צילום: ג'וני בעהם
בכיר בקבוצת ברצלונה: הכדורגל לא צריך הרבה המצאות - הוא צריך פתרונות
חאבייר סוברינו, האחראי לאסטרטגיה וחדשנות בברצלונה, דיבר בוועידת החדשנות הבינלאומית השנייה בספורט וטק של Colosseum Sport: "יש פוטנציאל עצום עבור חברות להגיע לכדורגל ולהטמיע אחריות חברתית"
26.11.2019, 14:34 | אוריאל דסקל
חאבייר סוברינו, האחראי לאסטרטגיה וחדשנות בברצלונה, דיבר השבוע בבורסה לניירות ערך בתל אביב בוועידת החדשנות הבינלאומית השנייה בספורט וטק (Sports Tech Nation 2019) של Colosseum Sport, על מה שהמועדון מחפש מסטארטאפים ויזמים.
את דבריו אפשר לסכם בפסקה אחת: "הרבה מאוד חברות פנו אלינו בברצלונה. סטארט-אפים, חברות טכנולוגיה וכו'. מה שאני יכול להגיע לכם זה: תחשבו על האתגרים שיש לתעשייה. אל תציגו לנו טכנולוגיות, תציגו לנו פתרונות. אנחנו לא צריכים טכנולוגיות לשם הטכנולוגיה. אנחנו צריכים פתרונות. אתם תקבלו תשומת לב אם הטכנולוגיה שלכם עוזרת לנו באתגר שאנחנו עומדים מולו. ולכן צריך לדעת לעומק מה האתגרים שלנו....אם יש לכם טכנולוגיה טובה ומוצר נהדר אבל הוא לא פותר לנו בעיות - אז זה לא משהו שאנחנו מעוניינים בו".
למה סוברינו התכוון? הוא פירט: "אנחנו צריכים שהשחקנים שלנו יהיו בכושר הכי טוב כדי להתחרות... אנחנו תמיד אומרים ההצלחה לא מובטחת אבל אנחנו תמיד יכולים להיות בפוזיציה להצלחה. בשביל זה צריך את השחקנים ברמה הכי טובה שלהם. אז הצרכים שלנו קשורים לבריאות של השחקנים ולביצועים שלהם. אנחנו לא יודעים הכל ולכן אנחנו צריכים פתרונות בנושאים הללו. ודרך אגב, מה שעוזר לשחקן שלנו - זה יכול לעבוד לכל שחקן בעולם, לכל אתלט בעולם, לכל אדם ספורטאי חובבן. אז יש כאן פוטנציאל ענק".
סוברינו הוסיף: "אנחנו צריכים שהאוהדים שלנו גם יקבלו פתרונות. אנחנו צריכים להיות מודעים לחלוטין מה הסיטואציה המלאה של האוהד באצטדיון. יש לנו דברים שאנחנו חייבים לדאוג להם שמעורבים בטבעיות בתעשיה שלנו. יש הרבה אתגרים בנושא הזה".
כמו כן, סוברינו הדגיש את עניין הקַיָּמוּת, "כמועדון אנחנו צריכים להיות בר-קיימה - חברתית, סביבתית וכלכלית. ויש פוטנציאל עצום עבור חברות להגיע לכדורגל ולהטמיע אחריות חברתית. החסות המסורתית מתה. או שאתה מוכן כמועדון להכניס את האסטרטגיה שלך עם אסטרטגיה של חברה או שזה לא מחזיק מעמד".
סוברינו הוסיף עבור היזמים והחברות הרבות שהיו בוועידה: "צריך לחשוב על הצרכים שהכדורגל ממלא. הוא מספק תחושת שייכות והוא מהווה בידור. ידע זה הבסיס לכל חדשנות, אנחנו גם מנסים למנף את הידע שיש במועדון כדי להפוך אותו לדבר נוסף שהכדורגל יכול לספק. דרך כדורגל, דרך ספורט, אפשר להשפיע על סקטורים רבים. יש לזה פוטנציאל גדול לעשות שינוי, לייצר אימפקט אמיתי".
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה