אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יום אחרי שנכנסה לבורסה: יוחננוף הציגה ירידה של 9.3% ברווח צילום: צפריר אביוב

יום אחרי שנכנסה לבורסה: יוחננוף הציגה ירידה של 9.3% ברווח

רשת המרכולים סיכמה את הרבעון השלישי של 2019 עם רווח נקי של 17.7 מיליון שקל, נמוך מהרבעון המקביל בעיקר בשל יישום תקן חשבונאי חדש; המכירות עלו ב-19.3% ל-765.7 מיליון שקל

28.11.2019, 16:46 | נורית קדוש

רשת יוחננוף פירסמה היום (ה') את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2019, יממה לאחר שהחלה להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

קראו עוד בכלכליסט

רשת המרכולים הציגה עלייה במכירות הרבעון, לצד ירידה ברווח הנקי בעקבות יישום תקן חשבונאי חדש. פתיחת שלוש חנויות חדשות במהלך 2018, הובילה לעלייה של 19.3% במכירות ביחס לרבעון השלישי של השנה הקודמת, והן הסתכמו ב-765.7 מיליון שקל.

איתן יוחננוף, מבעלי השליטה ומנכ"ל הרשת, צילום: עמית שעל איתן יוחננוף, מבעלי השליטה ומנכ"ל הרשת | צילום: עמית שעל איתן יוחננוף, מבעלי השליטה ומנכ"ל הרשת, צילום: עמית שעל

העלייה במכירות באה לידי ביטוי גם בשורת הרווח הגולמי שצמח ב-24.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-185.8 מיליון שקל.

למרות שבשנה שעברה קיבלה יוחננוף הנחות מוגדלות מספקים בעקבות פתיחת החנויות, הצליחה הרשת להציג עלייה ברווחיות הגולמית שעמדה ברבעון החולף על 24.3% לעומת 23.3% בתקופה המקביל אשתקד.

החברה התמודדה עם עלייה של 20.1% בהוצאות מכירה ושיווק שהסתכמו ברבעון ב-136 מיליון שקל ועם עלייה של 44% בהוצאות הנהלה וכלליות שהסתכמו ב-9.7 מיליון שקל.

על אף העלייה בהוצאות, הציגה יוחננוף עלייה ברווח התפעולי שעמד על 39.8 מיליון שקל ושיקף רווחיות תפעולית בגובה 5.2% מהמכירות לעומת 4.53% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי נחלש ב-9.3% לעומת הרבעון המקביל, בעיקר בשל יישום התקן החשבונאי החדש IFRS16 ועמד על 17.7 מיליון שקל.

הרשת המונה 26 סניפים, גייסה חצי מיליארד שקל לפי שווי של 1.85 מיליארד שקל לפני הכסף, והחלה להיסחר בבורסה אתמול בשווי של 2.35 מיליארד שקל. הביקושים בשלב הציבורי עמדו על 440 מיליון שקל, כך שכל משקיע קיבל 8.5% בלבד מההזמנות, שהגיעו ל־38 מיליון שקל.

סניף של יוחננוף בצומת ביל"ו, צילום: צפריר אביוב סניף של יוחננוף בצומת ביל"ו | צילום: צפריר אביוב סניף של יוחננוף בצומת ביל"ו, צילום: צפריר אביוב

בשלב המוסדי, שבמסגרתו גויסו 460 מיליון שקל, עמדו הביקושים על 1.5 מיליארד שקל. יוחננוף היא רשת הקמעונאות השלישית בגודלה בבורסה אחרי שופרסל עם שווי שוק של 5.7 מיליארד שקל, ורמי לוי שיווק השקמה ששוי השוק שלה 2.8 מיליארד שקל.

חלקה של משפחת יוחננוף בחברה מוחזק על ידי אבי המשפחה מרדכי יוחננוף שמכהן כיו"ר ומחזיק ב-29.9%, איתן המכהן כמנכ"ל ודירקטור ומחזיק ב-18.89% והאחיות חלי ושרית המחזיקות 14.96% כל אחת. שרית מכהנת כמשנה למנכ"ל ודירקטורית.

אתמול דיווחה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 100 מיליון שקל, בהתאם למידע שנמסר בתשקיף שפרסמה לפני ההנפקה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות