אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקראת המיזוג עם אאוטבריין: מזרחי טפחות ולאומי ישתתפו בהלוואת 250 מיליון דולר לטאבולה צילום: David Pexton

בלעדי לכלכליסט

לקראת המיזוג עם אאוטבריין: מזרחי טפחות ולאומי ישתתפו בהלוואת 250 מיליון דולר לטאבולה

חברת המלצות התוכן הישראלית נוטלת את ההלוואה מקבוצה של בנקים בראשות ג'יי.פי מורגן במסגרת המיזוג עם המתחרה אאוטבריין; כל אחד מהבנקים הישראליים ילווה לטאבולה 30 מיליון דולר; הקבוצה כוללת גם את HSBC וקרדיט סוויס

26.11.2019, 07:45 | גולן חזני

שני בנקים ישראלים — מזרחי־טפחות ולאומי — נכללים בקבוצה שתעניק הלוואה של 250 מיליון דולר לחברת המלצות התוכן טאבולה לקראת המיזוג עם מתחרתה אאוטבריין, שהוכרז בתחילת החודש שעבר, כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

ההלוואה מיועדת לתשלום לבעלי המניות של אאוטבריין, שצפויים לקבל לידיהם רבע מיליארד דולר ו־30% מהחברה הממוזגת. חלקו של כל אחד מהבנקים הישראלים בהלוואה יעמוד על 30 מיליון דולר. בנק לאומי יעמיד 20 מיליון דולר מהסכום באמצעות הבנק בישראל, שמנוהל על ידי מנכ"ל הקבוצה חנן פרידמן, ו־10 מיליון דולר נוספים יועמדו באמצעות השלוחה בארה"ב שמנוהלת על ידי אבנר מנדלסון. את הקבוצה מוביל בנק ג'יי.פי מורגן, שיעמיד 50 מיליון דולר. בנוסף, כלולים בקבוצה סיטי בנק ו־FIFTH THIRD, שיעמידו סכומים דומים; HSBC, שיעמיד 20 מיליון דולר; קרדיט סוויס, שחלקו יעמוד על 15 מיליון דולר; ובנק ליברטי שיממן 5 מיליון דולר מהסכום.

אדם סינגולדה, צילום: David Pexton אדם סינגולדה | צילום: David Pexton אדם סינגולדה, צילום: David Pexton

עסקת המיזוג בין שתי ענקיות המלצות התוכן נחתמה בתחילת אוקטובר. מגעים בין שתי החברות נערכו יותר מפעם אחת בעבר, אך הן לא הגיעו להסכם על תנאי המיזוג מאחר וכל חברה ביקשה להישאר דומיננטית. בהסכם הנוכחי תקבל טאבולה את הדומיננטיות והמנכ"ל, אדם סינגולדה, ישמש כמנכ"ל החברה המשותפת. ירון גלאי, מנכ"ל אאוטבריין שבשליטת קרן ויולה ישאר כיועץ במשך שנה לפחות.

העסקה טרם הושלמה וכפופה לאישורים רגולטוריים. שתי החברות רווחיות מזה חמש שנים כשהרווח הנקי של טבולה מוערך ב־50 מיליון דולר ושל אאוטבריין בכ־30 מיליון.

החברה המאוחדת תעסיק כ־2,250 עובדים, תפעל תחת המותג טאבולה שמהווה 62% ממצבת העובדים, בישראל מועסקים כ־900 עובדים בסך הכל, במרכזי הפיתוח של אאוטבריין בנתניה ושל טאבולה ברמת גן.

המיזוג אמור לסייע לשתי החברות לשפר את התחרות שלהן בשוק הפרסום הדיגיטלי מול גוגל ופייסבוק החולשות על כ־60% משוק הפרסום בארה"ב. הדירקטוריון המשותף יכלול נציגים משתי החברות עםן דומיננטיות לטבולה. אלדד מניב, נשיא וסמנכ"ל התפעול של טאבולה, ודיוויד קוסטמן, מנכ"ל משותף באאוטבריין ינהלו את האינטגרציה בין החברות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות