אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על מסכמת רבעון: תנועת הנוסעים גדלה, הוצאות המימון פגעו בשורת הרווח

אל על מסכמת רבעון: תנועת הנוסעים גדלה, הוצאות המימון פגעו בשורת הרווח

רווחי חברת התעופה ירדו ב-36% ל-26 מיליון דולר, הוצאות המימון קפצו ל-22 מיליון דולר; בצד החיובי - החברה רשמה עלייה של 6.5% בתנועת הנוסעים ברבעון, מחיר הדלק הסילוני ירד ב-7% בהשוואה לרבעון המקביל, המכירות אונליין צמחו ב-38% ל-108 מיליון דולר

27.11.2019, 09:08 | מיקי גרינפלד

חברת התעופה אל על מסכמת רבעון עם ירידה חזקה בשורת הרווח, בעיקר בשל העלייה בהוצאות המימון ובהוצאות ההנהלה. בצד החיובי, אל על מציגה עלייה של 8% בהיצע המושבים ועלייה של כ- 6.5% בתנועת הנוסעים בחודשים יולי-ספטמבר.

הכנסות אל על ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו ב-647.1 מיליון דולר, לעומת 641.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 1%. הוצאות ההפעלה עמדו על 505 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל, אז עמדו ההוצאות על 504 מיליון דולר.

הוצאות המכירה והשיווק ירדו ל-50.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-55.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. מנגד, הוצאות ההנהלה וכלליות טיפסו ל-39.5 מיליון דולר, לעומת 30 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ירד ל-57.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-61.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הירידה ברווח התפעולי, לצד זינוק של 160% בהוצאות המימון (מ-8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-22.3 מיליון דולר ברבעון המדווח) פגעו בשורה התחתונה של אל על – חברת התעופה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 26.8 מיליון דולר, לעומת 41.6 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה קודמת, ירידה של 36%.

מחיר הדלק הסילוני ירד ברבעון ב-11% בהשוואה לרבעון המקביל לפני פעולות הגידור – הירידה כולל פעולות הגידור עמדה על 7%. שיעור הוצאות הדלק מההכנסות ירד ל-21%, מול 23% ברבעון המקביל.

המכירות באמצעות האינטרנט והמובייל צמחו ב-38% בהשוואה לתקופה המקבילה (כולל מכירת חבילות, שירותים נוספים ושדרוגים) והן הסתכמו ב-108 מיליון דולר. המכירות באמצעות המובייל בלבד טיפסו ב-71% בהשוואה לרבעון המקביל, כמות הכרטיסים שנמכרה באתר האינטרנט של אל על עלתה ב-37%.

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין
מנכ"ל אל על גונן אוסישקין צילום: עמית שעל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
אלעל מפטרת 160 דיילים
כל שנה אל על מפטרת בממוצע 150 דיילים עם נסיון ורצון לעבוד ועם וותק של 5 שנים , שלא עולים לחברה שקל אחד , ומגייסת אותו מספר דיילים חדשים שעלות הכשרתם ומקצועיותם מוטלת בספק . בזבוז אסטרונומי של כספים , ומערך של עובדים שכל עבודתם להכשיר מדי שנה דיילים חדשים . ללא שימור של הידע הארגוני ורמת מקצועיות הגבוהה . ככה נראת החברה אז מה הפלא
אבי רון  |  28.11.19
11.
משכורות מוגזמות לטייסים
קשה להתחרות כאשר משלמים משכורות מוגזמות של 100 אלף שקל בחודש לטייס. בסופו של דבר טייס זה נהג אוטובוס אוירי. נהג אוטובוס קרקעי מקבל 42 שקל לשעה, כ 7-8 אלף לחודש. אז נגיד שטייס אוטובוס אוירי יקבל קצת יותר מנהג אוטובוס קרקעי, אבל בוודאי לא 100 אלף. אם לא יבצעו תספורת במשכורות המוגזמות למניה יהיה קשה להתאושש.
dw  |  27.11.19
לכל התגובות