אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פחיות שימורים במזוודה: הרגלי טיסות העבודה של ההייטקיסטים נחשפים צילום: לונלי פלאנט

פחיות שימורים במזוודה: הרגלי טיסות העבודה של ההייטקיסטים נחשפים

משך הזמן הממוצע של טיסת עבודה הוא חמישה ימים והיעד המוביל הוא ארה"ב; באילו חברות דואגים לבני הזוג שנשארים בארץ ומהם החזרים הכספיים ההזויים ביותר שביקשו הייטקיסטים על הוצאות במהלך נסיעה

01.12.2019, 18:05 | מעין מנלה
עובד הייטק ישראלי ממוצע שוהה בחו"ל בממוצע כ-5 ימים בכל נסיעה, היעד המוביל עבורם הוא ארה"ב בה היעדים המבוקשים הם קליפורניה, איזור סיאטל וניו יורק, ולאחר מכן ברשימה נמצאים יעדים במערב אירופה – בעיקר אנגליה ומזרח אירופה, כך לפי נתונים של חברת הטרוול-טק Ginger שפיתחה אפליקציה לניהול נסיעות עובדים לחו"ל.

קראו עוד בכלכליסט

"70% מהנסיעות העסקיות של ההייטקיסט הישראלי הממוצע מוארכות לנסיעות פרטיות לעוד שלושה ימים – בדרך כלל בסופי שבוע", אומרת אושרת בן משה, מנכ"לית ומייסדת ג'ינג'ר. כמו כן, ב-20% מנסיעות העבודה הנוסעים נזקקו לטיפול רפואי וזאת בנוסף למקרי החירום.

בכל הנוגע להחזרים כספיים על הוצאות במהלך נסיעות לחו"ל כמה הייטקיסטים ישראלים הצליחו להפגין יצירתיות מרשימה. אנה יחזקאל, מנהלת נסיעות גלובאלית באופרטיב מספרת למשל כי בתוך נסיעה שגרתית אחת עובד הגיש קבלות עבור קומקום, מטריה, טלפון ואוזניות ביחס עם ההחזרים הרגילים. מתוך הרשימה אגב, רק המטריה אושרה מכיוון שזה הפריט היחיד אותו החשיבה החברה כהכרחי.

טיסת העסקים הממוצעת של הייטיקיסטים היא לחמישה ימים, צילום: גטי אימג טיסת העסקים הממוצעת של הייטיקיסטים היא לחמישה ימים | צילום: גטי אימג'ס טיסת העסקים הממוצעת של הייטיקיסטים היא לחמישה ימים, צילום: גטי אימג

ויקטוריה אפשטיין, מנהלת הנסיעות הגלובאלית של AppsFlyer אומרת כי בקשות ההחזרים הכי לא שגרתיות בהן נתקלה כללו מייבש שיער ובקשת החזר על עיסוי. מתאמת הנסיעות בפלקס ישראל, מזי בכר, מספרת על בקשות החזר על שוקולדים מובחרים ועל מקרה אחד בו עובד בחברת הייטק הגיש בקשה להחזר תשלום עבור משקל עודף של מזוודה אשר כללה בעיקר פחיות שימורים מכל מני סוגים.

אשרת בן משה מייסדת Ginger, צילום: סיון שאשא אשרת בן משה מייסדת Ginger | צילום: סיון שאשא אשרת בן משה מייסדת Ginger, צילום: סיון שאשא

יחזקאל משתפת גם ב'מידע פנים' שיעזור למי שזקוק למרווח נוסף ברגליים. "במטוסי בואינג 737 סוד שמור הוא שבשורה 21 יש מרווח אקסטרא לרגליים. במטוס איירבאס של סוויס ניתן בתוספת של 100 דולר לשריין מקום בשורה 23 מושב עם מקום לרגליים, ממש תא כמו בעסקים". לגבי ביטוח, בן משה נותנת טיפ למי שנוסע לנסיעת עסקים ומתכוון לרכוב על אופניים, סגוויי או אפילו לאמות בתוך העיר. "הרבה אנשים חושבים שכיסוי לספורט אתגרי מיועד רק אם נוסעים לטפס על הקילימנג'רט או לעשות בנג'י אבל המציאות רחוקה מכך".

 

בייביסיטר ומוקד טכנאים - ההטבות לנשארים בארץ

בזמן שהעובדים בהייטק נוסעים לחו"ל לעסקים ואף מאריכים את השהות לקצת בילויים, בני הזוג והמשפחות שלהם נשארים בארץ. יש חברות (מעטות) שדואגות גם לאותם בני משפחה שצריכים להמשיך בשיגרה בזמן שאחד מהם נמצא בחו"ל. משירותי בייביסיטר, דרך מוקד הזמנת טכנאי ועד שובר מסאז' להמתקת היעדרות בן או בת הזוג, בחלק מחברות ההייטק מפנקים את מי שצריך להישאר בבית.

"חברת ההייטק אפלייד מטיריאלס ישראל מעסיקה למעלה מ- 1,600 עובדים כאשר כמעט כל לקוחות החברה פרוסים ברחבי העולם ועל כן עובדי אפלייד מרבים בנסיעות לחו"ל כחלק מההכשרה, לצורך פגישות עבודה, תמיכה בלקוחות ועוד. רק בשנה האחרונה טסו עובדי החברה כ-3,600 פעמים. דבר זה מותיר את בן /בת הזוג כמי שעליו/ה לטפל בילדים ובתחזוקת הבית. מתוך ההבנה לרגישות ולעומס שנוצר כשאחד מבני הזוג לא נמצא, החברה מעניקה הטבות שונות שייקלו על מי שנשאר בארץ. בין ההטבות שאנו מעניקים לעובדים: מוקד לזימון טכנאי הזמין 24 שעות עבור משפחת העובד - המוקד נועד למקרים של תקלות חירום בתחומים כמו חשמל, מיזוג, פריצת מנעולים ובעיות אינסטלציה קלה. הגעת הטכנאי היא מיידית – 4 שעות מרגע הקריאה. בנוסף, משפחות העובד/ת זכאיות להחזרים על הוצאות שמרטפות (בייביסיטר) בעת שהות אחד מבני הזוג בחו"ל. החזר הוצאות "שמרטף", מתבסס על הצהרת העובד בהתאם לנוהל נהוג בחברה", אומרת רחל פישביין קליינר, סמנכ"לית משאבי אנוש באפלייד מטיריאלס.

בחברת בדיקות התוכנה קווליטסט שמעסיקה 1,500 עובדים בישראל מספקים גם כן מגוון הטבות לבני/בנות זוג של עובדים שטסים לחו"ל במטרה להקל על משפחות העובדים. החברה מסבסדת בייביסיטר בזמן שבן הזוג נמצא בחו"ל במטרה שהנטל לא ייפול רק על אחד ההורים. כמו כן החברה מסבסדת במידת הצורך בייביסיטר להוצאת הילדים מהגן במידה וההורה שנשאר בארץ עובד גם הוא ולא מתאפשר לו. בנסיעות ארוכות של למעלה מ-10 ימים קווליטסט מעניקה לבן או בת הזוג הנשארים בארץ שובר לבחירה למסעדה, מסאז' או טיפול פדיקור/מניקור. כמו כן, לעובד שאישתו בהריון וטס החברה שולחת ערכת גלידות, שוקולדים ומלפפונים חמוצים ואם יש ילדים קטנים החברה שולחת צעצוע או ספר לילדים כדי להמתיק את היעדרות האם או האב.

"מתוקף היותנו חברת הייטק גלובאלית עם סניפים ומרכזי פיתוח במדינות כמו ארה"ב, רומניה, בריטניה, פורטוגל והודו , פעמים רבות נדרש מהעובדים לטוס לפגישות עבודה ואירועים שונים ברחבי העולם. אנו מודעים לכך שהדבר יכול לייצר קושי בשגרה המשפחתית, עומס במטלות הבית ובטיפול בילדים ואנחנו עושים את המיטב בכדי להקל על בני המשפחה. אנחנו שמחים לסייע במה שאפשר ובעיקר לתת לעובדים ולמשפחתם תחושה טובה, והרגשה שהם לא לבד, שכן אנו רואים גם בהם חלק אינטגרלי ממשפחת קווליטסט ומהצלחת החברה", אומר  שי ליברמן, מנכ"ל קווליטסט ישראל ומזרח אירופה.

גם באינטל מציעים עזרה לבני הזוג שנשארים בארץ הן בעזרה בטיפול בילדים או בהורים מבוגרים והן בפתרונות מותאמים אישית לעובד ומשפחתו. "כדי לאפשר לעובדים להפיק את המירב מהנסיעות מאוד חשוב לנו לבנות את לוחות הזמנים יחד עימם, תוך התחשבות מקסימלית בצרכים האינדיבידואלים של כל אחד ואחת. פרט לתדירות ואורך הנסיעות, באינטל אנחנו מקפידים לכבד את הצרכים האישיים של העובדים בכל הנוגע לעזרה לבני הזוג שנשארים בארץ. שמרטפות לילדים ועזרה בטיפול בהורים מבוגרים הם רק חלק מהפתרונות והפיצויים הכספיים שאנחנו מעניקים לעובדים בזמן נסיעות לחול. היו מקרים ייחודיים בהם אישרנו לעובדת להביא עמה את התינוק ובייביסטר לנסיעה עצמה במידה ויש צורך להניק. כמו כן במידה והנסיעה נופלת על סוף שבוע העובד יכול לתאם עם המנהל שלו יום אחר שייקח כחופש", אומרת אלונה אייל-פריד, סמנכ"ל משאבי אנוש של אינטל ישראל.

תגיות