אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

Mind the Tech TLV

יעל פאינרו: "תעשיית המדיה תהיה חייבת למצוא שיווי משקל חדש"

מנכ"לית Synamedia בישראל אמרה את הדברים בוועידת Mind The Tech TLV של כלכליסט ובנק לאומי. פאינרו: "תעשיית המדיה נמצאת במצב של חוסר שיווי משקל מבחינה כלכלית ותהיה חייבת להחזיר את חבילות התוכן המשולבות, להפחית את הפיראטיות ולמצוא מקורות הכנסה חדשים"

25.11.2019, 17:08 | אביאור אבו

"במלחמת הסטרימינג – מרוב עצים, לא רואים את היער", כך אמרה היום (ב') יעל פאינרו, מנכ"לית Synamedia בישראל, המספקת פתרונות אינטראקטיביים לטלוויזיה דיגיטלית, בוועידת Mind The Tech TLV של כלכליסט ובנק לאומי.

יעל פאינרו יעל פאינרו יעל פאינרו

פאינרו פתחה את דבריה ואמרה: "בספטמבר האחרון, 30 שנה אחרי שהופיעה על המרקע ויותר מ-20 שנה של שידורים חוזרים, נמכרו זכויות השידור הדיגיטליות של הסדרה סיינפלד לנטפליקס בעבור יותר מחצי מיליארד דולר. לשם השוואה, בפעם הקודמת שנמכרו זכויות השידור של סיינפלד הן היו שוות רק 130 מיליון דולר. אז מה קרה שהסדרה שווה היום יותר מפי 4 לנטפליקס? הסיבה קשורה לסדרות ותיקות אחרות שנטפליקס איבדה את הזכויות אליהן לאחרונה, כמו 'המשרד' ו'חברים', שנמכרו לשירותי סטרימינג חדשים".

"מרכיבי ההצלחה של נטפליקס אינם שונים מהותית מאלה שהביאו להצלחה של הטלוויזיה הרב ערוצית בעשור קודם" אמרה פאינרו, "בחירה של המשתמשים, פשטות השירות והשימוש ומחיר נוח. בארה"ב פעילים כיום מעל 200 שירותי סטרימינג וזה לפני השקתם של השירותים החדשים של דיסני, NBC ו-HBO. לשירותים אלה מצטרפים אלפי שירותי פיראטיות שמציעים פריטי תוכן בעבור סכום נמוך יותר, רק שהם לא משלמים על תוכן, הם גונבים אותו, ולכן ההחזר שלהם על ההשקעה מאוד גבוה".

"במקביל, משהו מדהים קורה בתעשייה" מתארת פאינרו, "ההשקעה בתוכן מקורי קפצה בצורה משמעותית בשנים האחרונות, כי החברות מבינות שההבדל בין שירות אחד לשני מיטשטש והתוכן הוא המלך. עם זאת, הן חייבות שיהיה להם כמות נכבדת של תוכן חיצוני כי יותר מ-50% מהתוכן הנצפה הוא לא תוכן מקורי. עכשיו אנחנו מבינים למה סיינפלד שווה לנטפליקס כל כך הרבה כסף".

פאינרו הוסיפה כי "התעשייה נמצאת במצב של חוסר שיווי משקל. עלויות תוכן גבוהות, הכנסות תחת לחץ מתחרות, פיראטיות גואה ולקוחות עם נאמנות נמוכה. סה״כ ההכנסות של תעשיית הוידאו מהלקוחות הסופיים מסתכמת בכ- 250 מיליארד דולר. הוצאות התוכן עולות על 200 מיליארד דולר, תוסיפו על זה הוצאות שיווק ותפעול שעולות וקיבלתם תעשייה שלא יכולה להמשיך לאורך שנים".

פאינרו מתארת את המרכיבים לחזרה לשיווי משקל: "ראשית, חזרתן של חבילות המשלבות שידורים חיים יחד עם תכנים לפי דרישה. זה בדיוק מה שמתחיל לקרות, הספקים הישנים מוסיפים שירותי סטרימינג מובילים לחבילות שלהם, מתפתחים מנועי חיפוש אחודים שמאפשרים לחפש תכנים הפזורים בשירותים שונים להם מנוי הלקוח".

"מרכיב נוסף בחזרה של התעשיה לשיווי משקל יהיה הורדת ההשפעה של הפיראטיות המסחרית שאוכלת את ההכנסות של השחקניות בתחום. לשם כך נדרשות טכנולוגיות וטכניקות מתחום הסייבר וכן טכנולוגיות AI and ML. קיימים יחסי חוסר שוויון לפיהם הפיראטים לא מחויבים לפעול לפי החוק והנלחמים בפיראטיות צריכים לעמוד במגבלות. לבסוף, מפעילות השירות גם יצטרכו לחפש לעצמן מקורות הכנסה חדשים כגון פרסומות המותאמות אישית לצופה".

פאינרו מסכמת ואומרת: "אנחנו נמצאים במצב של חוסר שיווי משקל בתעשיית המדיה מבחינה כלכלית ומבחינה של העקרונות הבסיסיים שמשפיעם על הצרכנים - בחירה, פשטות, ומחיר. הטכנולוגיה הינה הגורם שיאפשר את השינויים ואנחנו בסינמידיה עובדים עם השחקנים המובילים בתחום כדי לאפשר לכולנו להמשיך ליהנות מטלוויזיה מצוינת לעוד הרבה שנים. לא רק בלונדון, אלא בכל העולם".

תגיות