אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על מסכמת רבעון: תנועת הנוסעים גדלה, הוצאות המימון פגעו בשורת הרווח

אל על מסכמת רבעון: תנועת הנוסעים גדלה, הוצאות המימון פגעו בשורת הרווח

רווחי חברת התעופה ירדו ב-36% ל-26 מיליון דולר, הוצאות המימון קפצו ל-22 מיליון דולר; בצד החיובי - החברה רשמה עלייה של 6.5% בתנועת הנוסעים ברבעון, מחיר הדלק הסילוני ירד ב-7% בהשוואה לרבעון המקביל, המכירות אונליין צמחו ב-38% ל-108 מיליון דולר

27.11.2019, 09:08 | מיקי גרינפלד

חברת התעופה אל על מסכמת רבעון עם ירידה חזקה בשורת הרווח, בעיקר בשל העלייה בהוצאות המימון ובהוצאות ההנהלה. בצד החיובי, אל על מציגה עלייה של 8% בהיצע המושבים ועלייה של כ- 6.5% בתנועת הנוסעים בחודשים יולי-ספטמבר.

הכנסות אל על ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו ב-647.1 מיליון דולר, לעומת 641.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 1%. הוצאות ההפעלה עמדו על 505 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל, אז עמדו ההוצאות על 504 מיליון דולר.

הוצאות המכירה והשיווק ירדו ל-50.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-55.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. מנגד, הוצאות ההנהלה וכלליות טיפסו ל-39.5 מיליון דולר, לעומת 30 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ירד ל-57.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-61.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הירידה ברווח התפעולי, לצד זינוק של 160% בהוצאות המימון (מ-8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-22.3 מיליון דולר ברבעון המדווח) פגעו בשורה התחתונה של אל על – חברת התעופה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 26.8 מיליון דולר, לעומת 41.6 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה קודמת, ירידה של 36%.

מחיר הדלק הסילוני ירד ברבעון ב-11% בהשוואה לרבעון המקביל לפני פעולות הגידור – הירידה כולל פעולות הגידור עמדה על 7%. שיעור הוצאות הדלק מההכנסות ירד ל-21%, מול 23% ברבעון המקביל.

המכירות באמצעות האינטרנט והמובייל צמחו ב-38% בהשוואה לתקופה המקבילה (כולל מכירת חבילות, שירותים נוספים ושדרוגים) והן הסתכמו ב-108 מיליון דולר. המכירות באמצעות המובייל בלבד טיפסו ב-71% בהשוואה לרבעון המקביל, כמות הכרטיסים שנמכרה באתר האינטרנט של אל על עלתה ב-37%.

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין
מנכ"ל אל על גונן אוסישקין צילום: עמית שעל

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
אלעל מפטרת 160 דיילים
כל שנה אל על מפטרת בממוצע 150 דיילים עם נסיון ורצון לעבוד ועם וותק של 5 שנים , שלא עולים לחברה שקל אחד , ומגייסת אותו מספר דיילים חדשים שעלות הכשרתם ומקצועיותם מוטלת בספק . בזבוז אסטרונומי של כספים , ומערך של עובדים שכל עבודתם להכשיר מדי שנה דיילים חדשים . ללא שימור של הידע הארגוני ורמת מקצועיות הגבוהה . ככה נראת החברה אז מה הפלא
אבי רון  |  28.11.19
11.
משכורות מוגזמות לטייסים
קשה להתחרות כאשר משלמים משכורות מוגזמות של 100 אלף שקל בחודש לטייס. בסופו של דבר טייס זה נהג אוטובוס אוירי. נהג אוטובוס קרקעי מקבל 42 שקל לשעה, כ 7-8 אלף לחודש. אז נגיד שטייס אוטובוס אוירי יקבל קצת יותר מנהג אוטובוס קרקעי, אבל בוודאי לא 100 אלף. אם לא יבצעו תספורת במשכורות המוגזמות למניה יהיה קשה להתאושש.
dw  |  27.11.19
לכל התגובות