתור סוחר קיים יש פה הרבה מידע מטעה
מה הכוונה ביצירת עמוד למובייל ועמוד לדסקטופ? מדובר בדף אחד ובאמזון אין כיום כלים לחלוקה בין השניים, או כל כלי איי/בי טסטינג כזה או אחר. כנ"ל לעניין תמונות. אין תמונות למובייל ותמונות לדסקטופ. תמונה אחת. כתבתם גם לגבי הוספת טקסט ע"ג התמונה, דבר שעל פי התקנון אמזון לא מאשרת, וכו'. אני לא סוחר בארץ ולכן עניין המע"מ לא ידוע לי, אבל מה שנכתב בכתבה בהחלט תמוה. סוחרים אמורים להוציא מע"מ עם חשבונית אבל לא לקבל את המע"מ? אם לאמזון אין ישות בישראל היא לא מורשת לגבות מע"מ בנפרד. בקיצור, נעשה פה סלט.
ארז  |  14.12.19