אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרסו מוטורוס: מספר המכוניות שנמכרו ירד בשליש, הרווח הנקי קרס ב-42% צילום: Christian Colmenero Martín / Zona IV Producciones

קרסו מוטורוס: מספר המכוניות שנמכרו ירד בשליש, הרווח הנקי קרס ב-42%

יבואנית הרכב מסכמת את הרבעון השלישי עם ירידה של 5.5% בהכנסות, בהובלת מגזר מכירות כלי הרכב. התחזקות השקל הביאה לשיפור בשיעורי הרווח הגולמי והתפעולי, אך היא גם גררה פגיעה קשה בשורת הרווח הנקי

30.11.2019, 17:19 | אורי גלאור

קרסו מוטורוס, יבואנית מותגי הרכב ניסאן, רנו, דאצ'יה ואינפיניטי מסכמת את הרבעון השלישי של השנה ואת תשעת החודשים הראשונים של 2019 בצניחה במכירות הרכבים, ובירידה בנתח השוק, שהובילה לקריסה ברווח הנקי ברבעון ולירידה קלה ברווח הנקי מתחילת השנה.

קראו עוד בכלכליסט

מהדו"חות הכספיים שפרסמה החברה שלשום (ה') לאחר תום המסחר עולה כי מספר הרכבים שמכרה ברבעון השלישי הסתכם ב-5,338 בלבד – ירידה של 29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הירידה התרחשה בכל המותגים של החברה. מספר המכוניות מתוצרת ניסאן שמכרה קרסו מוטורוס ירד ב-31%. ירידה של 26% נרשמה בקרב הרכבים מסוג רנו. המכירות של דאצ'יה ירדו ב-31% ומותג היוקרה אינפינטי מכר 60 מכוניות בלבד בתקופה הזו – צניחה של 42% בהשוואה לרבעון השלישי של 2018. הירידה במכירות כלל המותגים בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמה ב-20.4%, כאשר קרסו מוטורוס מוכרת 19.6 אלף רכבים – נתון שמעמיד את נתח השוק שלה על 9.1%, בעוד שאת 2018 סיימה החברה עם שיא בדמות נתח שוק של 11.9%.

בהתאם לכך, הכנסות החברה ברבעון הנוכחי ירדו ב-5.5% והסתכמו ב-961 מיליון שקל. לירידה אחראי מגזר מכירות כלי הרכב, שמהווה את עיקר פעילות החברה, שהכנסותיו ירדו ב-17% ל-585 מיליון שקל, בשעה שההכנסות ממגזר הליסינג עלו ב-22.6% ל-270 מיליון שקל, וההכנסות ממגזר השירותים עלו ב-14.6% והסתכמו ב-104.2 מיליון שקל.

דאצ דאצ'יה סנדרו | צילום: אודי עציון דאצ

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות החברה ירדו ב-6.2% והסתכמו ב-3.1 מיליארד שקל. המגמה בתקופה זו דומה למגמה ברבעון. הכנסות מגזר הרכב ירדו ב-14% ל-2 מיליארד שקל, בעוד ההכנסות ממגזר הליסינג עלו ב14.3% והסתכמו ב-752 מיליון שקל, בעיקר הודות לגידול בצי הרכב שמשמש לעסקאות ליסינג. ההכנסות של מגזר השירותים הסתכמו ב-303 מיליון שקל – עלייה של 12% - בזכות עלייה במספר כלי הרכב שמכרה החברה בשנים קודמות.

הרווח הנקי ברבעון קרס ב-42% והסתכם ב-18 מיליון שקל. מדובר בתוצאה חלשה גם ביחס לרווח הנקי שנרשם ברבעונים הקודמים השנה. עם זאת, שיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית עלו, בעיקר בשל היחלשות היורו והדולר מול השקל. החברה נוהגת לגדר את החשיפה שלה למטבעות האלו, מה שמשפיע לרעה גם על הוצאות המימון בשל הפסדים מהפרשי שער ונגזרים פיננסיים – דבר ששוחק את הרווח הנקי חרף השיפור בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית. כך, למשל, ברבעון הנוכחי קרסו הפסידה 33 מיליון שקל נטו כתוצאה מהפרשי שער ונגזרים פיננסיים, בעוד שברבעון המקביל היא הרוויחה 3.8 מיליון שקל.

אינפיניטי, צילום: יח"צ אינפיניטי | צילום: יח"צ אינפיניטי, צילום: יח"צ

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיכמה החברה עם ירידה של 2.2% ברווח הנקי חל-94.4 מיליון שקל. גם בתקופה זו נרשמו התפתחויות דומות בכל הנוגע לשיעורי הרווחיות התפעולית והגולמית, שהשתפרו בזכות יחסי המטבעות, תוך שהם מנפחים את סעיף ההוצאות של הפרשי השער והנגזרים הפיננסיים. בעקבות זאת, רשמה החברה בסעיף זה הפסד של 53.2 מיליון שקל, בעוד שבתקופה המקבילה ב-2018 נרשמו רווחים של 11.7 מיליון שקל. בתקופת הדו"ח היורו נחלש מול השקל ב-11.7% והדולר נחלש ב-7.1%, בעוד שבתקופה המקבילה ב-2018 היורו התחזק ב-1.5% והדולר ב-4.6%.  השיפור ברווחיות הגולמית עקב הירידה בשער החליפין מגיעה לרוב בטווח ארוך יותר מאשר הפגיעה בטווח הקצר כתוצאה מהוצאות הפרשי השער אשר מגדילים את סעיף הוצאות המימון בטווח המיידי.

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנחנו מסכמים את הרבעון השלישי ואת תשעת החודשים הראשונים של 2019 עם שיפור משמעותי ברווח וברווחיות במגזר מכירות כלי רכב חדשים, זאת בין היתר לאור שינויים בתמהיל המכירות והשפעות מט"ח חיוביות. גם במגזר הליסינג אנחנו מציגים היום מגמה חיובית, עם גידול במכירות ועלייה ברווחים, הן ברבעון והן בתשעת החודשים. השורה התחתונה ברבעון ובתקופה הושפעה לשלילה באופן ניכר מהפסדים הנובעים מנגזרים פיננסיים ומהפרשי שער, בעיקר לאור היחלשות היורו ברבעון ובתקופה. ועם זאת, כיבואנית הרוכשת את המלאי שלה ביורו, הרי שהחלשות המטבע, המתבטאת בטווח הקצר בהפסדים מהפרשי שער ונגזרים, עשויה לתרום בהמשך לשיפור ברווחיות הקבוצה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
על הגיר הדפוק שהיה להם
al4 שהותקן במשך עשור ויותר , נכתב הרבה. האדם הלא הממוצע שמבין טיפה,יודע שהיצרן טעה ותכחש ללקוח. על זה אין מחילה. כל מי שקונה רכב צרפתי צריך לדעת שאין לקיחת אחריות עוד מדלת המפעלים. והמשווק הגזלן קרסו בישראל, מחמיר את הבעיה בחזירות וברשעות שלו.
יוסי  |  02.12.19
19.
שרות מחפיר
רכשתי רכב בלמעלה מ-200 א' שח. במהלך העיסקה, לא קיבלתי שרות טוב, כיאה ללקוח נניח טוב, אלא שרות מחפיר. לצערי, לאחר שסיימתי את הליך הרכישה, התנהגו אליי: אנו מחזיקים בכסף שלך....אתה בידיים שלנו... במקום להפנים שאני לקוח בעל פוטנציאל, "דפקו" אותי. וזה כאשר הרכב שקניתי, פשוט מצויין איך לא יפסידו ???
עזרא  |  01.12.19
לכל התגובות