אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגבעתיים מתחילים להרגיש את השפעת הרכבת הקלה

בגבעתיים מתחילים להרגיש את השפעת הרכבת הקלה

לכלכליסט נודע כי מכרז להקמת חניון במתחם הסיטי נכשל פעמיים בתוך שנה. בעירייה בוחנים שימוש חלופי

26.11.2019, 06:50 | שלומית צור

תוכנית התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב נותנת אותותיה בכדאיות הכלכלית של חניונים. ל"כלכליסט" נודע כי מכרז להקמת חניון בן 600 מקומות חנייה במתחם הסיטי של גבעתיים נכשל בפעם השנייה, לאחר שמספר חברות בחנו אותו ומצאו כי התכנותו הכלכלית מוטלת בספק. על רקע זה בוחנת עיריית גבעתיים את ביטול החניון, שהיה אמור לקום בשיטת BOT (בנה-הפעל-העבר. באנגלית: Build-Operate-Transfer), ומימוש שתי חלופות אחרות למגרש.

קראו עוד בכלכליסט

ראש העיר גבעתיים רן קוניק ראש העיר גבעתיים רן קוניק ראש העיר גבעתיים רן קוניק

המגרש בבעלות העירייה, ממוקם מזרחית למגדל השחר, בין רחוב אריאל שרון בגבעתיים לרחוב תרע"ד ברמת גן, וכולל כיום בור בנייה. שנה האחרונה העירייה פרסמה מכרז פעמיים. בעירייה אישרו את כשלונם של שני המכרזים. לדבריהם, משיחות שערכו עם החברות המתעניינות - חלקן מהגדולות בתחום - עלה כי להערכתן הביקושים לחניון יהיו נמוכים. זאת בשל סמיכות המתחם למסוף ארלוזורוב, אליו יתחבר הקו האדום של הרכבת הקלה, ובשל העבודה שמדובר במרחק הליכה מקו המטרו העתידי M2.

 

הערכה נוספת היא כי מאחר והיתרי הבנייה לכלל הפרויקטים במתחם הסיטי הוצאו טרם כניסת תקני החנייה המופחתים לתוקף, הרי שכמות החניות בפרויקטים נבנים כיום, אינה מצויה בחוסר.

כזכור, מינהל התכנון אישר לפני מספר שנים תקני חנייה מופחתים משמעותית באלה שהיו נהוגים בתוכניות חדשות לתעסוקה. זאת במטרה לעודד עובדים לנטוש את הרכב הפרטי ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית. כתוצאה מכך יזמים ובעלי קרקע מיהרו להוציא היתרי בנייה לפרויקטים לפני 2017 - המועד בו תקני החנייה המופחתים נכנסו לתוקף. במידה והיתרי הבנייה שהונפקו למתחם הסיטי היו כוללים תקן חנייה מופחת, הדרישה לחניות היתה גבוהה יותר הן כיום והן בעתיד.

 

בנוסף הבהירו בעירייה כי יעוד המגרש כיום הוא חניון ומעליו שטח למבנה ציבור ושטחי מסחר. עם זאת העירייה בוחנת שתי חלופות: האחת היא פרסום מכרז חדש שבו מספר המקומות בחניון יופחת; החלופה השנייה היא הקמת מבני ציבור הכוללים גני ילדים ושטחי מסחר נלווים - מה שידרוש את מילוי הבור המצוי שם כיום.

מעיריית גבעתיים נמסר: "בימים אלו עורכת העירייה דיון מקצועי מחודש שבסיומו סביר שתתקבל ההחלטה לביטולו או להקטנתו המשמעותית של החניון. נראה שאנו עדים לתחילתו של עידן חדש בו ההיפרדות מהרכב הפרטי מתחילה, לצד דרישה גואה לתחבורה ציבורית איכותית".

תגיות

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
מדברים על קו מטרו כאילו זה עוד שנה שנתיים פועל כבר
מי מאמין לכך שהמדינה יכולה בו זמנית להקים מטרו, עוד 2 קווים של רכבת קלה בתל אביב, הרחבה משמעותית של רכבת קלה בירושלים, והשקעה כבדה ברכבת ישראל? קו רכבת מהיר מירושלים לא הספיקו עוד להשלים וחורגים בשנים שלמות בקרוב יורידו את הסבסוד לאוטובוסים אבל 150 מיליארד שקל למטרו כן יהיה?
אמיר  |  26.11.19
24.
ראש העיר צריך לאחד את העיר עם רמת גן
להבטיח שהוא מפתח שבילי אופניים ודרכי גישה נוחות לתחנת הרכבת הקלה, לתחנת רכבת סבידור לעזריאלי, מוריד הכל מהמדרכות ודואג ל1000 רכבים שיתופיים חשמליים ברחובות גבעתיים. עם המתחם שיש לו עכשיו, חותר טוב שיבנה מתחם של גני ילדים, מבנה ציבור, 5,000 מ"ר של משרדים ועוד 5,000 מ"ר של מגורים, עם לא יותר מ200 מקומות חנייה.
אסף  |  26.11.19
לכל התגובות