אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית רמת גן בוחנת: איסור על פעילות קורקינטים שיתופיים בעיר

עיריית רמת גן בוחנת: איסור על פעילות קורקינטים שיתופיים בעיר

שלוש מפעילות קורקינט בעיר: בירד, ווינד ו-LIME. לדברי ראש העירייה, רמת גן סובלת ממחסור בשבילי אופניים - וגם ממטרד של קורקינטים הנעזבים ברחובות העיר. כרמל שאמה-הכהן עורך סקר בין התושבים כדי שיביעו דעתם בין השאר האם נכון להתנות השכרת קורקינט חשמלי במתן קסדת ראש יחד עם הקורקינט

18.11.2019, 08:42 | תומר הדר

אחרי שבתל אביב הוחלט להטיל על מפעילי הקורקינט השיתופי להתקין מספרי זיהוי, וגם להכביד את האכיפה, ברמת גן בוחנים סילוק מלא של מפעילי הקורקינט השיתופי. כך עולה מדברי ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן.

קראו עוד בכלכליסט

בכל הקשור בפעולת מפעילי הקורקינט השיתופי, רמת גן נחשבת למעין אוטונומיה. כיום, תל אביב, פתח תקווה, רמת גן וגבעתיים מאפשרות פעילות מפעילי קורקינט שיתופי, אך בעוד שבגבעתיים הוכרז על אימוץ כללי ההסדרה של עיריית תל אביב, רמת גן נמנעה עד כה מנקיטת עמדה כלשהי - וזאת למרות ששלוש מפעילות קורקינט -בירד, ווינד וגם LIME פועלות בשטחה.

קורקינט חשמלי בירד , צילום: ינאי מנחם קורקינט חשמלי בירד | צילום: ינאי מנחם קורקינט חשמלי בירד , צילום: ינאי מנחם

רמת גן אינה מפרסמת את נתוני השימוש, אך לפי מפעילי הקורקינט היא נחשבת לעיר השנייה בישראל בהיקף השימוש בקורקינטים השיתופיים.

לפי הודעת ראש העירייה שאמה-הכהן, בשבוע הבא תקיים העירייה דיון מיוחד בנושא הרכיבה על קורקינטים שיתופיים ברחובות העיר בשיתוף נציגי ארגוני בטיחות ונציגי

מפעילי הקורקינט השיתופי. לדבריו, רמת גן סובלת ממחסור בשבילי אופניים - וגם ממטרד של קורקינטים הנעזבים ברחובות העיר ויוצרים מפגע (רמת גן לא הסדירה את נושא החניות לקורקינט-בניגוד לתל אביב).

כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן

במסגרת זו פרסם שאמה-הכהן סקר לתושבי העיר ומבקש מהם: "האם נכון להתנות השכרת קורקינט חשמלי במתן קסדת ראש יחד עם הקורקינט ולהפסיק את הפעילות של החברות שלא יפעלו כך עד שימצאו פתרון טכנולוגי או תפעולי שיאפשר זאת (בפועל המשמעות היא סילוק כל החברות מהעיר) או לאפשר להם להמשיך לפעול תוך כדי שיתוף פעולה והפעלת לחץ למציאת פתרונות".

רק השבוע פרסמה הלמ"ס, נתונים אודות נפגעים בתאונות החושפים כי עד סוף ספטמבר 2019 תועדו בישראל 391 נפגעי תאונות קורקינט חשמלי ביחס ל 154 בתקופה המקבילה אשתקד. מתוכם 27 נפצעו קשה לעומת 12 פצועים קשה בשנה שעברה.

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
להוציא את כל הקורקינטים בכלל מחוץ לחוק
נהרגים כמו זבובים ולאף אחד לא מזיז, נהגי הקורקינטים וגם רוכבי האופניים החשמליים נוסעים נגד חוקי התנועה לא עוצרים ברמזורים מסכנים את עצמם או את נהגי כלי הרכב . הם משתחלים בסללום בין שורות של מכוניות , אין להם פחד הם עושים תרגילים בצמתים לעקיפת רמזורים עוברים מצד לצד על מעברי חצייה, לא מתחשבים כשרכב נמצא על נקודת המעבר הרוכבים לוקחים בכוח את זכות המעבר, נוסעים ללא תאורה בלילה גם בלילות חשוכים , הגורמים שהכי מסתכנים הם נהגי כלי הרכב כי גם אם מפעיל הקורקינט יעשה טעות ויתנגש ברכב יאשימו את הנהג של
מאור  |  18.11.19
לכל התגובות