אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרטנר: צניחה של 73% ברווחי הרבעון; גייסה 35 אלף מנויים בסלולר ו-16 אלף בטלוויזיה צילום: יריב כץ

פרטנר: צניחה של 73% ברווחי הרבעון; גייסה 35 אלף מנויים בסלולר ו-16 אלף בטלוויזיה

הרווח הנקי הסתכם ברבעון השלישי ב-7 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות שמרו על יציבות והסתכמו ברבעון ב-825 מיליון שקל; לחברה 2.65 מיליון מנויי סלולר ו-183 אלף מנויי טלוויזה

26.11.2019, 10:02 | אביאור אבו

חברת פרטנררשמה ברבעון השלישי של 2019 רווח של 7 מיליון שקל, לעומת רווח של 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ירידה של 73%,  ורווח של 3 מיליון שקל ברבעון הקודם. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-26 מיליון שקל, לעומת 48 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 46%, עקב אימוץ התקן החשבונאי IFRS 16.

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות פרטנר עמדו על 825 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 822 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, צילום: יריב כץ איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר | צילום: יריב כץ איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, צילום: יריב כץ

ההכנסות ממגזר הסלולר ירדו ב-2% והסתכמו ב-608 מיליון שקל, לעומת 619 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות המגזר הנייח (טלוויזיה ואינטרנט) עלו ב-5% והסתכמו ב-258 מיליון שקל, בהשוואה ל-245 מיליון שקל ברבעון אשתקד. היקף מכירות הציוד הסתכם ב-167 מיליון שקל, בדומה לרבעון מקביל.

ה-EBITDA רשם עלייה של 12% והסתכם ב-225 מיליון שקל, בהשוואה ל-201 מיליון שקל ברבעון אשתקד. את השיפור ניתן לזקוף לאימוץ התקן החשבונאי IFRS16 שתרם לעלייה של 39 מיליון שקל.

החוב נטו של החברה מציג ירידה ועמד על 956 מיליון שקל, בהשוואה ל-965 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתחילת אוגוסט חברת דירוג האשראי מעלות S&P הותירה את דירוג החוב של פרטנר על ilA+ אך עדכנה את התחזית לשלילית.

כמו כן, החברה הציגה תזרים מזמנים חיובי שהסתכם ב-13 מיליון שקל, לעומת 70 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 81%. התזרים הושפע מעלייה של 49% בהשקעות שהסתכמו ברבעון השני ב-174 מיליון שקל (לעומת 117 מיליון שקל ברבעון המקביל). רוב ההשקעות ווסתו לפרויקט פריסת הסיבים האופטיים של החברה, שנגישים כיום ל-540 אלף משקי בית, המשקפים כ-28% ממשקי הבית במדינה.

צמיחה במנויי הטלוויזיה והסלולר

בתחום הסלולר פרטנר הציגה עלייה של 35 אלף מנויים, כך שמצבת הלקוחות הסתכמה ב-2.65 מיליון. מדובר בהאצת בקצב גיוס המנויים שכן רבעון קודם איבדה פרטנר 4,000 מנוים וברבעון המקביל הוסיפה 8,000.

פרטנר נותרת עם נתח שוק של 25%, השני בגודלו לאחר סלקום. שיעור הנטישה עמד על 7.7%, לעומת 8% ברבעון השלישי אשתקד - הנמוך ביותר זה 8 שנים. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה על 59 שקל, ירידה של שקל לעומת רבעון מקביל.

בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, פרטנר ממשיכה לצמוח במספר המנויים, וברבעון השלישי צירפה 16 אלף לקוחות חדשים. מדובר על האטה בקצב ההצטרפות שכן בשני רבעונים קודמים הצטרפו לשירות הטלוויזיה 19 אלף מנויים חדשים ברבעון, וברבעון מקביל הצטרפו 23 אלף מנויים. מצבת המנויים של פרטנר בתחום הטלוויזיה נכון להיום עומדת על 183 אלף. כמו כן, פרטנר לא מציגה נתונים על כמות המנויים בתחום האינטרנט.

מניית פרטנר נחלשה מתחילת השנה בכ-16%, ומשקפת לחברה שווי של כ-2.5 מיליארד שקל.

תגיות